Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Draadloze koptelefoon gezocht (Sennheiser)

Pagina: 1
Acties:

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:38
Dag mede tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon. Uiteraard al gezocht en afgewogen, maar klop toch graag even aan voor jullie visie/advies. Ik zal de situatie en bevindingen zo goed als mogelijk beschrijven. Mocht hier een aanvulling op nodig zijn, verneem ik dat graag.

Huidige situatie
Momenteel bezit ik al enige jaren de Sennheiser PC-151 (link). Althans, volgens mij heb ik deze (lijkt er het meest op), heb hem al zo lang :)

Deze beviel erg goed! Ik gebruik hem achter de PC voor gamen en muziek luisteren wanneer de boxen niet aan kunnen (lees: omgeving nachtrust wilt). Soms bij het gamen maak ik gebruik van de microfoon.

Nieuwe wensen
Waarom ik een nieuwe headset zoek is het volgende: draadloos! Lijkt mij een verademing om met de headset door het huis te lopen en zo toch muziek te kunnen luisteren. Tevens heb ik geen last meer van de bedrading dan.

Toeval?
Na al deze jaren goed gedraaid te hebben, heb ik per ongeluk afgelopen week de stekker van de microfoon-jacket kapot getrokken. Het draad had ik om de stoel gedraaid (zodat ik er geen last van had) en vervolgens liep ik weg. *pats* microfoon niet meer bruikbaar ;w

Eisen
  • draadloos (gaarne advies in radiografisch of infrarood)
  • van het merk Sennheiser
  • goed draagcomfort: must! Heb een vrij smal hoofd met relatief kleine oortjes (*kuch* zelfkennis). Heb in het verleden ervaren dat koptelefoons van mijn hoofd af glijden. De huidige PC-151 zit perfect en ligt precies op mijn oren.
  • volume regelaar (pre)
  • mogelijk om op zowel PC als TV aan te sluiten. Hoofdgebruik is op de PC, maar wil TV niet uitsluiten.
Waarom Sennheiser?
De huidige Sennheiser beviel op het gebied van geluidskwaliteit goed. Sennheiser staat bij mij voor kwaliteit en ga graag weer met ze in zee.

Waarom niet een microfoon?
Eigenlijk wou ik als eis ook een microfoon. Ik zag echter dat dit niet gebruikelijk is bij de draadloze koptelefoons van Sennheiser. Na aanleiding van het volgende bericht, link, kies ik voor een aparte microfoon zoals: pricewatch: Zalman ZM-MIC 1

Budget
Los van het toeval was ik een weekje daarvoor al opzoek naar een draadloze headset. Ik heb er momenteel een mooi budget voor en dan mag er een stukje luxe komen vind ik.

Budget: € 150,- exclusief BTW

Keuze
De huidige modellen leken mij wel wat, met name uitgaande van de reviews.

pricewatch: Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart)

pricewatch: Sennheiser RS 180 (Grijs)

Graag jullie advies, en uiteraard alvast dank voor de response :)

• Ruvetuve
Een kleine *bump* mocht het bericht je ontgaan zijn :) Nog geen keus kunnen maken!

• henkie96
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-11 13:29
Het enige waar ik wel om zou denken als ik jou was, is aan het feit dat de 170 gesloten is en de 180 dicht. En ze zijn (niet zoals jouw vorige on-ear headset) over-ear.

• Ruvetuve
Dank voor de tip, zal die meenemen in mijn besluit.