Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell Precision m4700 of HP Elitebook 8570w...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help... Ik ben al een tijdje aan het orienteren op de aankoop van een laptop workstation. Ik heb de natuurlijk de 'Notebook Best Buy Guide: oktober 2012' gelezen, maar heb zelf niet zon goed gevoel bij lenovo (in dit geval) en is dus voor mij afgevallen.

De HP 8570w en de Dell m4700 blijven over...

Voor mij is voornamelijk de performance belangrijk, in dat kader heeft de dell m4700 heeft voor mij een pro, omdat de laptop 2 ventilatoren heeft. Qua specs zijn ze hetzelfde uit te voeren: CPU, GPU, 16GB RAM en SSD.

Heeft iemand ervaring met deze machines? Er zijn bijna geen gebruikers reviews te vinden (ik heb ze iig niet gevonden).

Verder heb ik nog 2 vragen mbt de hardware:

De processor: i7-3840QM of i7-3940XM. Ik gebruik met name Autocad en Revit en ik heb begrepen dat de processer veel belangrijker is dan bv de videokaart. Is de i7-3940XM echt veel sneller en de extra investering waard?

De videokaart (Een soortgelijke vraag is al vaker gesteld, maar met wisselende antwoorden):
AMD FirePro M40001gb GDDR5 of NVIDIA Quadro K2000M 2gb GDDR3. Ik heb begrepen dat Autocad en Revit niet meer dan 1Gb gebruiken, dus dan de AMD met 1GB snel geheugen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, dit wordt mijn eerste grote aankoop voor mijn nieuwe bedrijfje, dus wil het wel goed doen...

mvgr Ivo Arentsen

Verwijderd

De HP heeft al koeling issues met de i7-3630QM, een snellere processor dan dat wil je dus absoluut niet in dat apparaat hebben.

Wat schort er eigenlijk aan de lenovo? Over het algemeen vind ik de lenovo's de beste zakelijke laptops. Al heeft de W530 niet erg goede koeling, hij is wel significant mobieler dan de elitebook en precision. Dat lijkt mij de hoofdreden om uberhaubt een 15.6" in deze performanceklasse te overwegen: ze zijn nog een beetje mobiel.

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:56
Lees deze gebruikerstopics maar eens door:
HP Elitebook 8570w
Dell M4700

Verwijderd

Topicstarter
@Darkstone. Ik wil beslist een snelle processor, een i7-3630QM gaat voor mij eigenlijk wel door de ondergrens.

Wat betreft de W530, ik vind het er zo plastic uitzien en verder heeft het geen numeriek toetsenbord (is wel erg handig voor het invoeren van maten. En wat betreft de mobiliteit, ik ben nu een laptop van 5 jaar oud gewend... volgens mij zijn ze alledrie lichter...

Ik heb wel bewust voor een 15.6" gekozen, omdat deze inderdaad nog wel een beetje mobiel zijn. Anders was ik voor een desktop gegaan aangezien een 17.3" niet te betalen is. Ik ben regelmatig projectmatig bij klanten bezig en heb dus wel behoefte aan enige mobiliteit, voor de echte mobiliteit wil ik later misschien een VAIO Duo 11 aanschaffen.

#AquaSheep. Deze had ik inderdaad nog niet gevonden. Dank!

Verwijderd

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Iw78gcU713g"]YouTube: Lenovo PC Crash Test[/]
Noemt-ie plastic ;). Het is magnesium aan de binnenkant en de buitenkant van een soort plastic en rubber. Net als de precision en elitebook trouwens. De elitebook ziet er dan wel uit alsof hij volledig van aluminium is, het is voor het grootste gedeelte plastic aan de buitenkant. Niet dat het materiaal aan de buitenkant ook maar iets te maken heeft met de bouwkwaliteit.

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Misschien een rare opmerking. Ik weet dat de Firepro en Quadro kaarten erg goed zijn voor AutoCAD.. Maar ik heb zelf de 7970m en daar draaid AutoCad ook prima mee, terwijl de kaart eigenlijk voor gaming is. Misschien dat er dus no andere laptops zijn die geen Firepro of Quadro kaart hebben, maar wel geschikt zijn voor de TS zijn eisen.

