Toon posts:

[HTPC] Voor internetradio met display op casing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, enige tijd geleden heb ik voor mijzelf een HTPC in elkaar gezet en nu wil ik er nog eentje in elkaar zetten voor iemand in de familie. Deze zal voornamelijk voor twee zaken gebruikt worden:
  • Internet radio
  • Bekijken zelf opgenomen videomateriaal
Het bekijken van zelf opgenomen videomateriaal zal geen probleem zijn met een standaard HTPC maar naar een goede oplossing voor het luisteren naar internet radio ben ik nog zoekende. Het liefste wil ik een HTPC waarmee je naar internet radio kan luisteren zonder dat je via de TV de HTPC hoeft te bedienen. Ik ben dus opzoek naar een case, en de juiste software, zodat je het internet radio station kan kiezen via de het display op de case zelf en dus niet de TV daarvoor hoeft aan te zetten. Wie heeft ervaring met deze setup of kan mijn van advies voorzien?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Dit zou je in principe met elke HTPC kunnen bereiken in combinatie met bijvoorbeeld een iMon UltraBay. Het wordt daarmee helaas wel weer een vrij prijzige oplossing. Ik zou dan eerder kiezen voor bediening via smartphone. Groter probleem zie ik echter in hoe je met audio overweg wil gaan dan. Dit zal dan niet via HDMI gaan, aangezien je dan toch weer die TV aan moet hebben om het werkend te krijgen, en dus zit je al snel aan bijvoorbeeld spdif of stereo. Dan kan je misschien weer beter gewoon een receiver nemen waar je een ethernet-aansluiting / internetradio al op hebt zitten ipv een aparte HTPC daarvoor in te richten :{

iRacing Profiel