Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08 19:33
beste tweakers,

ik wil een gamesysteem gaan bouwen alleen viel het mij op dat windows 8 pro 120 euro kost, dat vind ik best wel veel (ik heb voor dat geld liever een h80i :P ) dus vroeg ik me af wat is de goedkoopste (en legaalste manier) om windows 7,8 op je pc te krijgen. mijn broer heeft nu een hp laptop met windows 7 64 bit, kan je dat ook kopiëren of zo iets of is dat illegaal O-) .

alvast bedankt,
arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26
Kopiëren is gratis, enige probleem wat je dan hebt is dat je geen 2e key hebt om te activeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je ergens naar school gaat kun je via school vaak goedkoper krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
Een paar maanden geleden kon je een upgrade voor 30 euro krijgen, dus je bent net te laat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Windows 8 Pro upgrade versie kun je nog steeds kopen voor weinig, kijk maar eens in de pricewatch
Dit is gewoon de Engelstalige upgrade versie met zowel 32 als 64 bit media in 1 doosje! ;)
Na installatie kun je het gewoon omzetten naar Nederlands.
;)

[ Voor 56% gewijzigd door PaulX op 04-05-2013 12:29 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
is het mogelijk om zo'n kopietje op mijn lege computer te zetten (van mijn broers laptop) en dan de windows 8 pro upgrade te installeren of moet je een volledige windows 7 hebben (met productkey)

ik heb ook even op de site van microsoft gekeken en daar staat dat je windows 7, windows 8 consumer preview of windows 8 release preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Je vraagt zelf eerst wat legaal is, maar gaat vervolgens een kopie van je broers PC gebruiken om een upgrade versie uit te voeren? Wat denk je zelf?

Een upgrade versie mag je alleen gebruiken wanneer je ook een legale versie hebt van de voorgaande editie. Met legale versie wordt niet een kopie van de licentie van je broer bedoelt. Je zult dus of 120,- €80,- moeten betalen voor de volledige versie van Windows 8 Pro, ofwel doen wat je eerder zei maar het lijkt me niet de bedoeling om dat soort pogingen van licentie kopieën hier te bespreken.

[ Voor 1% gewijzigd door Royeboi op 05-05-2013 15:25 . Reden: Prijs klopte niet, zie post hieronder. ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

120 euro?

pricewatch: Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit -> €81
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) -> bijna €81

Met de product key voor een NL versie mag je ook legaal een andere versie installeren. ISO even leechen of torrenten (dat is ook legaal als je je eigen key gebruikt) en je heb de versie naar keuze. Dit geldt ook voor 32-bits versus 64-bits. Je moet alleen wel dezelfde editie gebruiken.

En gelukkig is het los aanschaffen van een OEM-versie in ons land bij de wet toegestaan (en overruled dus de EULA waarin staat dat het niet mag)

€81 wordt het dus :)

Zoals gezegd, een upgrade is ook nog een optie, maar dat is alleen legaal als je voor dezelfde pc een werkende legale oudere Windows hebt. Dat mag vziw ook XP of Vista zijn, maar die mag je dan niet meer op een andere pc gaan gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door _Thanatos_ op 05-05-2013 03:19 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ikzelf heb die gekocht in Mediamarkt voor 70 euro (Windows 8 Pro Retail, zit zowel een DVD bij voor 32-bit als ene voor 64-bit).

En had thuis nog gratis key liggen voor Media Center.

Dus draai ik nu Windows 8 Pro met Media Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
Dragunov schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:59:
Ikzelf heb die gekocht in Mediamarkt voor 70 euro (Windows 8 Pro Retail, zit zowel een DVD bij voor 32-bit als ene voor 64-bit).

En had thuis nog gratis key liggen voor Media Center.

