Toon posts:

Router valt willekeurig terug naar onzettend trage snelheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb thuis een Linksys E1000 die het al lang goed doet.
Nou valt hij de laatste tijd op willekeurige momenten terug naar 4mb/s.
Als ik hem opnieuw opstart is hij weer op de volle 60mb/s.
Weet iemand dit te verklaren? En misschien een oplossing?

Hartelijk dank, als je meer info nodig hebt van het probleem kun je dat vragen :D

Noud

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Staat er misschien ergens een pc/server die flink zit te downloaden?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12 16:17

Perkouw

Moderator General Chat
hylke94 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:20:
Staat er misschien ergens een pc/server die flink zit te downloaden?
Dat zou zijn probleem niet verklaren is het wel ?
@TS, draai je de laatste firmware ?

Edit: er staat me trouwens iets bij dat dit een bekend euvel was met een aantal Linksys routers die ''volliepen'' en na een reboot inderdaad weer naar behoren werkte. Kan dit helaas niet verifiëren, iemand anders ?

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 05-05-2013 15:22 ]

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Perkouw schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Edit: er staat me trouwens iets bij dat dit een bekend euvel was met een aantal Linksys routers die ''volliepen'' en na een reboot inderdaad weer naar behoren werkte. Kan dit helaas niet verifiëren, iemand anders ?
Als die ene pc al het internet naar zich toe trekt, blijft er weinig over voor de rest. Na een reset van de modem/router is de pc zijn ip-adres kwijt en moet hij eerst weer een nieuw ip aan de dhcp vragen. hierdoor kan hij eerst niet meer downloaden en moet hij eerst weer alle verbindingen open zetten. In deze tijd kan een andere pc dus wel gewoon met 60mb/s internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Pc is de enige die aan staat en in heb het netwerk verbruik al gecheckt.
De firmware is inderdaad niet de laatste en zal ik zeker upgraden. Maar het rare is nu echter dat dit pas een maand aan het gang is, terwijl ik hem al 3 jaar goed heb kunnen gebruiken. Dus dat probleem wat je beschreef zou kunnen maar het zou niet echt logisch zijn.
Perkouw schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:21:
[...]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
hylke94 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:25:
[...]

Als die ene pc al het internet naar zich toe trekt, blijft er weinig over voor de rest. Na een reset van de modem/router is de pc zijn ip-adres kwijt en moet hij eerst weer een nieuw ip aan de dhcp vragen. hierdoor kan hij eerst niet meer downloaden en moet hij eerst weer alle verbindingen open zetten. In deze tijd kan een andere pc dus wel gewoon met 60mb/s internetten.
Dat klopt niet. Die, eventueel, andere pc zou ook een nieuw ip-adres krijgen. Echter gaat dit zo snel dat hij met een andere pc dan ook niet meer de 60MB zou halen.
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:26:
Mijn Pc is de enige die aan staat en in heb het netwerk verbruik al gecheckt.
De firmware is inderdaad niet de laatste en zal ik zeker upgraden. Maar het rare is nu echter dat dit pas een maand aan het gang is, terwijl ik hem al 3 jaar goed heb kunnen gebruiken. Dus dat probleem wat je beschreef zou kunnen maar het zou niet echt logisch zijn.

[...]
Blijft vreemd inderdaad. Hopen dat een firmware upgrade de oplossing bied!

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 05-05-2013 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik er dd-wrt of de laatste officiële release opzetten?
De extra functies van dd-wrt zijn wel handig.
Perkouw schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:27:
[...]

Dat klopt niet. Die, eventueel, andere pc zou ook een nieuw ip-adres krijgen. Echter gaat dit zo snel dat hij met een andere pc dan ook niet meer de 60MB zou halen.

[...]

Blijft vreemd inderdaad. Hopen dat een firmware upgrade de oplossing bied!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Persoonlijk zou ik eerst de laatste officiële release er opzetten, mocht dat niet baten kan je altijd nog uitwijken naar dd-wrt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch maar dd-wrt erop gezet en nu maar hopen dat het probleem weg is.
hartelijk bedankt voor jullie hulp!!!!!
:D
Pagina: 1