Advies aankoop mediaspeler (oude apple tv met xbmc kapot)

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:12
Ik had tot voor kort een Apple TV 1gen met XBMC. Opzich een leuke oplossing, maar liep vaak tegen problemen aan, full hd wilde niet soepel afspelen en xbmc werkte ook niet altijd naar behoren. Nu wil hij niet meer booten en heb niet echt zin om er opnieuw mee aan de gang te gaan.

Tijd voor iets nieuws dus.

Ik wacht echter al heel lang op een jailbreak van de nieuwe apple tv, maar die lijkt maar niet te komen. Dus wil op zoek naar iets anders. XBMC hoeft opzich niet.

Binnenkort komt er een nieuwe iMac in huis, het zou mooi zijn als mijn nieuwe mediaspeler hier mee samen kan werken. Nu doe ik alles altijd via smb sharing.

Er zijn echter zoveel verschillende oplossingen mogelijk, wat is gebruiksvriendelijk, betaalbaar en bied toch veel mogelijkheden. Wie heeft er advies?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Roku doosje met plex?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Mag het een htpc zijn, of wil je iets dat al uit de fabriek komt als een werkend product?

Kant en klaar en toch "af" kan je in mijn ogen niet om Dune heen. Die zijn redelijk probleemloos, mooie GUI en verkrijgbaar van betaalbaar tot redelijk prijzig. Dan ben je zonder veel configureren klaar.

Zelf heb ik twee jaar een Boxee Box gehad. Met name omdat ik tijdens een avondje film kijken geen zin heb in nukken van mn mediaspeler die niet wil opstarten of halverwege crasht leek me dat een goed plan. Daarbij had ik geen tijd over om avonden aan het configureren van een htpc te spenderen (als alles nieuw voor je is moet je dat wel rekenen wanneer je nog zaken in het systeem wilt aanpassen).

Uiteindelijk gingen de beperkjngen van de standaard software me toch irriteren en heb ik alsnog een htpc gebouwd, met Openelec (XBMC). Tot op de dag van vandaag geen spijt van; nog geen crash gehad, maar wel de vrijheid om vrijwel op alles invloed te kunnen uitoefenen. Kost afhankelijk van je wensen iets meer tijd (hoewel het standaard al een stuk uitgebreider is dan de meeste mediaspelers) en vrijwel altijd meer geld, maar ik heb er uiteindelijk geen spijt van gekregen.

• DarkShadow
Op zich mag het een htpc zijn, zag een mooie staan op vraag en aanbod, maar nog geen reactie ontvangen.

Vind de roku 3 in combi met plex ook erg interessant. Maar waar kan je die dingen kopen?

Dunne ken ik niet, ga het eens bekijken.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

• DarkShadow
Autocorrect op iPad :)

Heb het al bekeken. Interface van roku icm plex spreekt me meer aan. Alleen kan je alle Amerikaanse diensten op de roku niet gebruiken.

Iets met xbmc erop wat stabiel en soepel draait zou ik ook kunnen overwegen, maar het moet niet teveel getweak e.d. Kosten om het soepel te laten draaien. Er moet wel een ethernet aansluiting zijn, het liefst ook optical out, maar niet noodzakelijk.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Tja, in dat geval kan ik je Openelec icm moderne hardware zeker aanraden. Letterlijk binnen 5 minuten is de software up and running. Hoogstens in xbmc nog wat dingen naar je eigen smaak instellen.

Je kunt het met een andere pc alvast proberen; gewoon te booten vanaf een usb-key.
Pagina: 1