Yamakasi Catleap Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 16:15
Beste Tweakers,

Al een tijdje ligt mijn monitor in de schuur, aangezien hij zwart beeld gaf en ik lange gesprekken had via de mail over het terugsturen van mijn "kapotte" monitor. Zomaar uit het niets hield mijn Yamakasi Catleap (uit Korea) er mee op. Ik baalde natuurlijk enorm, maar ik had het risico genomen om hem in Korea te kopen. Hij werkte een half jaar prima, de videokaart is dus zeker compatibel, de drivers zijn ook prima en de kabel heb ik ook al vervangen. Dit kan dus allemaal het probleem niet zijn, tenminste, dat neem ik aan.

Het probleem is als volgt: De monitor gaat prima aan en wordt ook herkend door mijn pc. Hij geeft alleen een zwart scherm. Zodra ik hem aandoe zie je dat hij oplicht en het lampje wordt ook groen (wat betekent dat de computer hem herkent). Kort samengevat: Wordt herkend door de pc, lampje brandt groen, scherm licht op zodra het aangesloten wordt, alleen geeft hij zwart beeld.

Ik heb hem al even open laten maken door een vriend van me die elektricien is. We dachten namelijk eerst aan een eventueel zekeringetje of iets dergelijks. Hij kon dat niet vinden.

Dus laatst heb ik wat lopen "wiebelen" aan het dvi kabeltje zodat hij goed in het beeldscherm zat en opeens ging het scherm aan. Hij bleef het even 5 seconde doen en toen vervolgens ging hij weer naar zwart beeld.
Ik heb hier ook een filmpje van zodat je precies kan zien wat ik bedoel.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7-hku_uokl4]

Het lijkt er dus op dat de input van de monitor hier (half) kapot is. Verder heb ik hier geen verstand van dus zeker weten doe ik het niet.

Als iemand weet wat hier het probleem zou kunnen zijn en of daar een eventuele oplossing voor is, zou ik dat natuurlijk graag willen weten!

Alvast dank.

Groetjes,
Stijn

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
flexkabels niet goed of een defect driver boordje

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 16:15
maarten12100 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 09:54:
flexkabels niet goed of een defect driver boordje
Enig idee of ik hier iets aan kan doen? Laten vervangen of bijvoorbeeld flexkabels aandrukken etc.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Als je m uit elkaar haalt kan je die flexklipjes losklikken en ze er dan opnieuw induwen en dan weer dichtklikken.
Als je ooit een dvd brander uit elkaar hebt gehaald of een hdd zal het allemaal erg bekend voorkomen.
Het driverboard zou ik niet weten maar ebay en taobao of evt waar je m vandaan hebt zijn plaatsen om te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door maarten12100 op 05-05-2013 21:32 ]