Toon posts:

Elektro CAD pakketje genaamd EdWin

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beetje offtopic helaas, maar hier op DOC maak ik nog enige kans:

Ik moet binnenkort een PCBtje ontwerpen met 1400+ pinnen. Dat snapt mijn 200-pins UltiCap/UltiBoard niet echt meer. Nu bestaat er ook nog zoiets als EdWin, dat voor een paar honderd piekjes gekocht kan worden door een hobbyist.

Heeft er iemand ervaring met dat pakket? Zo ja, kan die iemand mij misschien een spoedkursus geven? 'k heb EdWin v1.7 nog wel liggen, maar die bugt nogal, en is niet compleet.

Modjes: ik weet dat dit hier niet thuishoort. Kijk het ff aan, en gooi 'm dan dicht ofzo. Alvast excuses voor forummisbruik.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Alvast excuses voor forummisbruik.
Dit is toch eindelijk een topic, dat ergens over gaat. ;)

Maar een PCB ontwerpen met meer dan 1400 pinnen... Dan moet je wel een goed programma hebben. 1400 pinnen is namelijk best veel.
Als je die print zelf gaat etsen dan lijkt het me zelfs te veel en niet haalbaar voor home-made PCBz. Wat je ook kan doen is die PCB opsplitsen in kleinere PCBz... Dan heb je 7 kleinere printplaten. Ik weet natuurlijk niet hoe je schakeling eruit ziet, dus ik kan niet precies inschatten of dat mogelijk is.

Een andere optie is een licentie van 500 pins van UC/UB ergens krijgen. Dat schiet al wat meer op.

Ik ken EdWin niet, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar 1400 pinnen is eigenlijk al een professionel PCB, dus de programmatuur die dat aan kan is ook meteen professioneel (en de prijs dus ook |:( ).

Succes in ieder geval

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
1400 pinnen is idd veel, maar gebruik anders Protel, ze hebben een 30 dagen versie die alle functionaliteiten aan boord heeft als de volledige en als je een beetje know how hebt, dan is die 30 dagen limiet ook verdwenen ;)
gewoon: www.protel.com

Speed is nothing without control, but who cares

Verwijderd

Topicstarter
PCB opsplitsen in meerdere stukken werkt niet, omdat er een lekker dikke FPGA en een stel DIMM banken opzitten. Dan gaat het heel hard met het aantal pinnen. Ook is de snelheid belangrijk, dus liever geen extra connectoren oid ertussen.

Ik heb misschien een adresje waar ik voor een zacht prijsje 4-laags printen kan laten maken, inclusief soldeermasker en silkscreen :P. Minimale spoorbreedte/clearance van 0.18mm. :P :P.

Nu hopen dat dat doorgaat, anders word het inderdaad lastig. 120+ pinnen van een SDRAM bank naar een FPGA routen op een 2-laags print, en dan ook nog voor voldoende power/ground koper zorgen is nou niet bepaald simpel.

Protel is iets om naar te kijken ja...