Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Export/import Outlook bestanden naar nieuwere versie

Pagina: 1
Acties:

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ik heb zojuist alle bestanden (PST file) van mijn vaders mail geexporteerd vanuit Outlook 2007 naar een externe harde schijf. Hier kun je lezen waarom: Back-up ellende!.

Maar als ik deze bestanden op een nieuwe computer weer importeer, behoud ik dan het e-mail adres? Dit e-mail adres is aangemaakt via Outlook (@Hetnet.nl.) En werkt dit ook als ik de PST file exporteer naar office 2013 (dus naar een nieuwere versie?)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pst-bestanden importeer je niet, die open je gewoon. En nee, die bevatten geen account-informatie, dwz je zult de gegevens van het email-adres, wachtwoord etc apart moeten doen.

Maar dit is vrij makkelijk zelf te vinden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Dit heb ik dus al gedaan: http://office.microsoft.c...tand-pst-HA102534110.aspx. En hier doe je dus niet je e-mail account mee kopieren? Als het antwoordt ja is, hoe moet het dan wel?! Ik zal wel dom zijn, maar ik kan het niet vinden! Ik zal wel de verkeerde zoekwoorden gebruiken. Maar met dat PST-bestand, wordt toch ook het adresboek gekopieerd?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Adresboek ligt eraan wat je bedoelt, want voorgestelde contacten staan ergens anders in (zoek op .nk2 oid).

Als je een account in Outlook toevoegt, kan je aangeven om een bestaande PST te gebruiken danwel importeren. Heb je echt moeite gedaan, of zeg je dat alleen maar? Met Outlook kan je trouwens geen account aanmaken, en al zeker geen email adres bij je provider. Je hebt gegevens van ze gehad en deze moet je gebruiken.

Het is echt niet moeilijk, als je maar even de tijd voor neemt en goed kijkt en leest wat er op je scherm staat. Men duikt veel te snel naar Google terwijl 't antwoord al voor hun neus staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
We hadden inderdaad al goed gezocht op Google. Ik heb al veel mensen geholpen en ik erger me er altijd aan dat mensen niet de moeite nemen om via Google dingen op te zoeken. Dus ik zou dit natuurlijk dan zelf niet gaan doen!

En we hadden al een e-mailadres van de provider gekregen, maar we hebben via Outlook nog een e-mail adres aangemaakt (weet ik bijna zeker.) Ik zal het nog even voor de voorzichtigheid navragen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat voor email adres was het, een @hetnet.nl adres die je in de TS noemt? Die heb je voor 100% zeker NIET via Outlook gemaakt. Ik ken Outlook niet zo heel goed, maar volgens mij kan je er niet eens een email adres mee maken.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Mijn vader zei dat ze alles via oulook hadden gedaan met dat @hetnet.nl adres via Outlook hadden gedaan volgens mij. Maar dan zal ik het wel verkeerd hebben.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Email ontvang je via Outlook. Dat email adres is door je provider of hetnet.nl verschaft. Inloggegevens etc zul je dus nog moeten hebben om dat email adres opnieuw in te stellen.

https://discord.com/invite/tweakers

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Okee, ik zal het vragen!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ik heb inmiddels ontdekt dat ik gewoon op een andere computer ook weer kan ''inloggen'' met de gegevens die mijn vader mij heeft gegeven! Ik wist niet dat dit kon en onze Hero Of Time zal wel gelijk hebben gehad. ;) Maar hij haalt in office 2013 niet de mail van dat mailaccount op als ik klik op alles verzenden/ontvangen. En als ik een mailtje verzend vanaf office 2013 (naar mijzelf) dan komt hij bij mijn vaders computer wel aan, maar bij (office 2013) mij niet.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar zitten beide computers met hetnet te communiceren via pop3? Dan ga je hem altijd maar op 1 van de 2 systemen ontvangen: als de ene hem download wordt ie verwijdert van de server en kan de 2e hem dus niet meer downloaden. Tenzij je dit anders ingesteld hebt en er een kopie op de server blijft, maar volgens mij is het standaard dat hij na het downloaden verwijdert wordt. Geen idee of hetnet ondertussen iets als imap aanbiedt.

Over de werking van pop3 en hoe je zaken uit outlook moet exporteren/importeren is volgens mij trouwens heel wat te vinden als je gaat googlen. Je hebt je mail, contactpersonen, eigen accountgegevens en eventueel een agenda waar je iets mee moet.

[ Voor 54% gewijzigd door Rupie op 04-05-2013 22:34 ]

Desktop | Server | Laptop

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
contactpersonen, eigen accountgegevens en agenda is al geregeld en als het waar is wat jij zegt, dan komt het e-mail adres ook wel in orde; het is inderdaad pop3.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
POP3 haalt de mailbox bij de provider leeg dus die is maar op 1 pc binnen te halen. Wil je op meer systemen de mail kunnen lezen dan moet je kiezen om de mail op de server te laten staan. Gevaar is dat de mailbox vol raakt. Daarom is het handiger om iets zoals Gmail of Hotmail te gebruiken. Dit is ook gewoon in Outlook te configureren maar je zult wel eerst via de website een mail adres moeten aanmaken.

https://discord.com/invite/tweakers

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
redfoxert schreef op zondag 05 mei 2013 @ 00:36:
POP3 haalt de mailbox bij de provider leeg dus die is maar op 1 pc binnen te halen. Wil je op meer systemen de mail kunnen lezen dan moet je kiezen om de mail op de server te laten staan. Gevaar is dat de mailbox vol raakt. Daarom is het handiger om iets zoals Gmail of Hotmail te gebruiken. Dit is ook gewoon in Outlook te configureren maar je zult wel eerst via de website een mail adres moeten aanmaken.
Ligt er een beetje aan hoe je het opzet natuurlijk. Als je je telefoon instelt om kopie achter te laten en je thuis pc instelt om te verwijderen na downloaden dan houd je de inbox aardig schoon. Maar dan is het dus inderdaad wel weg uit de inbox als je hem op je thuis pc bekeken hebt. Geen ideale oplossing misschien maar m.i. gaat het nooit ideaal worden als je pop gebruikt ;)

Of je moet ook nadenken over een constructie met gmail, zoals ook aangegeven in Rupie in "Hotmail, outlook exchange"

Desktop | Server | Laptop

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb m'n provider mail via POP3 en m'n client ingesteld om de email 7 dagen op de server te laten staan. Alles ouder dan 7 dagen wordt door de client verwijdert bij de eerst volgende check. Hoe dit is in te stellen, en of het überhaupt kan, is per client verschillend.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Uiteraard kun je dat ook in Outlook instellen (staat standard op 14 dagen in Outlook 2013 en staat uit in Outlook 2007).
Zie: Leave messages on mail server

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1