Ik heb flink wat epub ebooks. Wat ik eigenlijk wil doen is ze allemaal op een microsd kaart zetten om ze te kunnen lezen op mijn Android tablet. Ik wil liever geen extra PC software zoals Calibre gebruiken. Wat me opvalt is dat sommige ebook readers erg traag en onoverzichtelijk worden bij veel boeken, doordat alle boeken op een soort boekenplank worden gezet. Dat hoeft van mij niet. Is er een reader app waarmee ik op een vlotte manier een boek uit de verzameling op een microsd kaart kan uitzoeken? Of kijk ik gewoon niet goed naar de mogelijkheden van de populaire apps?
Een hele tijd geleden eens Aldiko gebruikt, hierbij moet je expliciet aangeven welke boeken je wilt importeren. Dan kan je dus gewoon een boek uitzoeken en deze alleen importeren.
Maar is het wel handig om zoveel boeken mee te nemen, even op de PC de interessante boeken eruit filteren en dan op je tablet zetten lijkt me handiger.
Maar is het wel handig om zoveel boeken mee te nemen, even op de PC de interessante boeken eruit filteren en dan op je tablet zetten lijkt me handiger.
Dat zou een optie zijn.Perkouw schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:30:
Een hele tijd geleden eens Aldiko gebruikt, hierbij moet je expliciet aangeven welke boeken je wilt importeren. Dan kan je dus gewoon een boek uitzoeken en deze alleen importeren.
Voor mij is het eigenlijk makkelijker om ze altijd op een sd kaartje mee te hebben. Ik wil liever niet van een PC afhankelijk zijn.Maar is het wel handig om zoveel boeken mee te nemen, even op de PC de interessante boeken eruit filteren en dan op je tablet zetten lijkt me handiger.
Ik weet overigens niet op welke criteria je wilt zoeken. Wanneer je puur op titel o.i.d. zoekt kan je prima een file manager gebruiken in Android en dan het betreffende boek openen. Wanneer je echter wilt gaan zoeken op genre etc. zal je wel moeten werken met een eBook Reader applicatie.
Eigenlijk voornamelijk op auteur en titel. Beide staan in de bestandsnaam. Dus een file manager voldoet. Het mooist zou zijn als die functie in de ebook reader is verwerkt. Maar de import methode zou ook moeten voldoen, hoewel het niet helemaal aanvoelt als beoogd gebruik, maar dat maakt op zich natuurlijk niet uit.Perkouw schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:45:
Ik weet overigens niet op welke criteria je wilt zoeken. Wanneer je puur op titel o.i.d. zoekt kan je prima een file manager gebruiken in Android en dan het betreffende boek openen. Wanneer je echter wilt gaan zoeken op genre etc. zal je wel moeten werken met een eBook Reader applicatie.