Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://seriable.com/wp-content/uploads/2013/03/rectify1-640x350.jpg

Rectify

Creator: Ray McKinnon
Website: Sundance : Rectify
Start datum: 22/Apr/13
IMDB: Klik klik.
Rectify follows the life of Daniel Holden upon his release from jail after serving nineteen years on Georgia's Death Row before DNA evidence disputed the State's original case. Holden, who was only eighteen years of age when convicted and sentenced to die for the brutal rape and murder of a sixteen year old girl, returns to his family and to his hometown where the murder occurred and where many still believe he is guilty. Daniel spent all of his adult life waiting to die. Now he must learn how to live again or decide if he even wants to while others choose whether or not he will have that chance.

Afleveringen

S01E01 - 22/Apr/13 - Always There
S01E02 - 22/Apr/13 - Sexual Peeling
S01E03 - 29/Apr/13 - Modern Times
S01E04 - 06/May/13 - Plato's Cave
S01E05 - 13/May/13 - Drip, Drip
S01E06 - 20/May/13 - Jacob's Ladder

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Al meer mensen deze serie gezien?

Serie is van de producers of Breaking Bad dus dat moet een goed begin punt zijn om te gaan kijken.
Ik heb gister de eerste aflevering gezien en die boeide goed al heb ik nog wel een beetje mijn twijfels waar het allemaal naar toe kan gaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt wel interessant, van de makers van Breaking Bad, deze ga ik ook maar kijken.

-zucht-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47
Van de producers van Breaking Bad. ;) Bij makers denk ik toch aan Vince Gilligan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:53
Geen liefhebbers van deze serie? Vrijdag is alweer de laatste aflevering van seizoen 2, kan ik mooi zondag de laatste paar afleveringen achter elkaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Het tempo hiervan was mij een tikkeltje te traag, en dan bedoel ik veeeeeeel te traag.
Ben ermee gestopt na 3 episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-08 12:37

zaiziks

Da da da

Seizoen 1 vond ik geweldig, van seizoen 2 ben ik tot nog toe alles aan het opsparen. Op imdb zie ik dat het tien afleveringen zijn, de laatste op 28 september, dus volgens dat lijstje kun je nog even, Paul (of zijn het er toch maar weer zes?).

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
zaiziks schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:49:
Seizoen 1 vond ik geweldig, van seizoen 2 ben ik tot nog toe alles aan het opsparen. Op imdb zie ik dat het tien afleveringen zijn, de laatste op 28 september, dus volgens dat lijstje kun je nog even, Paul (of zijn het er toch maar weer zes?).
Alle 10 afleveringen van seizoen 2 zijn al uitgezonden. Imdb zal wel achterlopen want wikipedia heeft het wel bij het juiste einde.

Vond seizoen 1 beter dan seizoen 2, het verhaal was toen sterker naar mijn beleving. Desalniettemin was het zeker de moeite waard. Seizoen is 6 afleveringen volgens de geruchten, verwacht dat ze er dan een einde aan maken wat wellicht wel het beste is voor de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Leuke serie, helemaal gekeken tot nu toe. Maar bij vlagen wel erg traag en te "sophisticated", vooral de dialogen van Daniël zijn soms echt "zie mij eens moeilijk Engels praten en dromerig/filosofisch doen".
Maar gezien de finale zal het in het volgende seizoen wel weer wat sneller gaan lopen allemaal.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Ik vind dit wel echt een ijzersterke drama serie, eerste seizoen was inderdaad wel beter maar ik vond de ontwikkelingen dit seizoen super. Lezley vond ik wel wat vaag, vooral omdat hij opeens "weg" is sinds het fornuis is geleverd, maar goed: daar was hij ook voor.

Dialogen vind ik goed, maar inderdaad soms wel wat te dromerig/filosofisch, hoewel dat wel weer past bij het feit dat hij veel boeken heeft gelezen en overal over heeft kunnen nadenken. Tijdens de "debrief" vond ik de acteur die Daniel Holden speelt heel sterk, ben erg gecharmeerd van hem!

