Toon posts:

probleem met nieuwe maximus v extreme en EVGA GTX680SC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds 2 weken een nieuw systeem gebouwd, ik zal de specs aan het eind van mijn vraag volledig omschrijven.
Het probleem zit hem (denk ik) in de bios setting van het mobo, zoals het topic al aangeeft heb ik in mijn eerste pci slot een EVGA GTX-680-SC zitten, dit is een pci-e 3.0 kaart maar als ik hem in de bios op gen 3 zet dan gaat het in de eerste 40 to 60 sec goed met de fps, alleen na die tijd valt mijn fps als een baksteen naar beneden, ik bedoel niet met 20 of zo maar echt van 120 naar 25 fps, als ik hem op gen 2 zet dan loopt het perfect strak 120 (cod black ops 2 ) ik ben radeloos, ik heb niet zoveel ervaring met de nieuwe bios die op het bord zit maar ben ook geen beginner. Of betekend gen generatie ipv de pci-e 2.0 en pci-e 3.0 term?

Het enige wat ik me nog bedenken kan is dat ik op me pci-e 4x een revo drive 2 128 gb heb geplaatst, zou dat het probleem kunnen zijn?
Vooraf had ik de bios (beide chips) een update gegeven, zowel alle drivers van mobo en alle andere onderdelen.

Spec's

Mobo: Asus maximus v extreme
CPU: Intel i73770 ivybridge
GPU: EVGA GTX 680 superclocked 2gb
Ram: Corsair vengance 8gb ddr3 2133 mhz
Voeding: Nexus 850wt
H100 Corsair CPU cooler
revo drive 2 128gb (draaid besturings systeem op)
SSD 2,5" vertex2 128 gb ( game schijf)
Muis r.a.t.7 cyborg
keyboard s.t.r.i.k.e.7 cyborg
scherm:2x samsung syncmaster SA350 led 24"

Wie kan mij hier een beetje veel in adviseren,
Alvast bedankt.

Mvg Alex

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Weet je zeker dat je de laatste BIOS geinstalleerd hebt?
De eerste releases hadden een issue met de GTX680, ik had exact hetzelfde probleem, en de laatste release lost het op.

Heb je na de flash de default settings geactiveerd & gesaved?

Probeer ook eens een ander slot, zodra je 1 & 2B gebruikt gaan de lanes over de CPU & bij andere combinaties word de PLX chip gebruikt als brug.

Anyway, het verschile tussen 2.0 & 3.0 is miniem.

Verwijderd

Topicstarter
Zanac-ex schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:33:
Weet je zeker dat je de laatste BIOS geinstalleerd hebt?
De eerste releases hadden een issue met de GTX680, ik had exact hetzelfde probleem, en de laatste release lost het op.

Heb je na de flash de default settings geactiveerd & gesaved?

Probeer ook eens een ander slot, zodra je 1 & 2B gebruikt gaan de lanes over de CPU & bij andere combinaties word de PLX chip gebruikt als brug.

Anyway, het verschile tussen 2.0 & 3.0 is miniem.
ik geloof wel dat ik de laatse heb versie 1707 dat zit wel goed denk ik maar even buiten het feit dat je een reset doet na een upgrade, staat je bios al niet in factory reset na een upgrade? en wat bedoel je met andere sloten gebruiken. ik heb al slot 2a geprobeerd dat werkte helemaal niet.
Maar wat denk jij over die revo drive? in 4x slot