nieuwe autoradio of parrot om ipod aan te sluiten in kangoo

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-12 23:11
Ik heb een Renault Kangoo met daarin een standaard Renault radio/cd speler (speelt radio en cd af).
Nu zou ik de muziek van m'n iPod in de auto willen afspelen (ik ben geen audiofiel in de auto, het gaat er gewoon om lekker tijdens de vakantie onderweg muziek te kunnen afspelen).
Ik dacht een andere radio in de auto te zetten. De dealer gaf echter aan dat het ook mogelijk is een parrot in de auto te monteren die dmv bluetooth met telefoon zou kunnen communiceren (zodat het ook mogelijk is handsfree te bellen -> dit bellen is voor mij niet echt noodzakelijk).

Er zal dan een kabeltje op de middenconsole komen te liggen met daaraan een usb aansluiting zodat een iPod/pad of whatever aangesloten kan worden.
Voordeel volgens de beste man is dat de audio bedieningsknopjes op het stuur gewoon blijft werken, dit is bij inbouwen van een andere radio volgens hem niet het geval.

Ik heb even gegoogled om wat voor parrot systeem het nu gaat, maar kom er niet uit.
Iemand enig idee? Iemand enig idee of dit "werkt" (zo'n autoverkoper kan zoveel vertellen) of dat ik die knopjes op het stuur gewoon op moet geven en een knappe radio in de auto moet (laten) zetten.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54
Plaats even een fotootje van je radio en een typenummer, dat is wat makkelijker zoeken naar een oplossing. Die zijn er namelijk ook naast Parrot, waarschijnlijk nog goedkoper ook.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-12 23:11
http://2.bp.blogspot.com/_hwXP_rDCxdU/TBsTHsuiziI/AAAAAAAAAAs/fHDbJb3vfqM/s320/Renault-radio-cassette.jpg

Er staat helemaal geen kenmerk of serienummer op het boekje of op de buitenkant van de radio/cd speler zelf maar hij ziet eruit als je via bovenstaande link kunt zien. Geen zichtbare aansluitingen.

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14
Dit is een zogenaamde "tuner list" radio van renault.

Ik heb er nog een nieuw kastje voor liggen die een cd wisselaar emuleert.
Hier zitten usb, sd en aux aansluitingen op en kun je via de wisselaar functie naar je ipod luisteren.
Hierdoor kun je je stuurwielbediening ook gewoon blijven gebruiken.

Het gaat om dit kastje:http://www.yatourcarkits....ual-cd-changer-p-149.html

DM me maar als je interesse hebt.

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:46
vergeet wel niet dat zo'n "cd-emulator" (wat overigens prima werkt, en geen kwaliteitsverlies heeft, in tegenstelling tot bluetooth) vaak nog gactiveerd worden door de garage!

Verwijderd

Dat hoeft bij renault gelukkig niet, dat activeren, maar echt ideaal is het nog steeds niet. De stuurwielbediening werkt bijvoorbeeld niet voor het wisselen van nummers op je ipod. Hiervoor kan je beter naar een radio kijken waar dat in zit, sony en kenwood hebben verschillende modellen waarbij het kan. Je stuurwielbediening kan je daar gewoon bij behouden hoor, een beetje moderne radio van bijv. sony en kenwood hebben die aansluitingen ook.

Gezien je er zelf niet heel veel verstand van hebt, en het uitzoeken van specifieke typenummers via internet ook niet heel erg soepel verloopt over het algemeen, is het wellicht intressant om even een car-hifi winkel in te lopen. Die hebben er verstand van, weten welke radio's goed werken met jou type ipod/telefoon/mp3 speler, en belangrijker, goed samenwerken met je auto en stuurwielbediening. Je bent wellicht een paar tientjes duurder uit, maar dan heb je wel wat prettige service, uitleg en garantie dat het werkt erbij.

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14
Nieuwe radio en stalk adapter is ook een goede optie inderdaad. Je bent dan alleeen wel het schermpje op je dashboard kwijt. En het is veel duurder.

De goedkoopste optie is een fm transmitter, helaas zijn mijn ervaringen daar niet zo goed mee.
Een tunerlist radio hoeft inderdaad niet door de dealer te worden geactiveerd voor een wisselaar emulator.

Er zijn overigens voor alleen aux input ook losse kabels verkrijgbaar, maar dan moet er dacht ik nog iets met de bekabeling worden gedaan. Er is genoeg over te vinden op Google....

• wallaaah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-02-2021
Hallo

Ik ben van plan me een kangoo aan te schaffen met z link navigatiesysteem. Lijkt me superhandig systeem met de live gps enzo. Voor t moment zit ik met een pioneer gps systeem in de wagen, 2DIN. En Kangoo is 1DIN, dus moet ik helaas veranderen van radio. Maar nu mijn vragen hierbij:
Zou ik hier een ipod classic op kunnen aansluiten op 1 of andere manier? Liefst dat alles op het stuur enzo ook werkt maar niet noodzakelijk. Indien niet:
Kan ik eventueel de radio vervangen door 1 van pioneer ofzo? Maar dat de navigatie en de bluetooth toch nog werkt?
En zou ik er een versterkertje kunnen aanhangen om wat vollere sound te hebben en nieuwe boxen steken?

Alvast bedankt :)
Pagina: 1