Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hotmail, outlook exchange

Pagina: 1
Acties:

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik zal het kort houden want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Email adres hotmail.com is POP. Op mobiel werkt het prima, mailtje gelezen op mobiel is ook op outlook.com gelezen.

Nu wil ik dit ook op de iMac. Dus pakket Office 2011 gekocht en gedownload. Nu las ik dat je een exchange moet hebben dus ook die gekocht en aangemaakt.

Probleem: Hotmail account toevoegen aan outlook web. In de webinterface kan dit gedaan worden, maar als POP. Wat schiet je er dan mee op om een exhange aan te maken?

Doe ik wat verkeerd of heb ik het helemaal bij het verkeerde eind? :? :/

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je leest je mail dus met een mail client op je telefoon? Of gewoon via de browser? Waarschijnlijk is het standaard dat hij op gelezen gezet wordt als je hem download in de app op je telefoon, maar als er een kopie op de server blijft staan dan zou hij gewoon nog te downloaden moeten zijn op een 2e systeem.

Waar heb je gelezen dat je exchange nodig hebt? Via Tools --> accounts --> email zou je toch gewoon pop3 moeten kunnen gebruiken? Volgens deze pagina zou dat gewoon moeten kunnen.

Desktop | Server | Laptop

• MmarkM
  • Niet online
Op me mobiel gebruik ik de originele mail app van Apple.

Ik ben niet helemaal thuis, maar ik begrijp dat Microsoft alleen op mobiel ondersteunt en niet meer op de dekstop via een mail client, ook niet microsoft office 2011 for mac dus.

En met ondersteunen bedoel ik push mail en sync.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rupie schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:33:
Je leest je mail dus met een mail client op je telefoon? Of gewoon via de browser? Waarschijnlijk is het standaard dat hij op gelezen gezet wordt als je hem download in de app op je telefoon, maar als er een kopie op de server blijft staan dan zou hij gewoon nog te downloaden moeten zijn op een 2e systeem.

Waar heb je gelezen dat je exchange nodig hebt? Via Tools --> accounts --> email zou je toch gewoon pop3 moeten kunnen gebruiken? Volgens deze pagina zou dat gewoon moeten kunnen.
Wat ik begrijp is dat hij minimaal IMAP (of ActiveSync) wil zodat alles overal gelezen/gesynct is.
Met POP3 is alles weer ongelezen op je PC als het op je telefoon al gelezen is..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Rupie
Ik haal uit de TS in eerste instantie enkel dat hotmail binnengehaald moet worden in outlook ;)

Dan zou imap de meest eenvoudige keuze zijn, maar voor zover ik weet ondersteund hotmail dat niet. Eenvoudige shortcut: gmail account maken die de mail via pop3 ophaalt uit hotmail. de gmail kan je dan via imap weer aan je telefoon en outlook hangen.

• MmarkM
  • Niet online
DennusB heeft gelijk.

Je bedoeld daarmee dat ik bij hotmail moet aangeven me mail door te sturen naar gmail?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn dochter heeft een Macbook Air. Daarop stelde ik gewoon haar Hotmail in op de standaard mail client. Werkte als een speer en de mail en alles blijft gewoon bewaard in de mailbox op Hotmail (en bruikbaar op telefoon, etc)

Wat is het probleem om dat te gebruiken?

Geen pop3 of doorsturen of wat dan ook. Vergeet POP3 dat wil je anno 2013 gewoon niet meer.

Geen idee wat er gebeurt als je Exchange account probeert in te stellen op Outlook 2011.

Ik heb éénmalig eens Hotmail ingesteld door te benaderen via Outlook.com (hiermee verandert de interface ietwat) geen idee of dat nog helpt.

1) Login op Outlook.com met je Hotmail account
2) Meld weer af
3) Open Outlook 2011 voor Mac
4) Stel een Exchange account in (ActiveSync)
5) Handmatige gegevens voor ActiveSync: server m.hotmail.com username/password: (Hotmail emailadres)/password

[ Voor 55% gewijzigd door akimosan op 05-05-2013 13:23 ]

• MmarkM
  • Niet online
Heb je advies geprobeerd maar krijg de volgende foutmelding:

Kan geen account toevoegen. Exchange Server 2007 SP1 Update Rollup 4 of hoger is vereist als u Outlook 2011 wilt gebruiken.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
akimosan schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:13:
Mijn dochter heeft een Macbook Air. Daarop stelde ik gewoon haar Hotmail in op de standaard mail client. Werkte als een speer en de mail en alles blijft gewoon bewaard in de mailbox op Hotmail (en bruikbaar op telefoon, etc)

Wat is het probleem om dat te gebruiken?

Geen pop3 of doorsturen of wat dan ook. Vergeet POP3 dat wil je anno 2013 gewoon niet meer.

Geen idee wat er gebeurt als je Exchange account probeert in te stellen op Outlook 2011.

Ik heb éénmalig eens Hotmail ingesteld door te benaderen via Outlook.com (hiermee verandert de interface ietwat) geen idee of dat nog helpt.

1) Login op Outlook.com met je Hotmail account
2) Meld weer af
3) Open Outlook 2011 voor Mac
4) Stel een Exchange account in (ActiveSync)
5) Handmatige gegevens voor ActiveSync: server m.hotmail.com username/password: (Hotmail emailadres)/password
Die activesync server is alleen voor mobiele devices. Voor dekstop's heb je Outlook Anywhere nodig, en dat zit alleen in Exchange Server.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Rupie
MmarkM schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 23:38:
DennusB heeft gelijk.

Je bedoeld daarmee dat ik bij hotmail moet aangeven me mail door te sturen naar gmail?
Andersom: gmail instellen dat hij mail moet downloaden uit hotmail. gmail heeft een soort pop3 connector die het mogelijk maakt dat gmail de mail ophaalt uit pop3 accounts. Mijn oude hotmail adres en het mailadres van mijn provider laat ik checken door gmail. Gmail kan ik vervolgens vanaf al mijn apparaten benaderen via imap.

• MmarkM
  • Niet online
En hoe doe je dat?

• Rupie
https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=en, maar dat had je ook wel zelf kunnen vinden toch?

Pagina: 1