Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen: Ik zoek een hacker-vriendelijke telefoon. Wat raden jullie me aan? P.S., ik lees al heel lang mee, maar dit is m'n eerste post in dit forum.

Even over mezelf - mijn achtergrond en gadgets:
  • Huidige mobiel: Samsung Galaxy S1 :o , geroot en met custom ROM
  • Tablet: Samsung Galaxy Note 7.7 (stock - maar niet lang meer :9 ). Grootste amoled-scherm op de markt 8)
  • PC's prive draaien onder Linux (laptop: dual boot ArchLinux+i3wm en LinuxMint+cinnamon; desktop: Debian+openbox ). Werk: Windows (XP+ 7). (Helaas, want ik ben niet handig met Windows :o )
Wat moet mijn nieuwe telefoon kunnen?
  • ik moet er gemakkelijk custom ROMs op kunnen zetten, en...
  • er moet dus ook genoeg aanbod zijn van custom ROMs voor die telefoon
  • sneller en beter dan mijn S1 !!
  • schermgrootte 4,4 - 4,9 inch (een Galaxy Note is dus te groot)
  • prijs tot E 450 (maar mag minder!)
  • Ik sta zowel open voor nieuwe als voor 2e hands toestellen
  • BONUSPUNT: SD-kaart verwisselbaar
  • BONUSPUNT: batterij verwisselbaar
Ik overweeg tot nu toe:
  • Nexus4 (alleen: geen verwisselbare SD-kaart en batterij. Beelscherm ziet er wat "bleek" uit in vergelijking met Sammy's; glazen behuizing lijkt mij fail, maar valt misschien mee). + is natuurlijk de snelle upgrades
  • gebruikte Galaxy S3 (maar ik ben dat geOH met die closed Samsung firmware een beetje zat)
Heb je advies voor mij op basis van mijn wensenlijst? Of heb je een mening over de 2 toestellen die ik nu overweeg? Brand los, ik luister!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2013 22:36 ]

Verwijderd

Nexus 4 is een toptoestel, je zou eventueel kunnen overwegen om op de X phone van motorola te wachten, maar dat kan ook nog een tijd duren voordat die komt. (verwacht word dat ie tijdens de komdne I/O van Google word onthuld) Omdat je aangeeft een groot aanbod custom roms te willen vind ik nexus toestellen persoonlijk de grootste aanraders, alle soorten custom roms zijn er voor te krijgen (PA, AOKP, CM, AOSP etc.) en de support van developers gaat ook lang door (zie N1/NS)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
1. Android ; daar sluit je er al een paar uit; windows en ios zijn niet open.
2 relatief nieuw: telefoons van een jaar terug, daarvoor kun je op dit moment niet de gewenste ondersteuning m.b.t de roms verwachten(laatste android versie, cyanogenmod en dergelijke..)
3 kleiner dan 4,4 inch vind je ze tegenwoordig niet meer, op een appel na.
4 nieuw vs gebruikt: nieuw. Voor jouw budget is een nieuwe S3 ook mogelijk
5 import vs winkel: winkel. Alkomt de nexus 4 wel in nederland uit, maar te laat.

Tips: galaxy s3, galacy nexus(nexus3), nexus 4, sony xperia S?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Aankoopadviesvragen horen in het Mobile AankoopAdviesforum.

Move ---> MAA

Cogitationis poenam nemo patitur

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:38
De S3 is een leuk toestel, maar wordt niet meer officieel ondersteund door het CM team (Team Hacksung), wat best jammer is, eigenlijk is dan alleen Omega en CM9 (een vrij oude versie) nog stabiel te te verkrijgen voor de S3, ik denk dat je met een ander toestel beter af bent ;-) (of je moet het natuurlijk niet erg vinden nightlies te draaien).

Verwijderd

Topicstarter
@moderator - sorry, ik wist niet dat dit subforum bestond. Dank voor verplaatsen!

@reacties: dank jullie! Tja, zoals het nu lijkt is de Nexus4 de beste keus.

En verder: blijf komen met die reacties! Is de Nexus4 de enige keus voor mij? Of is er een alternatief???

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
De Xperia T kan je ook overwegen, de HTC One X of de LG 4X HD. Op de XDA forums kan je dan zien of het toestel vrij open is en er veel roms voor te verkrijgen zijn. Sony valt de laatste tijd goed in de markt bij de community (geven veel info en bootloader is makkelijk te unlocken).

Verwijderd

Ik zou zelf de nexus 4 kiezen als ik binnen korte tijd een nieuwe telefoon wil/moet hebben. Het unlocken van de bootloader is gepiept met een simpele fastboot command en de dev community is gigantisch.

Ik ben zelf helemaal geen fan van samsung maar dit is persoonlijk, samsung maakt veelal degelijke toestellen die qua hardware goed in elkaar zitten.

Als je wat meer tijd te besteden hebt om je keuze te maken zou ik zoals eerder gezegd is wachten tot google i/o die morgen begint. Hier worden vaak nieuwe nexus toestellen aangekondigd.
Pagina: 1