Ok een tijdje geleden had ik een pc van een maat een 2de amd Radeon 5770 willen insteken maar die had dus geen 2de pci-e poort, wat ik wel toen had gezien was dat het geheugen in SC (singel channel) stond in de plaats van DC (ik heb trouwens de pc gebouwd, dus waarom ik die in SC heb gezet weet ik niet). Pc terug opgestart en alles werkte. Ok ikke terug naar huis.
Daarna kwam ik te weten dat de pc kuren heeft, af en toe herstarten zonder enige reden. Driver update gedaan, mocht niet baten, dan memtest gedraaid voor 6 uur (meer tijd had ik niet) en geen enkele fout heeft 3 a 4 keer rond geweest. Pc nog eens open en ik zag dat de grafische kaar niet goed er instak, stak een mm max nog boven het lipje van de pci-e poort, een klepje van de ram hield de kaart tegen
dus dat goed gestoken en nog niet opgelost.
Dan eens op een avond naar hier laten komen en furmark e.d. (metro 2033 benchmark) gedraaid (alles op max) en had altijd deftige frame rate (voor die kaart dan).
Gisteren vroeg ik dus weer of alles goed was en hij zei neejt nog dezelfde kuren
en nog altijd dezelfde foutmelding: driver crash.
Iemand dat me een beetje in een richting kan duwen wat het zou kunnen zijn, ik weet het niet meer
Voor dat iemand afkomt met hitte probleem: hij kan het hebben als de pc juist opstart of na enkel uren, soms dagen niet en zoals gisteren 3 tot 4 keer in een uur
Een gissing naar Juist gezet:
* I5 750 geen 27xx
* 2x2 GB DDR3 Crossair setje
* Asus 5770 gpu tweak
* Asus mobo of msi. intel-BOXDP55WB media series socket 1156
Daarna kwam ik te weten dat de pc kuren heeft, af en toe herstarten zonder enige reden. Driver update gedaan, mocht niet baten, dan memtest gedraaid voor 6 uur (meer tijd had ik niet) en geen enkele fout heeft 3 a 4 keer rond geweest. Pc nog eens open en ik zag dat de grafische kaar niet goed er instak, stak een mm max nog boven het lipje van de pci-e poort, een klepje van de ram hield de kaart tegen

Dan eens op een avond naar hier laten komen en furmark e.d. (metro 2033 benchmark) gedraaid (alles op max) en had altijd deftige frame rate (voor die kaart dan).
Gisteren vroeg ik dus weer of alles goed was en hij zei neejt nog dezelfde kuren

Iemand dat me een beetje in een richting kan duwen wat het zou kunnen zijn, ik weet het niet meer
Voor dat iemand afkomt met hitte probleem: hij kan het hebben als de pc juist opstart of na enkel uren, soms dagen niet en zoals gisteren 3 tot 4 keer in een uur

Een gissing naar Juist gezet:
* I5 750 geen 27xx
* 2x2 GB DDR3 Crossair setje
* Asus 5770 gpu tweak
* Asus mobo of msi. intel-BOXDP55WB media series socket 1156
[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 05-05-2013 00:53 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag