Ik heb gisteren een nieuwe Mac Mini gekocht bij de store in Amsterdam.
Gisteren geinstalleerd en alle backups weer teruggezet.
Nu zit ik net op mijn warme zolderkamer achter de Mac en hoor soms een zacht tikje uit de Mac komen.
Het is niet erg luid hoorbaar maar wel irritant als je erop gaat letten.
Kan dit de harde schijf zijn? Misschien de kop die teruggaat in rustpositie?
Hij doet gewoon zijn werk en Smart Utility geeft geen fouten aan.
Na wat activiteit is het zachte tikje hoorbaar. Het kraakt of schaaft niet.
Lijkt me ook niet dat een gloednieuwe direct kapot is ofzo, maar toch.
Heb nog nooit een Mini gehad of een laptop, want deze schijf zit ook in deze mini, toch? Is een 1TB 5400 rpm schijf.
Ik heb de Mini i7 quadcore, standaard model.
Zodra ik de hdd aan het werk zet, bijv een programma openen, dan hoor ik het tikje zodra de hdd klaar is met ‘laden’.
Zodra ik niks doe met de Mac, dan is het tikje er gewoon niet. Puur dus na de diskactiviteit even waarneembaar.
Ik heb het geluid van mijn Mac Mini harde schijf opgenomen met mijn iPhone.
Ik ben hier bezig met wat internetverkeer in Safari en verder staan er geen programma’s open.
Je hoort de HDD normaal ratelen en na wat activiteit hoor je een ‘luider’ klikje, wat lijkt op klikken met de muis .
Goed hoorbaar omstreeks 11/12 seconden en 28/29 seconden in het fragmentje.
(Nee, zijn niet mijn muisklikken)
Kan iemand me vertellen of ik me zorgen moet maken? Een geluid is lastig te omschrijven maar hopelijk is dit fragment voldoende.
Op mijn Dropbox: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69435571/Memo.m4a
(ps: geluid wel hard(er) zetten, volume is wat aan de lage kant)
Gisteren geinstalleerd en alle backups weer teruggezet.
Nu zit ik net op mijn warme zolderkamer achter de Mac en hoor soms een zacht tikje uit de Mac komen.
Het is niet erg luid hoorbaar maar wel irritant als je erop gaat letten.
Kan dit de harde schijf zijn? Misschien de kop die teruggaat in rustpositie?
Hij doet gewoon zijn werk en Smart Utility geeft geen fouten aan.
Na wat activiteit is het zachte tikje hoorbaar. Het kraakt of schaaft niet.
Lijkt me ook niet dat een gloednieuwe direct kapot is ofzo, maar toch.
Heb nog nooit een Mini gehad of een laptop, want deze schijf zit ook in deze mini, toch? Is een 1TB 5400 rpm schijf.
Ik heb de Mini i7 quadcore, standaard model.
Zodra ik de hdd aan het werk zet, bijv een programma openen, dan hoor ik het tikje zodra de hdd klaar is met ‘laden’.
Zodra ik niks doe met de Mac, dan is het tikje er gewoon niet. Puur dus na de diskactiviteit even waarneembaar.
Ik heb het geluid van mijn Mac Mini harde schijf opgenomen met mijn iPhone.
Ik ben hier bezig met wat internetverkeer in Safari en verder staan er geen programma’s open.
Je hoort de HDD normaal ratelen en na wat activiteit hoor je een ‘luider’ klikje, wat lijkt op klikken met de muis .
Goed hoorbaar omstreeks 11/12 seconden en 28/29 seconden in het fragmentje.
(Nee, zijn niet mijn muisklikken)
Kan iemand me vertellen of ik me zorgen moet maken? Een geluid is lastig te omschrijven maar hopelijk is dit fragment voldoende.
Op mijn Dropbox: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69435571/Memo.m4a
(ps: geluid wel hard(er) zetten, volume is wat aan de lage kant)
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200