Toon posts:

Windows 7 of 8 upgrade op Best-Buy Basissysteem lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb het best buy desktop basissysteem van mei 2013 aangeschaft. Dwz Asrock FM2A75 pro4-M, 4gb kingston hyperx, samsung 840 120Gb SSD, met als enige aanpassing een AMD A10-5800 in plaats van A8-5600. Het probleem is dat ik er met geen mogelijkheid een moderne versie van windows op krijg.

Aangezien ik een legitieme versie van windows XP heb, heb ik in eerste instantie de windows 8 (32bit) upgrade gekozen. Om die te installeren moet windows xp al draaien, dus die heb ik eerst geinstalleerd. Dat ging zonder problemen en beloofde veel goeds. Voor de zekerheid eerst maar alle updates gedaan, maar verder geen drivers of andere software geinstalleerd. Tot zover alles dik in orde.

Toen geprobeerd de windows 8 upgrade te doen via de web installer. Dit verliep allemaal als een speer, de hele installatie leek in orde te zijn, totdat hij begon aan "moving settings" (of iets dergelijks). Daarna verscheen opeens de melding dat de installatie mislukt was en dat win XP weer werd teruggezet. Vervolgens heb ik dit hele verhaal nog een aantal keren doorlopen, steeds met iets andere stappen maar met hetzelfde resultaat. Uit pure frustratie, na ruim zes uur klooien en zoeken op alle mogelijke fora, heb ik toen maar de upgrade naar windows 7 aangeschaft, in de hoop dat die wel zou werken.

Dus, SSD opnieuw geformatteerd en win XP weer van voor af aan geinstalleerd. Toen de windows 7 upgrade... Jawel, het leek goed te gaan, maar deze gaat meteen aan het begin van de installatie al de fout in: Bij de stap "expanding windows files (0%)" start hij gewoon weer opnieuw op. Ook een clean "custom" install in een partitie met windows xp heeft dit probleem, en ook een geheel cleane custom install op een volledig lege partitie. Dus windows xp lijkt geen onderdeel van het probleem. Wederom zeer veel mensen met soortgelijke problemen op allerlei fora, maar geen oplossingen.

Ter info: als ik na een mislukte installatie nogmaals windows 7 upgrade probeer te runnen dan herstart hij eerder, namelijk meteen zodra ik, na het instellen van taal en landinstellingen, op de "install" knop druk.
Ook blijken na een mislukte windows 7 upgrade steevast fouten op de SSD op de treden, volgens de chkdsk op de win xp installatie-cd. Als ik deze herstel en vervolgens weer de windows 7 upgrade uitvoer, gaat hij weer door tot "expanding windows files (0%)."

Excuses voor het langeverhaal, maar ik weet het niet meer. Ik zie vast iets over het hoofd.

Heeft iemand misschien een dergelijke ervaring gehad? Of misschien een idee hoe dit op te lossen?
Of toch maar beter naar linux overstappen... ;-)

ALvast heel hartelijk bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om dit verhaal af te sluiten (mocht iemand anders tegen een soortgelijk probleem aanlopen):
Het bleek een productiefout in de SSD. Deze is vervangen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:09

Meller

Much to learn, you still have

Hoe ben je er achter gekomen dat dit het probleem was en waar kon je de garantie claimen?

Ik heb helaas hetzelfde probleem met een SP1 update en ben er al 2 dagen mee kwijt en alle tutorials op het net al geprobeerd.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows 7 en hoger werken met een andere disk alignment (google).
Als je SSD firmware flaky is kom je daar pas achter terwijl je een 7 install aan het doen bent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:09

Meller

Much to learn, you still have

alt-92 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:39:
Windows 7 en hoger werken met een andere disk alignment (google).
Als je SSD firmware flaky is kom je daar pas achter terwijl je een 7 install aan het doen bent.
Ok thanx,
via google en link zie ik ook dat die van mij niet juist staat.

Nu nog de oplossing, want hetgeen daar staan heeft nog niet geholpen.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4