Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Noctonix schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 23:16:
[...]

Dat viel mij dus ook op, maar ik denk dat dit komt omdat hij van zwart naar transparant gaat. Hadden ze wellicht wat mooiere overgang van kunnen maken idd.

En met dat laatste ben ik het eens. Nog geen enkele hapering in de interface gezien, alleen bij het foto's maken tijdens muziek luisteren happert hij 1 seconde, maar dat kan er mee door ;)
"Hapering" is wel subjectief vind ik.. De snelheid is idd heel erg goed, maar als ik hem met een iPhone5 vergelijk dan is het toch niet zo goed als IOS. Dat is gewoon echt smooth. Vooral in NU.nl en Facebook merk ik duidelijk verschil. Ook als je begint met scrollen en je vinger raakt het scherm merk je een hapering. Dat is gewoon een Android ding. Al die Samsungs hebben het ook, maar dan nog erger.

Maar goed, ik ben nog steeds zo blij als een kind met m'n One :) Lang getwijfeld tussen iPhone5 en de One, maar geen spijt van.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:02:
[...]

"Hapering" is wel subjectief vind ik.. De snelheid is idd heel erg goed, maar als ik hem met een iPhone5 vergelijk dan is het toch niet zo goed als IOS. Dat is gewoon echt smooth. Vooral in NU.nl en Facebook merk ik duidelijk verschil. Ook als je begint met scrollen en je vinger raakt het scherm merk je een hapering. Dat is gewoon een Android ding. Al die Samsungs hebben het ook, maar dan nog erger.

Maar goed, ik ben nog steeds zo blij als een kind met m'n One :) Lang getwijfeld tussen iPhone5 en de One, maar geen spijt van.
Helemaal mee eens ook tevens ook mijn bevindingen...

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 16:16
Dat komt helaas door de apps, en facebook is een goed voorbeeld daarvan. Het gebruik van de app is traag; maar start wel snel

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 11:51
JRKAP schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:48:
Dat komt helaas door de apps, en facebook is een goed voorbeeld daarvan. Het gebruik van de app is traag; maar start wel snel
Mee eens!
Dat sommige apps wat trager zijn ligt aan de bouw van die apps, niet aan de One.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
ios werkt gewoon anders en maakt slim gebruik van gui trukjes. Bijvoorbeeld de nu app, er wordt in feite een screenshot gemaakt waar je soepel doorheen kan scrollen

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Anteros
@JRKAP en yannickie111: Deels mee eens. Echter niet helemaal. Het heeft ook te maken met hoe Android de GUI rendert. Het is een technisch verhaal, maar het komt er op neer dat je bij Android tijdens scrollen en dergelijke alles opnieuw moet tekenen - enkele frame-buffer en dat kost tijd - en bij iOS dat niet hoeft. Applicatiebouwers kunnen (en moeten) deels hun applicatie optimaliseren, maar ze ontkomen vaak niet aan deze beperking. Dat, en nog andere oorzaken zorgen ervoor dat Android nooit dezelfde GUI/app experience kan leveren als met iOS/WP. Althans, zolang ze vasthouden aan hun GUI toolkit implementatie en fundament.

• Kappade
Met die stelling zou het dus nooit mogelijk zijn om een vloeiende app te maken; maar die zijn er genoeg. Neem bijv de Google+ app; dit geeft aan dat het gewoon mogelijk is maar niet elke ontwikkelaar het doet/kan. Of dat dan weer aan te rekenen is aan google (onduidelijke instructies misschien) laat ik in het midden.

Spellen lopen ook vloeiend, dus rendering moet geen probleem zijn. Het zit hem denk ik eerder aan hoe gegevens binnen een app worden afgehandeld/opgehaald; en dat is een technische keuze voor de ontwikkelaar. Ik denk dat je ongelofelijk veel zooi op de One kunt afgooien en die berekend het alsof het niets is; de lags/latency binnen een app is te wijten aan andere oorzaken lijkt mij

[ Voor 37% gewijzigd door Kappade op 05-05-2013 12:31 ]

• Anteros
@JRKAP: Het is wel mogelijk, maar a) je hebt meer performance nodig om het vloeiend te krijgen tov bv iOS en b) de rendering engine is niet alleen een potentiële oorzaak; de instelling en gemak van Android ontwikkelaars is soms anders. Het is namelijk eenvoudiger om apps in de play-store te krijgen en de 'druk' om kwalitatief goede apps te maken is lager bij Android dan bij iOS - ik heb dat ergens gelezen maar weet de bron niet meer -. Hoe dan ook, voor de eindgebruiker is Android synoniem aan schokkerige apps en GUI. Nu een stuk minder dan vroeger, maar nog steeds aanwezig. Ook op de high-end modellen zoals je zelf al aangeeft.

