Erg slechte Wifi

Pagina: 1
Acties:

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01
Hey allen,

Al enige tijd kampen wij met erg slecht wifi-bereik/signaal sterkte.
Op alle apparaten(2 laptops en 3 mobiele telefoons) is de ontvangst erg slecht. Zo krijgen we op het ene moment 4 balkjes, en het andere moment 1 of zelfs geen.
Ik heb zelf al meerdere malen(zonder succes) geprobeerd met de wireless settings in de router te prutsen.

Hieronder mijn huidige settings:

Basic settings:
http://gyazo.com/0bcda6806a9978bd8ab1bdaf51abb7ab

Advanced settings:
http://gyazo.com/016959e8ca6d185f94a93fe0c4a93f67

Security:
http://gyazo.com/be849309286937a6568af6429068bb24

Quality of service:
http://gyazo.com/49af62d5cb918256f20c7b7d3c32f3ac

Ziet iemand iets opvallends? Of enige suggesties?

Bij voorbaat dank,
tch

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Al metingen gedaan van de signaalsterkte? Ook gekeken welke kanalen erg druk zijn in jouw omgeving?
Een ander kanaal geprobeerd?
Je geeft aan dat je hebt zitten prutsen. Wat heb je al geprobeerd? Dan hoeven we dat hier niet nogmaals te doorlopen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12 09:04
Kijk even met inSSIDer hoeveel wifi netwerken er in de buurt zijn. Zoek een mooi kanaal op waar het rusig is.

Beter nog, als alle apparaten die je hebt het ondersteunen zet dan je wifi netwerk op 5ghz ipv de 2.4. Is een stuk minder druk en de performance is potentieel hoger, alleen het bereik neemt wel af. Daar zou ik even mee experimenteren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• tch
Ultraman schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:34:
Al metingen gedaan van de signaalsterkte? Ook gekeken welke kanalen erg druk zijn in jouw omgeving?
Een ander kanaal geprobeerd?
Je geeft aan dat je hebt zitten prutsen. Wat heb je al geprobeerd? Dan hoeven we dat hier niet nogmaals te doorlopen.
Heb zojuist met wifi-analyzer op android gemeten. Die meldt waardes tussen de -90 en -70 dBm.
Hij geeft kanaal 11(waar ik nu op zit) een hoge beoordeling.
De meeste andere kanalen zitten tussen de 1 en 8.

Ik heb geprobeerd de radio band te veranderen naar 5ghz, maar dat gaf inderdaad minder bereik. Ook heb ik geprobeerd de channel width op 40 te zetten, kon echter niks merken. Heb ook geprobeerd de Beacon Interval, Fragmentation Threshold en RTS Threshold andere waarden te geven. Welke weet ik niet meer precies, heb gewoon wat waarden uitgeprobeerd die ik op het internet vond.

Hopelijk heb je hier wat meer aan?

• tch
MenN schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:51:
Kijk even met inSSIDer hoeveel wifi netwerken er in de buurt zijn. Zoek een mooi kanaal op waar het rusig is.

Beter nog, als alle apparaten die je hebt het ondersteunen zet dan je wifi netwerk op 5ghz ipv de 2.4. Is een stuk minder druk en de performance is potentieel hoger, alleen het bereik neemt wel af. Daar zou ik even mee experimenteren.
Mijn kanaal(11) lijkt alleen door mij gebruikt te worden.
En heb 5ghz geprobeerd, bereik werd er slechter door(betonnen muren).

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-12 18:31
tch schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:00:
[...]

Mijn kanaal(11) lijkt alleen door mij gebruikt te worden.
En heb 5ghz geprobeerd, bereik werd er slechter door(betonnen muren).
ah betonnen muren, daar heb je het probleem al :)
dingen zoals muren houden wifi erg tegen, vooral water kan het goed tegenhouden, dus als je je router achter een aquarium hebt is het nog erger.

Probeer je router ook wat hoger te zetten en niet achter/in kasten, die kunnen het ook tegenhouden,
wifi wordt verzonden in een bol, het kiest niet de pad van minst weerstand.

[ Voor 16% gewijzigd door Razenko op 04-05-2013 14:04 ]

PSN: Europhea

• tch
Razenko schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:02:
[...]

ah betonnen muren, daar heb je het probleem al :)
dingen zoals muren houden wifi erg tegen, vooral water kan het goed tegenhouden, dus als je je router achter een aquarium hebt is het nog erger.

Probeer je router ook wat hoger te zetten en niet achter/in kasten, die kunnen het ook tegenhouden,
wifi wordt verzonden in een bol, het kiest niet de pad van minst weerstand.
Hij staat nu in de "bezemkast" in de hal. Wil hem verplaatsen maar wordt een beetje rot met de kabels verwerken ben ik bang :(

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-12 08:35
De advanced setting zou ik weer op standaard zetten, dat zijn over het algemeen de beste settings.
Bij basic setting kan je de channel width nog op 40 zetten.

inSSIDer kan je draaien om de overige netwerken te bekijken.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12 09:04
Kijk zowieso even met je laptop naar de overige wifi netwerken, die hebben over het algemeen wat grotere en antennes en vang je meer signalen op.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tch schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:11:
[...]

Hij staat nu in de "bezemkast" in de hal. Wil hem verplaatsen maar wordt een beetje rot met de kabels verwerken ben ik bang :(
Die modem staat goed, maar het is helaas een waardeloze plek voor WiFi.

Heb je computers er bedraad op aangesloten?

Zo ja ben je het beste af met een access point (mag een router zijn die je als AP inzet) die je elders in huis bedraad op de modem aansluit. WiFi in modem uit en AP op kanaal 11 (of beter 13) zetten en klaar.

Geen computers bedraad aangesloten? Dan kun je best een losse router nemen, die op een betere plek met draadje aan modem aansluiten en Ziggo vragen je modem in bridged mode te zetten.

Bottom line is dat beste plek in huis voor kabelmodem (direct bij overnamepunt, doorgaans in meterkast of achter TV) vrijwel per definitie waardeloze plek is voor WiFi. Je WiFi AP wil je zo zichtbaar mogelijk hoog ophangen. In een huis met betonnen vloeren moet je er trouwens vanuit gaan dat je zelden overal in huis acceptabele dekking gaat hebben met één AP, dan kun je best eentje op begane grond plaatsen en eentje op zolder - uiteraard beide bedraad op modem/router aangesloten.

Oslik blyat! Oslik!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 22:46
Het meest "rustige" kanaal volgens inSSIDer (e.d.) is niet altijd het beste signaal. Vaak, juist omdat de rest allemaal tussen 1-8 zit, geven die vrije kanalen veel storingen met andere apparatuur in de buurt en zitten de anderen daarom tussen 1-8.
Mijn advies is dan ook, probeer eens een kanaal tussen 1-8, kijk of je dan minder vaak een wegvallende verbinding hebt. Misschien dat de snelheid wat inzakt, maar je wel verbonden blijft (en dat is, mijns inziens, toch positief).
Pagina: 1