Toon posts:

probleem met nieuwe maximus v extreme en EVGA GTX680SC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds 2 weken een nieuw systeem gebouwd, ik zal de specs aan het eind van mijn vraag volledig omschrijven.
Het probleem zit hem (denk ik) in de bios setting van het mobo, zoals het topic al aangeeft heb ik in mijn eerste pci slot een EVGA GTX-680-SC zitten, dit is een pci-e 3.0 kaart maar als ik hem in de bios op gen 3 zet dan gaat het in de eerste 40 to 60 sec goed met de fps, alleen na die tijd valt mijn fps als een baksteen naar beneden, ik bedoel niet met 20 of zo maar echt van 120 naar 25 fps, als ik hem op gen 2 zet dan loopt het perfect strak 120 (cod black ops 2 ) ik ben radeloos, ik heb niet zoveel ervaring met de nieuwe bios die op het bord zit maar ben ook geen beginner. Of betekend gen generatie ipv de pci-e 2.0 en pci-e 3.0 term?

Het enige wat ik me nog bedenken kan is dat ik op me pci-e 4x een revo drive 2 128 gb heb geplaatst, zou dat het probleem kunnen zijn?
Vooraf had ik de bios (beide chips) een update gegeven, zowel alle drivers van mobo en alle andere onderdelen.

Spec's

Mobo: Asus maximus v extreme
CPU: Intel i73770 ivybridge
GPU: EVGA GTX 680 superclocked 2gb
Ram: Corsair vengance 8gb ddr3 2133 mhz
Voeding: Nexus 850wt
H100 Corsair CPU cooler
revo drive 2 128gb (draaid besturings systeem op)
SSD 2,5" vertex2 128 gb ( game schijf)
Muis r.a.t.7 cyborg
keyboard s.t.r.i.k.e.7 cyborg
scherm:2x samsung syncmaster SA350 led 24"

Wie kan mij hier een beetje veel in adviseren,
Alvast bedankt.

Mvg Alex

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Weet je zeker dat je de laatste BIOS geinstalleerd hebt?
De eerste releases hadden een issue met de GTX680, ik had exact hetzelfde probleem, en de laatste release lost het op.

Heb je na de flash de default settings geactiveerd & gesaved?