• spywurm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 12:35
Beste,

Ik heb gisteren een zbox nano AD12 aangeschaft (barebone) en daar mijn eigen harde schijf en ram-geheugen ingestoken. Dit zijn nu de specificaties:

CPU: AMD E2-1800 APU (1.7GHz dual-core)
Chipset: A86M
Onboard Video: AMD Radeon HD 7340
Memory: Transcend 8GB DDR3-1333
Hard Disk: WD Black 320GB (SATA-300)

Nu hbe ik ook alle drivers en dergelijk geinstalleerd en kom ik tot mijn conclusie dat het apparaat perfect werkt
op 1 ding na: video. Ik heb met VLC bv. een aflevering fringe (1080p) afgespeeld en deze blijft haperen. Nu heb ik gelezen dat mensen hier totaal geen problemen mee hebben en dat het perfect werkt, zelfs met XBMC, maar als ik deze gebruik wordt hij helemaal gek! Audio speelt niet, refresh rate van 1 frame per second (als het dat al is) enz.

Iemand enig idee wat ik mis doe? Ik heb de BIOS nog de legacy i.p.v. de uEFI bios want daar kreeg ik windows niet mee aan de praat.

Groetjes,
Spywurm

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31

weebl

YARR!

Misschien kan dit het zijn: heb je GPU-versneld decoderen aanstaan in de instellingen van VLC? Staat onder het kopje codecs.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik heb zelf ook een APU platform alleen dan een oudere en die speelt met VLC alles prima af 1080P of ze nu 2GB zijn of 10GB en dan vanaf een NAS.

het systeem moet het zeker kunnen, probeer niet teveel codec's te installeren daar komt vaak een hoop gezeur van

• spywurm
Bedankt voor jullie reacties! Neen heb nog geen codecs afgehaald en ook niet GPU-versnelt aanstaan.
Zelfs youtube geeft al problemen. Ik heb nu bv. PSY - gentlemen opstaan en op 720p hapert die gelijk zot.
Maar ik denk dat er iets scheelt met de driver voor de grafische kaart, want op mijn hdtv zijn veel van mijn letters ook ongelijk (sommige dik, andere dun).

• Mektheb
spywurm schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:55:
Bedankt voor jullie reacties! Neen heb nog geen codecs afgehaald en ook niet GPU-versnelt aanstaan.
Zelfs youtube geeft al problemen. Ik heb nu bv. PSY - gentlemen opstaan en op 720p hapert die gelijk zot.
Maar ik denk dat er iets scheelt met de driver voor de grafische kaart, want op mijn hdtv zijn veel van mijn letters ook ongelijk (sommige dik, andere dun).
Dan zou ik eerst bij Zotac de meest recente drivers downloaden.

• spywurm
Heb ik gedaan, drivers van op de originele cd, was niet goed.
Nieuwe drivers van hun waren ook niet goed en heb daarna op de website van AMD zelf gekeken
en dan was het ook niet goed. Heel bizar dit.

• Mektheb
spywurm schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:58:
Heb ik gedaan, drivers van op de originele cd, was niet goed.
Nieuwe drivers van hun waren ook niet goed en heb daarna op de website van AMD zelf gekeken
en dan was het ook niet goed. Heel bizar dit.
Weird.

En als je nu een Codecpack installeert zoals CCCP bv, en daarna via VLC een 1080P pakt.
Lukt het dan wel ?.

• spywurm
Net getest met CCCP, geen verbetering te zien spijtig genoeg. Is wel ambetant als je het bijna puur voor films te bekijken wilt gebruiken, en alles lukt dan -buiten films- héhé.

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:53
Is het een 1080p 8bit video of 10bit video? De 10bit videos hebben namelijk wat meer rekenkracht nodig dan dual core 1.7 als het goed is. Toendertijd wou ik gaan voor een ZBOX maar die konden geen 10bit videos aan. 10bit is voornamelijk te vinden in anime, heb nog geen normale hd film gezien van 10bit.

PSN: TyKashin

Pagina: 1