Vandaag PC in elkaar gezet, Maar nu is er een probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11 13:10
Hallo tweakers,

Ik heb gister mijn nieuwe pc in elkaar gezet,
Ik heb vanochtend de PC voor het eerst aan de stroom gehangen en de aan knop in gedrukt waarna er zich gelijk een probleem voor doet.

De fans draaien, De CPU koeler doet het, het RAM geeft licht en de videokaart begint te draaien.
Er zat bij dit moederbord geen speaker, Dus een beep hoor ik niet.
Er komt geen BIOS/ Helemaal geen signaal naar de monitor.

Wat ik al heb geprobeert:
-VGA beeldscherm aansluiting op het moederbord/videokaart aangesloten, Wat tot geen succes lijdt.
-Ram eruit halen en aan zetten, Waarna de PC uitvalt.

De CD/Rom speler doet het gewoon terwijl hij aanstaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.. :'(

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Als ik het goed begrijp zit er dus een aparte videokaart in? Haal deze er eerst eens uit en kijk of hij beeld geeft op de aansluiting van het moederbord.

Als dat geen resultaat geeft idd al het ram los en 1 voor 1 testen in verschillende slots.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat steekt er allemaal in je pc (merk + type graag)??

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Alle stekkers goed aangesloten?

(onervaren) pcbouwers willen nog wel eens vergeten de 4/8pins CPU stroomstekker aan te sluiten op het moederbord. Dat kan een oorzaak zijn voor wat je omschrijft. Maar er zijn nog een heel aantal andere stekkers, defecte hardware of verkeerd aangesloten hardware-redenen te bedenken met dit resultaat. Het is zonder zicht op je pc eigenlijk niet te bepalen wat je probleem nu precies is.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

(jarig!)
En je hebt natuurlijk alvast de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" doorgenomen?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 23:33
Zoals eerder aangegeven:
probeeer minimaal te booten
1 reepje geheugen, geen harddisk, onboard display gebruiken, alle hardware ontkoppelen. En inderdaad je voedingsadapters checken.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-11 20:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

Basxt schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:05:
De fans draaien, De CPU koeler doet het, het RAM geeft licht en de videokaart begint te draaien.
Weet je zeker dat je hem goed hebt vastgezet dan, als ie begint te draaien?

/flauw :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 12:27
Onnodige reactie hierboven. Probeer inderdaad zoveel mogelijk hardware eruit te halen. Denk hierbij aan booten met 1 geheugenreepje, videokaart eruit halen en dan via onboard vga te booten, alle stekkers langs gaan, misschien opnieuw plaatsen. Verder de troubleshooter even langsgaan.

Succes!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:46

Perkouw

Moderator General Chat
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
+ Waar bestaat je pc allemaal uit ?
+ Hoe sluit je e.e.a. aan VGA alleen ? HDMI? DVI?

Op deze manier blijft het voor ons ook maar lukraak gissen.

Verwijderd

Heb je de CPU power kabel op het moederbord ingestoken ?
4 of 8 pins slot dat meestal links naast de CPU zit.
Pagina: 1