Maar goed, misschien zit k er ook wel helemaal naast..

Verwijderd

http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html

De relevante benchmark is specviewperf. Soms is de quadro 1000M al sneller Dat is de quadro variant van de GT 420m/GT 525m/GT 630m, soms maakt het geen verschil met een quadro of firepro variant.

Echter als ik http://www.pugetsystems.c...013-GPU-Acceleration-164/ nasla lijkt het alsof je net zo goed op de HD 4000 kan renderen....

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mn W530 heeft geen last van koelingsproblemen, in het begin hadden sommige modellen last van een luidruchtige ventilator, dit is opgelost met een bios update..

Verder zijn die HP bakstenen van een veel mindere kwaliteit. En heeft lenovo vaker driver updates en ze hebben optimus enabled. Iets wat op de Elitebooks niet kan. Mede daardoor is zo'n Elitebook best een heet hoofd en heb je zelfs bij word dat de ventilator aanslaat/

Precisions zijn mooie machines enkel zijn ze ontzettend duur in Nederland. De laptop uit mijn sig was ongeveer 1300 euro, ingevoerd en wel 1600 euro dit is inclusief 3 jaar garantie

Verwijderd

My bad. Ik dacht aan de t530 met throtteling. Als ik notebookcheck erop na sla bevat de W530 zelfs betere koeling dan de precision variant.

Alsnog koelt de precison een stuk beter dan de elitebook... die krijg je zonder de GPU te gebruiken al op de knieën

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Over de numpad discussie, een los numpad is imho altijd fijner dan een numpad op de laptop zelf. Als je geen numpad hebt zit het toetsenbord en het touchpad mooi in het midden van de laptop. Ikzelf vind dit fijner typen omdat je je handen recht voor het scherm hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
@Darkstone. Het filmpje is inderdaad indrukwekkend... stevig plasic dus... ;). En de processor, welke kun je denk je in een W530 of de Dell stoppen zonder overdreven heet te worden?

@Brilsmurfffje. Ja de Dell is aan de prijzige kant. Ik kom uit op ca. euro 2300 excl.BTW... Maar hoe en waar heb jij je W530 samengesteld / besteld. Ik heb een configuratie gemaakt en kom ongeveer op dezelfde prijs uit...

Ik zag trouwens dat de W530 geen HDMI heeft... vind ik niet echt handig.

@Zephrex. Ik kies uiteindelijk toch bewust voor een niet gamekaart, omdat ik denk dat deze toch sneller kapot zullen gaan. Een traktor is langzamer, maar doet het altijd en een F1-wagen is super snel, maar gaat nog wel eens kapot. En daarbij den ik dat de 'langzamere' pro-kaarten minder heet worden.
(Als ik het mis heb dan hoor ik het graag, het is een interpretatie van alle info die op internet vind)

Dankjulliewel voor al jullie input, wordt zeer gewaardeerd!!!

Verwijderd

Dat heeft niets met het te heet maken van de chips te maken. Een gamekaart is gewoon net als een quadro kaart een F1-wagen, alleen is de gamekaart artificieel gelimiteerd in een beperkte set use cases. Namelijk double-precision floating point bewerkingen en up/downloads.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:14:
@Darkstone. Het filmpje is inderdaad indrukwekkend... stevig plasic dus... ;). En de processor, welke kun je denk je in een W530 of de Dell stoppen zonder overdreven heet te worden?
Laptop is van ABS plastic en carbonfiber. Het chassis is van magnesium. Dell en Lenovo kunnen iedere processor prima aan, hebben beide geen hitte problemen
@Brilsmurfffje. Ja de Dell is aan de prijzige kant. Ik kom uit op ca. euro 2300 excl.BTW... Maar hoe en waar heb jij je W530 samengesteld / besteld. Ik heb een configuratie gemaakt en kom ongeveer op dezelfde prijs uit...
Mijn laptop komt uit Amerika, als je geïnteresseerd bent wil ik je wel uitleggen hoe en wat.
Ik zag trouwens dat de W530 geen HDMI heeft... vind ik niet echt handig.
Hij heeft displaypoort, dit is een handigere aansluiting omdat je via de displaypoort 3 schermen kan aansluiten. Tevens is er een verloopje te koop waarmee je miniDP - HDMI kan krijgen

[YouTube: http://youtu.be/YR5aP1BmCDc]

[ Voor 3% gewijzigd door Brilsmurfffje op 06-05-2013 12:55 ]

Verwijderd

De water spill test klopt niet. Een HP schakelt zichzelf uit als hij water detecteert, dat hoeft nog niet te betekenen dat-ie stuk is. Het punt is dat hij uitschakelt -hopelijk- voordat hij stuk is.