Dus draai ik nu Windows 8 Pro met Media Center
is dat alleen de upgrade versie of de OEM en heb je dat gekocht voor 31 januari want toen was alles nog goedkoper maar toen verkochten ze nog geen OEM dacht ik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als het retail is, is het een upgrade. Alleen OEM is voor schone installaties sinds Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Op marktplaats zie ik dat windows 8 wat goedkoper wordt aangeboden. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuzz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05
Dat ligt er aan. Als het tussen de 10 en 20 euro kost zijn het bijna zeker msdn licenties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licenties van Windows onder de 60 euro ex-btw zijn vrijwel zeker MSDN licenties en zijn slecht gedurende een bepaalde looptijd geldig.

Aanraden is om bij een erkende Microsoft Partner in te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

carsten888 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:14:
Op marktplaats zie ik dat windows 8 wat goedkoper wordt aangeboden. Iemand daar ervaring mee?
Alstijd een bon/factuur erbij willen. Als die niet getoond kan worden, hoe eerlijk de persoon ook is, moet je er vanuit gaan dat het dodgy is.

Wel aardig om te weten is dat OEM licenties in ons land doorverkocht mogen worden. Van de EULA mag dat niet, maar de EULA mag dat simpelweg niet verbieden, dus mag het. Dat *zou* een reden kunnen zijn dat de licenties op marktplaatsen zo goedkoop zijn.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Dat wil nog niet zeggen dat het blijft werken, heb dit gehad met starter editie van WIN7, na diverse updates blijkt hij ineens een ongeldige OEM product code te hebben :X
Kwam van een Acer netbook (> WIN8) en werd geïnstalleerd op een andere Acer netbook waar XP op stond :( heeft weekje gewerkt :-( :-( :-( :-(
Ook MS deed hier moeilijk over.
_Thanatos_ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:10:
[...]

Alstijd een bon/factuur erbij willen. Als die niet getoond kan worden, hoe eerlijk de persoon ook is, moet je er vanuit gaan dat het dodgy is.

Wel aardig om te weten is dat OEM licenties in ons land doorverkocht mogen worden. Van de EULA mag dat niet, maar de EULA mag dat simpelweg niet verbieden, dus mag het. Dat *zou* een reden kunnen zijn dat de licenties op marktplaatsen zo goedkoop zijn.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je MS opbelt en klaagt dat je legale licentie niet werkt, krijg je meestal vrij direct een nieuwe activatiecode. Je doet dan dus feitelijk zo'n telefonische activatie, alleen bij mislukken kun je kiezen om een mens aan de lijn te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door _Thanatos_ op 02-07-2014 22:25 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Surfspot.nl als je in het onderwijs zit.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
Terror schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:56:
Surfspot.nl als je in het onderwijs zit.
ik heb me speciaal aangemeld om te kijken. Windows 8 pro voor 23 euro, maar dan wel maar voor 1 jaar. Dan ben je al snel duurder uit dan die 85 euro voor een volle licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Sinds wanneer zijn die licenties maar beperkt geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De studentenlicentie is geldig voor 1 jaar. Verlenging is mogelijk door het opnieuw sturen van een kopie van de collegekaart. Na beëindiging van je studie kan je de licentie omzetten in een gewone licentie. Je betaald hiervoor de prijs van het programma - de 25 euro (incl btw) die je reeds al had betaald.

Dit geldt overigens niet voor studenten licenties van bijv. Adobe.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ten overvloede kijk eens op > slim.nl < _/-\o_ en daar kan je het vinden

daar heeft mijn dochter haar versie ook gekocht voor een relatief klein bedrag :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:43
Als student kun je gewoon de volledige Windows 8.1 Pro (non-upgrade) bij Microsoftstore.com voor €60 kopen. Ik heb daar niet gelezen over een geldigheid van 1 jaar of andere vreemde voorwaarden. Je moet wel voor het aanschaffen verifiëren dat he een student bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:55:
Misschien ten overvloede kijk eens op > slim.nl < ...
Ja, zelfde verhaal. 21 euro voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps ik heb hem dus gekocht voor ik dacht 51 euro als upgrade en niet voor 1 jaar

maar voor altijd.......

http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.288573500

of hier

V&A aangeboden: Microsoft Windows 8.1 Professional 32/64 Bit Global

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 18:31 ]

Pagina: 1