Ik heb wel een sterke hoop dat er volgend seizoen een einde aan wordt gebreid, hoewel het nog een heel stuk door kan gaan qua rechtszaak e.d.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Hele lichter spoiler warning:

Het zou interessant zijn als uiteindelijk blijkt dat de hoofdrolspeler toch de moord heeft gepleegd. Tot nu toe weten wij als kijker eigenlijk niet eens zeker dat hij onschuldig is, hij is de hoofdrolspeler dus de aanname is gelijk dat hij de 'good guy' moet zijn. Echter in het tweede seizoen pleegt hij toch wat vreemde acties, dat de schrijvers misschien opbouwen naar deze plot twist.

Wat hij gedaan heeft met zijn stiefbroer is niet normaal. Die scene dat hij de kussen wurgt is niet normaal. Dan krijgen wij ook nog een sidestory van de advocaat waarbij hij een client vertegenwoordigt die uiteindelijk schuldig blijkt te zijn nadat hij kennelijk de hele tijd tegen de advocaat had gezegd dat hij onschuldig was. Als het ware een parallel van het hoofdverhaal.

Misschien dat dit de reden is dat er tot nu toe heel weinig is bevestigd over de moord in de 2 seizoenen, en dat de hoofdrolspeler zijn geheugen verloren heeft over het voorval, omdat hij gewoon de dader is.

Het zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar ik zou het een leuke twist vinden.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
OssieW schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:20:
Wat hij gedaan heeft met zijn stiefbroer is niet normaal. Die scene dat hij de kussen wurgt is niet normaal. Dan krijgen wij ook nog een sidestory van de advocaat waarbij hij een client vertegenwoordigt die uiteindelijk schuldig blijkt te zijn nadat hij kennelijk de hele tijd tegen de advocaat had gezegd dat hij onschuldig was. Als het ware een parallel van het hoofdverhaal.
Het zou zeker kunnen. Aan de andere kant legt hij dat verhaal met zijn stiefbroer uit als een manier om hem terug te pakken en hem te vernederen, dat zou hij in de gevangenis geleerd hebben. Vind ik toch ook wel weer plausibel. Ook de scene met dat kussen is opmerkelijk, maar ik interpreteerde dat heel erg als dat hij op dat moment echt aan het proberen was om te herinneren of hij dat nu wel of niet gedaan had. Door tegelijkertijd te luisteren naar zijn eigen confessie (wat hij op dat moment aan het luisteren is) probeerde hij, dacht ik, te begrijpen wat hij toen wel of niet gedaan had. Het blijft echter dubbel, jouw interpretatie is ook zeker mogelijk.

Dat vind ik ook uiteindelijk het sterke aan de serie: je weet gewoon niet waar het heen gaat en die belangrijke scene's blijft het vaak onduidelijk wat er nou echt speelt. Dat is ook een soort van een afspiegeling van het echte leven, waar het ook allemaal niet altijd duidelijk en zwart/wit is.

Net klaar met de laatste aflevering van het tweede seizoen. Kijk al uit naar het derde seizoen, helaas nog even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
OssieW schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:20:
Hele lichter spoiler warning:

Het zou interessant zijn als uiteindelijk blijkt dat de hoofdrolspeler toch de moord heeft gepleegd. Tot nu toe weten wij als kijker eigenlijk niet eens zeker dat hij onschuldig is, hij is de hoofdrolspeler dus de aanname is gelijk dat hij de 'good guy' moet zijn. Echter in het tweede seizoen pleegt hij toch wat vreemde acties, dat de schrijvers misschien opbouwen naar deze plot twist.

Misschien dat dit de reden is dat er tot nu toe heel weinig is bevestigd over de moord in de 2 seizoenen, en dat de hoofdrolspeler zijn geheugen verloren heeft over het voorval, omdat hij gewoon de dader is.

Het zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar ik zou het een leuke twist vinden.
Zojuist het 3e seizoen afgekeken en had af en toe de gedachte dat hij het toch had gedaan. Uitstekend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 19:44
Onbekend maar niet onbemind, deze serie. Heb zelf net Seizoen 3 gekeken, de kwaliteit blijft hoog :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Inderdaad onbekend :) Ik dacht dat het een topic over een nieuwe serie was maar er zijn al drie seizoenen. Het verhaal klinkt wel interessant.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1