Ze laten niet zien of hij na de test nog aan gaat. Of niet.

Verwijderd

Topicstarter
@ brilsmurfffje. Maar dan moet je wel een splitter kopen van 200euro... Bij de Dell kun volgens mij standaard 3 monitoren aansluiten of de laptop en 2 monitioren.

Ik ben wel benieuwd naar jou Amerika route. Welke configuratie heb jij?

Verwijderd

Topicstarter
En dan de vraag mbt de videokaart:

AMD FirePro M4000 1gb GDDR5 of NVIDIA Quadro K2000M 2gb GDDR3.
Ik heb begrepen dat Autocad en Revit niet meer dan 1Gb gebruiken, dus dan de AMD met 1GB snel geheugen?

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:38:
En dan de vraag mbt de videokaart:

AMD FirePro M4000 1gb GDDR5 of NVIDIA Quadro K2000M 2gb GDDR3.
Ik heb begrepen dat Autocad en Revit niet meer dan 1Gb gebruiken, dus dan de AMD met 1GB snel geheugen?
Als je de link van Darkstone leest: http://www.pugetsystems.c...013-GPU-Acceleration-164/
dan kan je beter een Nvidia kaart voor AutoCAD gebruiken.
The biggest surprise in our results is how poorly the AMD video cards tested. Relative to each other, the AMD cards are right where we would expect them to be, but they all are way under their NVIDIA counterparts. Even the top of the line AMD FirePro W9000 was only able to match the much cheaper NVIDIA Quadro 2000 and 4000. On the subject of workstation cards, the Quadro 4000 did OK, but we were surprised to see how little of a performance advantage it gave over the Quadro 2000.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:37:
@ brilsmurfffje. Maar dan moet je wel een splitter kopen van 200euro... Bij de Dell kun volgens mij standaard 3 monitoren aansluiten of de laptop en 2 monitioren.

Ik ben wel benieuwd naar jou Amerika route. Welke configuratie heb jij?
Hier heb ik een model uitgekozen:
http://stores.ebay.com/Ne...252&_trksid=p4634.c0.m322

verkoper is newthinkpads

Deze heb ik laten versturen naar een kennis in Amerika en daar ben ik hem gaan ophalen.

Deze verkoper verstuurd ook direct naar Nederland, in dat geval moet de laptop ingeklaard worden, de kosten hiervoor zijn 21% van het aankoopbedrag + verzendbedrag en dienen contant betaald te worden aan de postbode

http://www.ebay.com/itm/L...Nov05&hash=item232a8ffd86

1539 $ + 98,74 $ (verzendkosten) = 1637,74 $ = 1254,30 euro *1.21 = 1517 euro totaal

Dr staan 33 verschillende configuraties, zorg dat je in ieder geval de juiste processor, scherm en videochip hebt. De rest kan je dan goedkoop in nederland kopen (ssd en ram)
Laptop komt ook standaard met 3 jaar garantie welke ook in nederland geldig is. Tevens is deze seller ook erkend door Microsoft als zodanig

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Is er ook een alternatief voor een Lenovo w530 met een normale videkaart?
Ik bedoel zelfde specs als W530 maar met een normale (game) videokaart?

[ Voor 33% gewijzigd door DorkoTheBeast op 07-05-2013 15:04 . Reden: meer uitleg ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DorkoTheBeast schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:03:
Is er ook een alternatief voor een Lenovo w530 met een normale videkaart?
Ik bedoel zelfde specs als W530 maar met een normale (game) videokaart?
Alle consumenten modellen
Pagina: 1