Toon posts:

Netgear NAS geeft problemen met 2e schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een poosje een Netgear NAS Duo RND2000 v2 met één schijf van 2 TB.

Nu wil ik een tweede plaatsen, ik heb de WD Red (WD20EFRX) aangeschaft. Deze zou samen moeten kunnen werken volgens de compatibility list van Netgear. Zodra ik de tweede schijf in de NAS plaats, begint deze op te starten. Echter, dit blijft maar duren en apparaat start niet op. Als ik de tweede schijf weer verwijder gaat apparaat wel verder met opstarten. Ik heb de nieuwste firmware op de nas staan.

Iemand een idee?

Modbreak:Startpost aangepast. Welkom op GoT! Bij deze het verzoek voortaan iets meer moeite in de topicstart te steken, zoals duidelijkere interpunctie en zinsopbouw. Typenummers en dergelijke behoren in je startpost te staan, niet de topictitel. -CiPHER

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 22:56 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wat doet ie met alleen de WD RED erin ?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alleen de wd red erin stop doet hij het wel. dan gebeurt weer hetzelfde als ik de eerste schijf er bij doe.

andre

• DukeBox
  • Nu online
Spinnen ze wel beiden op ? Misschien heeft de voeding problemen om 2 hdd's te trekken (oftewel, is niet 100% in orde).

Verwijderd

Topicstarter
voeding is in orde nas zit op aparte groep, beide schijven spinnen op echter nas start niet op

• DukeBox
  • Nu online
Even voor de zekerheid, wat versta je onder 'nas start niet op' ?

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik de 2e schijf erin zet, wil de nas opstarten.
Echter hij blijft steeds proberen op te starten maar komt niet verder
blauwe lampje knippert en je hoort steeds dat hij opnieuw begint

• DukeBox
  • Nu online
Zie de originele disk er wel in als disk 0 ? Heb je al gekeken voor een firmware update ?

Verwijderd

Topicstarter
firmware is de nieuwste,

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Je bent veel te vaag.

Zoals al eerder gevraagd spinnen beide schijven op?
Of gaat de boel draaien, valt uit en gaat vervolgens weer draaien?

Als dat laatste het geval is dan is het antwoordt ongeveer 6 post geleden al gegeven. De voeding heeft verder weinig te maken met de groep overigens.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn uitleg, inderdaad is het zo dat de boel gaat draaien, uitvalt en weer gaat draaien

andre

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Het kan tot ruim 2 uur duren voordat de extra schijf beschikbaar wordt in deze nas. Langer wachten dus, het knipperen is indicatie dat de schijf geïnstalleerd wordt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:44
Ding is hotswap toch? Wat doet ie als je de NAS gewoon opstart en terwijl ie draait de WD RED erbij drukt?

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik de schijf erbij doe gaat hij spinnen, valt uit en begint weer. Dit blijft zo doorgaan.
Ook als ik eerst de wd schijf installeer en de eerste schijf erbij doe gebeurt hetzelfde

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Met andere woorden. De voeding van je nas kan waarschijnlijk niet genoeg vermogen leveren op de beide schijven en de nas te laten werken. Goede kans dat deze dus defect is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het opgelost is, ik heb denk ik de voeding van de router en de nas omgewisseld.
Nu werkt de nas duo weer.
Bedankt allemaal voor de reacties

André
Pagina: 1