PC verliest BIOS settings

Pagina: 1
Acties:

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo,

Ik heb hier een HP Compaq mini tower staan die regelmatig z'n bios settings verliest. Dit gebeurd bijvoorbeeld wanneer de gebruiker de pc hard uitzet i.p.v. in Windows. Ik heb em nieuw opgebouwd vorige week met WIndows 7, voor die tijd deed ie het ook soms. Ik heb de batterij vervangen maar dat geeft geen verbetering.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja, je zal de gebruiker moeten (her)opvoeden zodat hij/zij de PC in kwestie afsluit zoals het hoort, via het besturingssysteem, in plaats van botweg de stekker er uit te trekken :)

[ Voor 58% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 05-05-2013 15:58 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• GabrielVe
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-10 20:38
Vertoont deze machine ook nog andere issue's?

Aangezien je de batterij(CMOS batterij neem ik aan?) al vervangen hebt zou je nog kunnen denken aan een defect op het moederbord of een power-supply die niet helemaal goed meer werkt.

Misschien ook nog een diagnostic draaien?

Succes in ieder geval!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je zou in ieder geval bij het powerschema kunnen aangeven dat de computer shutdown doet bij indrukken van de power knop :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Dank je wel voor je reactie GabrielVe, vermoedelijk idd. een defect op het moederbord. Ik dacht zelf nog aan een jumper setting die niet goed is.. Ik draai binnenkort een diagnosic tool bij der, dan weet ik het zeker.

Groet
Niels
GabrielVe schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:05:
Vertoont deze machine ook nog andere issue's?

Aangezien je de batterij(CMOS batterij neem ik aan?) al vervangen hebt zou je nog kunnen denken aan een defect op het moederbord of een power-supply die niet helemaal goed meer werkt.

Misschien ook nog een diagnostic draaien?

Succes in ieder geval!