Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

in ear headphone voor sporten

Pagina: 1
Acties:

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-10 14:22
ik heb een sandisk sansa clip+ mp3 spelertje voor het sporten. Ik ben niet tevreden met de simpele oortjes die er bij zitten, weinig comfort, veel omgevingsgeluid en de kwaliteit van het geluid in het algemeen. Ben op zoek naar andere oortjes, heb een voorkeur voor sennheiser vanwege mijn ervaring met over ear headphones van dit merk.

Er zijn 3 types waar ik aan denk:
- CX 300-II precision
- CX 400-II precision
- MM 70i.

Mijn budget is maximaal 60 euro.
De laatste 2 hebben een volumeregeling. Ik heb mijn mp3 speler bewust niet geflashed met rockbox, omdat ik niet de volumebegrenzer er af wil halen ivm gehoorbescherming. Kan je door de volume regeling op de hoofdtelefoon het geluid hiermee toch boven de limiet krijgen?
Verder lees ik over de CX 300-II dat de bas relatief aanwezig is, dus wat mij betreft is dit de minst aantrekkelijke. De reviews van cd CX 400-II zijn wat positiever. Over de mm 70i vind ik relatief minder recensies. Nadeel van de mm 70i is dat deze iets duurder is en de stekker niet loodrecht is itt andere modellen. Misschien dat iemand nog opmerkingen heeft, zeker t.a.v. de volumeregeling en het geluidsmaximum aangezien dit voor mij belangrijk is.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18
Volumeregeling is een potentiometer (weerstand), waardoor het enkel mogelijk is om het volume naar beneden te doen. Je kan nooit harder spelen dan wat de bron (mp3 speler) uitstuurt tenzij je een versterker toevoegt.

Ik heb zelf de CX880.
Na een aantal maanden gebruik merk ik dat ik de volume nooit regel op de oortjes zelf, die staat gewoon 100% open en ik regel het volume op de mp3. Echter af en toe verschuift de volume regeling van de oortjes naar een zachtere waarde, dus om de paar dagen komt het wel eens voor dat je hem terug juist moet zetten. De kabel onder de volumeregeling lijkt mij ook een kwetsbaar punt te zijn voor kabelbreuk, ik heb er nu al af en toe last van.

Naar mijn mening is het dus niet nodig om dure versie te kopen van Sennheiser, zo lang je gelukkig bent met het geluid dat eruit komt (ik ben geen audiofiel dus ik ben al gelukkig als ik gewoon muziek kan luisteren :P)
In dat opzicht zullen mijn volgende oordopjes weer simpeler en goedkoper zijn, zonder volumeregeling geïntegreerd. pricewatch: Sennheiser CX 150 (Zwart) of pricewatch: Sennheiser CX 200 Street II (Grijs)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.