Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop 15"-17"-downloaden/studie/films/muziek-500/600 euro

Pagina: 1
Acties:

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Ik wil een laptop aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Waarvoor gebruik ik de laptop:
- films/series/muziek downloaden en afspelen;
- studie (tekstverwerken, informatie zoeken op internet, aantekeningen colleges);
- af en toe een simpel spelletje zoals The Sims of Rollercoaster.

Eisen:
- genoeg snelheid om veel dingen tegelijk te doen (downloaden, muziek afspelen, tekstverwerken, surfen)
- ik heb een hekel aan pc's die traag reageren en lang moeten laden;
- minstens een 15" scherm, liefst 17";
- HDMI aansluiting (films/series afspelen vanaf de laptop naar de tv/home cinema set);
- USB 3.0;
- een normale monitor moet ook aangesloten kunnen worden zodat ik vanaf een bureau met los toetsenbord/muis kan werken.
- Harde schijf minstens 500GB

Voor de toekomst:
- aansluiting SSD of een extra slot voor een HDD? Weet niet of dat mogelijk is met mijn budget.

Budget:
- 500-600 euro;
- occasion is geen probleem.

Dell spreekt mij wel aan omdat dit vaak erg degelijke laptops zijn, Acer heb ik slechte ervaring mee, Asus heb ik goede ervaring mee (behalve alle extra meuk die erop staat, dat gooi ik er direct af), Lenovo hoor ik ook goede verhalen over.

Via tweakers vond ik dit lijstje:

http://tweakers.net/categ...jBFqDAxsDRDqDAztgAqqa0FAA

Dell:
http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-17r-5721
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-17-3721

Wat kan ik beter kiezen? Een AMD of Intel processor i5? Of is een i7 zelfs haalbaar?
Ik neig naar een 17" scherm, maar als ik een monitor op de laptop aansluit is 15" ook prima natuurlijk. Zijn de prestaties veel beter in hetzelfde budget bij een kleiner scherm (15")?

Ik hoor graag jullie reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door SX-Superfly op 05-05-2013 12:00 ]

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Dell 15R SE is met kortingen voor ongeveer €600 te krijgen.

[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Dan is de Dell 15R SE inderdaad de juiste notebook, deze is erg goedkoop te krijgen.
Zie bovenstaand topic ;)

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:17
- ik heb een hekel aan pc's die traag reageren en lang moeten laden;

neem een ssd. huidige cpu's zijn snel genoeg i3 zou zelfs genoeg moeten zijn.

• SX-Superfly
Bedankt voor de reacties.

Doet de Dell 15R SE veel meer dan een 15R (met i7 processor en 1TB HD), of een 17R?

En werkt het met de kortingen echt zo simpel? De kortingscode werkt in ieder geval voor de 15R SE. Het enige wat ik dan nog moet doen is de laptop bestellen via shopkorting om de 7% korting te incasseren? Dan kost de laptop 604 euro ongeveer.

Zit er in de Dell laptops een extra slot voor een SSD of een extra HDD?

Is de Dell ook beter dan bijv. de Lenovo Essential B590 (MBX2BMH)?

Edit: als ik via shopkorting.nl bestel dan krijg ik een melding dat ik niet moet 'zoeken' naar kortingscodes oid. Kan ik beide kortingen dan wel gebruiken? De 50 euro + de shopkorting.nl korting?

[ Voor 16% gewijzigd door SX-Superfly op 05-05-2013 20:24 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Gezien jouw eisen is het verschil tussen de I5-3230M en I7 3632QM niet eens merkbaar :).

In dit topic: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 staat hoe "simpel" het is.
Als je dit topic volgt lijkt mij dit voor iedereen te doen ;).

Er is ruimte voor één SSD of HDD. Natuurlijk kun je later een SSD los aanschaffen en deze in je laptop zeggen. De HDD kun je dan vervangen door de SSD en evt. de HDD in een caddy in de dvd drive doen wanneer de dvd drive overbodig is.

Niet aan die Lenovo Essential B590 beginnen wanneer je keuze hebt tussen de Dell 15R SE of deze van Lenovo. Het scherm heeft een resolutie van 1366x768 en er is geen dedicated graphics aanwezig in de B590. De Dell 15R SE heeft daarintegendeel wel een 1080P scherm en een HD7730M. Deze HD7730M zal veel meer plezier mee hebben als je af en toe een spelletje speelt dan met de Hd4000 van de B590 ;).

[ Voor 5% gewijzigd door JustwilliamNL op 05-05-2013 20:28 ]

• SX-Superfly
Oja de Dell heeft inderdaad een betere grafische kaart.

Dan twijfel ik nog tussen:

- 15R SE met i5, 6GB intern en 750GB HD, 699 euro
- 15R SE met i5, 8GB intern en 1 TB HD, 749 euro

Mijn budget is eigenlijk max 600 euro, is het de 50 euro waard om 2 GB meer geheugen te nemen en 250 GB extra opslag?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem de Dell met i5, 6GB, en 750GB HD, je kan alles nog zelf vervangen, en het is die 50,- echt niet waard, zet er later bijv. zelf een Crucial M4 SSD in, dan is die 50,- nergens goed voor geweest..

