Hi daar, wellicht doe ik wat verkeerds maar ik zou niet weten wat.
Ik heb een klasse waarin ik via een functie set_value() een object variable set, en met get_value() die waarde ophaal:
Als ik nu in een ander bestand deze klasse wil gebruiken, en ik de prepare() functie uitvoer, krijg ik daarna niks terug uit de get_x() functie.
Voorbeeld:
(let op de comments ter verduidelijking van mijn verhaal)
Ik snap er niks meer van. De get_x() wordt toch echt geset, want in de klasse zelf kan ik hem nog opvragen. Maar nu ik hem buiten de klasse opvraag krijg ik niks terug?
Wie weet wat ik fout doe?
Ik heb een klasse waarin ik via een functie set_value() een object variable set, en met get_value() die waarde ophaal:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| class foo { private $x = false; private function set_x($val) { $this->x = $val; } public function get_x() { return $this->x; } public function prepare($something) { $this->dodo($something); } private function dodo($lala) { $this->set_x('shalala'); //echo $this->get_x(); //geeft nu shalala terug } } |
Als ik nu in een ander bestand deze klasse wil gebruiken, en ik de prepare() functie uitvoer, krijg ik daarna niks terug uit de get_x() functie.
Voorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| require_once('foo.class.php'); $foo = new foo(); $foo->prepare('nothingspecial'); echo $foo->get_x(); //geeft nu niks terug?? |
(let op de comments ter verduidelijking van mijn verhaal)
Ik snap er niks meer van. De get_x() wordt toch echt geset, want in de klasse zelf kan ik hem nog opvragen. Maar nu ik hem buiten de klasse opvraag krijg ik niks terug?
Wie weet wat ik fout doe?