Beste,
Graaf had ik geweten hoe je een bootable windows 7 usb stick voor uefi maakt.
Mij lukte het niet, wat ik heb gedaan is het volgende:
- Mijn (16gb, usb2) usb stick geformatteerd met command prompt:
diskpart
list disk
select disk *
clean
create partition primary
format fs=fat32 quick
active
assign
list volume
exit
Vervolgens mijn windows 7 x64 .iso gemount en alle bestanden overgezet naar de usb-stick.
Dan de bestanden in "efi/microsoft/boot" copy/paste naar "efi".
Dan "sources\install.wim\1\Windows\Boot\EFI\bootmgfw.efi" het bestand "bootmgfw.efi" gecopyt naar efi/boot en veranderd in bootx64.efi.
Vervolgens heb ik ook op mijn zotac zbox naar uefi gegaan i.p.v. de gewone legacy BIOS en heb de secure boot uitgeschakeld want windows 7 kan daar niet mee om.
Toch zegt hij dat er geen bootable device is gevonden. Kan iemand mij hiermee helpen? Ben ik een stap vergeten of doe ik iets fout?
Met vriendelijke groeten,
Spywurm
Graaf had ik geweten hoe je een bootable windows 7 usb stick voor uefi maakt.
Mij lukte het niet, wat ik heb gedaan is het volgende:
- Mijn (16gb, usb2) usb stick geformatteerd met command prompt:
diskpart
list disk
select disk *
clean
create partition primary
format fs=fat32 quick
active
assign
list volume
exit
Vervolgens mijn windows 7 x64 .iso gemount en alle bestanden overgezet naar de usb-stick.
Dan de bestanden in "efi/microsoft/boot" copy/paste naar "efi".
Dan "sources\install.wim\1\Windows\Boot\EFI\bootmgfw.efi" het bestand "bootmgfw.efi" gecopyt naar efi/boot en veranderd in bootx64.efi.
Vervolgens heb ik ook op mijn zotac zbox naar uefi gegaan i.p.v. de gewone legacy BIOS en heb de secure boot uitgeschakeld want windows 7 kan daar niet mee om.
Toch zegt hij dat er geen bootable device is gevonden. Kan iemand mij hiermee helpen? Ben ik een stap vergeten of doe ik iets fout?
Met vriendelijke groeten,
Spywurm