ir leds vervangen van ip camera

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
ik heb onlangs een ipcamera gekocht met 30 ir leds.
Nu werkt deze op zich goed, maar je kan de ir leds zien (rode gloed), en dat trekt savonds en snachts natuurlijk extra aandacht naar de camera.
Ik heb hier nog een aantal ir leds (940nm via dit) liggen, die deze rode gloed niet hebben.
Ik vroeg me af of ik deze gewoon kan gebruiken om die van de ipcamera te vervangen of zie ik iets over het hoofd (bv 940nm niet zo goed zichtbaar als deze die erin zitten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou ja, gewoon proberen is natuurlijk altijd een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
Dat klopt ;-) maar ik wil liever m'n garantie niet kwijt zijn voor iets dat dan toch niet goed is :)
Misschien eerst ff zelf een array maken van die leds en kijken als hij ze goed ziet?

-update-
na eerst een mockup te hebben getest (ledjes op kartonnetje van dezelfde vorm), toch de standaard leds vervangen.
Het lossolderen ging wat moeilijk aangezien de printplaat niet van de beste kwaliteit was (een tweetal sporen kwam los), maar alles werkt terug.
Ik heb de indruk dat na het vervangen van de leds de camera nog altijd even goed ziet in het donker (en je de ir leds niet meer visueel ziet) , dus lijkt het me gelukt.

[ Voor 54% gewijzigd door Promy op 09-05-2013 17:48 ]