Edit:
Spellen zijn soepel omdat ze de rendering engine van Android niet gebruiken. Ze gebruiken de NDK (Native Development Kit) en daarmee kan je direct op de hardware programmeren en de GUI pipeline omzeilen. Niet te vergelijken dus met 'normale' apps.

Je hebt overigens gelijk dat het ook te maken heeft met de manier van implementatie, maar zoals ik al aangegeven heb, de drive voor een Android ontwikkelaar om de GUI super vloeiend te maken is (vaak) lager dan bij een iOS ontwikkelaar. Daarbij is de GUI toolkit van iOS dus beter opgezet waardoor je minder snel de pijnpunten gaat vinden van de manier van implementatie. Voor scrollen in iOS hoeft een app bijna niks voor te doen; de GPU lost dat helemaal op. In Android moeten alle GUI elementen opnieuw getekend worden omdat Android met een single frame-buffer werkt. Dat kost veel tijd en daarom zie je sneller architecturale fouten. Een snellere CPU is dan ook nodig om op tijd klaar te zijn met het tekenen van al die GUI elementen voordat de volgende V-sync komt.

[ Voor 44% gewijzigd door Anteros op 05-05-2013 12:48 ]

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 14:20
Volgens mij is het ook zo dat iOs de truuk gebruikt om de cpu of gpu op 100% te zetten als je het scherm aanraakt. Bij mijn galaxy S staat bij standaard uit maar in mijn custom kernel kan ik dit inschakelen, dat scheelt op mijn 1ghz singlecore aardig. Maar wel vooral buiten de apps om, facebook schokt aardig hier ondanks die setting.

( Tijd voor de one black ;) )

• Kappade
@Anteros: jij hebt er duidelijk wat meer verstand van dan ik:) Ik kan alleen maar aangeven hoe alles op mij overkomt :) Ik ervaar nu ieder geval dat een fabrikant/toestel erin geslaagd is het OS soepel te laten draaien. Laten we hopen op het beste en dat op het gebied van apps nog een stap gemaakt wordt.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

De discussie tussen de technische werking van Android en iOS best interessant, alleen niet hier, ik zal hem dan ook uit dit HTC One topic halen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
Anteros schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:42:
@JRKAP: Het is wel mogelijk, maar a) je hebt meer performance nodig om het vloeiend te krijgen tov bv iOS en b) de rendering engine is niet alleen een potentiële oorzaak; de instelling en gemak van Android ontwikkelaars is soms anders. Het is namelijk eenvoudiger om apps in de play-store te krijgen en de 'druk' om kwalitatief goede apps te maken is lager bij Android dan bij iOS - ik heb dat ergens gelezen maar weet de bron niet meer -. Hoe dan ook, voor de eindgebruiker is Android synoniem aan schokkerige apps en GUI. Nu een stuk minder dan vroeger, maar nog steeds aanwezig. Ook op de high-end modellen zoals je zelf al aangeeft.

Edit:
Spellen zijn soepel omdat ze de rendering engine van Android niet gebruiken. Ze gebruiken de NDK (Native Development Kit) en daarmee kan je direct op de hardware programmeren en de GUI pipeline omzeilen. Niet te vergelijken dus met 'normale' apps.

Je hebt overigens gelijk dat het ook te maken heeft met de manier van implementatie, maar zoals ik al aangegeven heb, de drive voor een Android ontwikkelaar om de GUI super vloeiend te maken is (vaak) lager dan bij een iOS ontwikkelaar. Daarbij is de GUI toolkit van iOS dus beter opgezet waardoor je minder snel de pijnpunten gaat vinden van de manier van implementatie. Voor scrollen in iOS hoeft een app bijna niks voor te doen; de GPU lost dat helemaal op. In Android moeten alle GUI elementen opnieuw getekend worden omdat Android met een single frame-buffer werkt. Dat kost veel tijd en daarom zie je sneller architecturale fouten. Een snellere CPU is dan ook nodig om op tijd klaar te zijn met het tekenen van al die GUI elementen voordat de volgende V-sync komt.
Je hebt gelijk, dat android anders (minder efficient) rendert dan iOS/WP. Dat is ook de reden waarom android al quad-core telefoons heeft en iOS/WP nog 'maar' dual-core telefoons heeft.
Maar @JRKAP heeft ook gelijk, met dat er genoeg applicaties zijn die wel goed werken met als zijn voorbeeld google+.

Daarom hoop ik dat Android/google iets strenger wordt met de restricties voor de play store. Dus dat applicaties een eigen thema of de HOLO thema gebruiken en niet nog steeds de android 2.3 interface, en dat applicaties beter gebouwd moeten worden voordat ze in de play-store mogen voorkomen (=efficienter).
Maar ik hoop ook, dat Android met de volgende grootte update (eigenlijk hoop ik dit sinds android 2.3 al) een stuk efficienter wordt met het renderen.
Pagina: 1