Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 77slevin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 13:08
Mijn vader kocht vorige week een HDTV adapter voor zijn Samsung Galaxy Tab 2 10.1 tablet (Model GT-P5100) De bedoeling is om het beeldsignaal via HDMI naar de TV te krijgen. Ik heb al geprobeerd op 4 verschillende HDMI poorten met 3 verschillende HDMI kabels, zonder succes. Ook heb ik de tablet aangesloten op een led projector met HDMI en dit werkte ook niet.

Na wat googlen vond ik dat het een beetje vergelijkbaar is met een loterij. Sommige raporteren dat het werkt, andere zeggen dat het alleen werkt met een galaxy tab (Eerste generatie)

Heeft iemand hier ervaring mee? Nog bij vermelden: De tablet heeft Android 4.0.3 als OS, en er is nog geen zicht op een upgrade voor de Nederlands / Belgische markt, ook al is die sinds januari '13 aangekondigd.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Als het deze adapter betreft is volgens mij enkel de genoemde US versie compatible helaas.

• 77slevin
Zijn connector is een EPL-3PHPBEGSTD. De HDTV adapter is aangekocht bij Dixons in Maastricht. Ik ga ervan uit dat een connector gekocht in Nederland toch zou moeten werken op een tablet in België? Er mee terug gaan naar de winkel is niet direct een optie aangezien hij deze gekocht heeft tijdens zijn vakantie en het is 160km van bij hem thuis.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Op de Samsung pagina voor de EPL-3PHPBEGSTD staat dat deze niet compatibele is met de Tab2. Dixons heeft in mijn ervaring een redelijke niet-goed-geld-terug optie (kun je ook opsturen).

• 77slevin
OK bedankt voor de hulp. Ik zal Dixons contacteren voor eventuele terugname. Ik vind dit van Samsung niet echt klantvriendelijk. Er bestaan al minstens 3 HDTV adapters (Waarvan ik weet) en nergens op de verpakking wordt vermeld voor welke toestellen ze bedoeld zijn. De doosjes vermelden dat je in de handleiding van de tablet moet kijken voor compatibiliteit. In de tablet handleiding wordt dan met geen woord gerept over HDTV of HDMI. Dit is voor een leek onoverzichtelijk.