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Voor het extra geheugen hoef je het niet te doen, met jouw taken krijg je die 6GB nooit vol. 50 euro extra voor 250GB zou ik dan ook niet doen. Steek het geld in je zak en spaar iets door tot je een Samsung 840 of Crucial m500 kunt kopen, daar heb je in het dagelijks gebruik veel meer aan :)
De HDD kun je dan mooi in een caddy zetten, Google even op 15R SE hdd caddy, dan krijg je al genoeg opties.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• SX-Superfly
oke dan wordt het die van 699.

hoe zit het met service en garantie van dell? stel er is iets stuk binnen een jaar, ik las dat je standaard dat carry-in gebeuren erbij krijgt (voor 1 jaar). Is dat goed geregeld bij dell?

Dell werkt via internet toch? Dus geen 'winkels' waar je naar binnen kunt lopen.

Edit: ik moet er nog een laptop bij hebben voor het broertje van 16. Laptop moet degelijk zijn en tegen een stootje kunnen (iedere dag met de trein heen en weer etc.). Gaat om een MBO opleiding (totaal niet ICT gericht oid) dus de eissen voor wat betreft de specs hoeven niet heel hoog te zijn. Accu moet wel een tijdje meekunnen! De studieboeken zijn digitaal, dus ik verwacht het 'lezen' van de digitale studieboeken met daarbij word.

Is de Inspirion 15 dan geschikt met i3 processor, 4GB geheugen en 500GB HD voor 399 euro? Zit daar een 'stevige' accu in?

Dan doe ik die er namelijk bij en krijg ik 5% EPP korting ipv 2% EPP korting :)

[ Voor 56% gewijzigd door SX-Superfly op 06-05-2013 23:29 ]

• SX-Superfly
De laptops zijn besteld, eventueel mag dit topic gesloten worden.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Op basis van dit topic dezelfde besteld. Dank TS en de rest :-)

psn: jagermeistertim

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik weet het, het is een brutale vraag, maar hoeveel heb je nou uiteindelijk betaald voor de 15R SE?

• TTHEEBO1
daar is dit forum voor :-)

Ik heb uiteindelijk +- 630 betaald (incl. btw) voor de I5 versie.

• TTHEEBO1
Vandaag de laptop binnen gekregen, echter: de laptop herkent de HDD niet en moet dus nu dinsdag worden opgehaald door de customer care service. Ook werd mij doodleuk vertelt dat ik dan maar opnieuw moet bestellen en dus kortingen die ik kreeg niet meer gelden. Fijn zo'n goede klantenservice.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:53:
Vandaag de laptop binnen gekregen, echter: de laptop herkent de HDD niet en moet dus nu dinsdag worden opgehaald door de customer care service. Ook werd mij doodleuk vertelt dat ik dan maar opnieuw moet bestellen en dus kortingen die ik kreeg niet meer gelden. Fijn zo'n goede klantenservice.
Wat een onzin ?, ding is toch gewoon DOA dat is dus gelijk switchen voor een nieuwe...
En dit bij Dell ?, staan juist bekend dat ze dingen goed afhandelen..

• TTHEEBO1
Wat een onzin ?, ding is toch gewoon DOA dat is dus gelijk switchen voor een nieuwe...
En dit bij Dell ?, staan juist bekend dat ze dingen goed afhandelen..
Dat vond ik nou ook, werd ook redelijk pissig (kon me inhouden) en heb gevraagd naar een leidinggevende. Die vertelde mij dat dit de internationale policy was en dat er niks aan veranderd kon worden. In dat geval heb ik ook niet echt de behoefte om nog een keer bij Dell te gaan bestellen, al blijft het natuurlijk wel een superdeal die laptop. Misschien toch maar iets bijleggen en gaan voor de Lenovo y500.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:22:
[...]

Dat vond ik nou ook, werd ook redelijk pissig (kon me inhouden) en heb gevraagd naar een leidinggevende. Die vertelde mij dat dit de internationale policy was en dat er niks aan veranderd kon worden. In dat geval heb ik ook niet echt de behoefte om nog een keer bij Dell te gaan bestellen, al blijft het natuurlijk wel een superdeal die laptop. Misschien toch maar iets bijleggen en gaan voor de Lenovo y500.
Als je bij je budget wilt blijven, dan zou je ook kunnen wachten op de nieuwe vaio Fit series... Lijken heel erg op de Dell als je kijkt naar specs voor je geld met hier en daar kleine verschillen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• TTHEEBO1
Als je bij je budget wilt blijven, dan zou je ook kunnen wachten op de nieuwe vaio Fit series... Lijken heel erg op de Dell als je kijkt naar specs voor je geld met hier en daar kleine verschillen.
Even gegoogled en dat ziet er zeer interessant uit! Dank voor de tip.

Edit: die heeft echter een glossy scherm, dat is voor mij wel een heel groot minpunt.

[ Voor 13% gewijzigd door TTHEEBO1 op 10-05-2013 15:39 ]

Pagina: 1