Ik ben bezig met de ontwikkeling van een web app in phonegab en zit met het probleem dat Iphone mijn css net iets anders interpreteert dan Android. Ik heb bijvoorbeeld een tekst input field (waarvan de code hieronder) die er op een Iphone veel smaller uit ziet dan op een Android telefoon.
Door middel van media queries hoop ik sommige codes speciaal voor Ihpone wat te kunnen customizen zodat het er ook op Iphone goed uit ziet. Ik het internet een beetje afzocht en misschien geschikte media queries gevonden (code hieronder). Wat belangrijk is voor mij is dat deze media queries enkel en alleen Iphones moeten aanspreken. Dit doen de codes die ik gevonden heb naar mijn idee niet allemaal. Wie kan mij vertellen of deze media queries geschikt zijn en/of mogelijke alternatieven?
alvast bedankt voor welke hulp dan ook.
optie 1:
optie 2:
Door middel van media queries hoop ik sommige codes speciaal voor Ihpone wat te kunnen customizen zodat het er ook op Iphone goed uit ziet. Ik het internet een beetje afzocht en misschien geschikte media queries gevonden (code hieronder). Wat belangrijk is voor mij is dat deze media queries enkel en alleen Iphones moeten aanspreken. Dit doen de codes die ik gevonden heb naar mijn idee niet allemaal. Wie kan mij vertellen of deze media queries geschikt zijn en/of mogelijke alternatieven?
alvast bedankt voor welke hulp dan ook.
code:
1
| input[type="text"] {width:200px;height:29px;padding:10px;margin-bottom:10px;background:#fff;border:1px solid rgba(0,0,0,.2);border-radius:10px;-webkit-appearance:none;box-sizing:border-box;} |
optie 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <!-- iPhone 2G, 3G, 3GS Portrait -->
@media only screen and (device-width: 320px) and (orientation: portrait) and not (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2) {
/* CSS3 Rules for iPhone in Portrait Orientation */
}
<!-- iPhone 2G, 3G, 3GS Landscape -->
@media only screen and (device-width: 480px) and (orientation: landscape) and not (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2) {
/* CSS3 Rules for iPhone in Landscape Orientation */
}
<!-- iPhone 4, 4S Portrait -->
@media only screen and (device-width: 480px) and (orientation: portrait) and (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2) {
/* CSS3 Rules for XX iPhone in Portrait Orientation */
}
<!-- iPhone 4, 4S Landscape -->
@media only screen and (device-width: 960px) and (orientation: landscape) and not (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2) {
/* CSS3 Rules for iPhone in Landscape Orientation */
} |
optie 2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <!-- iPhone Landscape -->
@media screen and (max-device-width: 480px) {
}
<!-- iPhone Portrait -->
@media screen and (max-device-width: 320px) {
}
<!-- iPhone 3G -->
@media screen and (device-width: 320px) and (device-height: 480px) and (-webkit-device-pixel-ratio: 1){
}
<!-- iPhone 4 -->
@media only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio : 1.5), only screen and (min-device-pixel-ratio : 1.5) {
}
<!-- iPhone 5 -->
@media screen and (device-aspect-ratio: 40/71) {
}
or
@media screen and (device-width: 320px) and (device-height: 568px) and (-webkit-device-pixel-ratio: 2){
} |