Geen WiFi verbinding mogelijk Windows 7 Acer Aspire One?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Ik heb een aantal dagen geleden van iemand een netbook gekregen (Acer Aspire One 532H-2DS). Daar stond toen Windows 7 starter op met een hele prak aan Acer software erop. Ik heb toen zelf Windows 7 Starter opnieuw geinstalleerd vanaf mijn USB (met de licentiecode onderop de laptop!) en dat werkte perfect. Totdat ik ontdekte dat ik geen Wifi verbinding kon maken...

De drivers zijn goed geinstalleerd, het gaat om een Atheros chip. Eerst werkte deze driver wel, totdat Windows updates waren uitgevoerd... Ook als ik die driver nu opnieuw installeer krijg ik geen verbinding. Er blijft een rood kruisje staan bij het WiFi icoon rechtsonderin.

Ik heb ook Windows 8 geprobeerd te installeren, daarbij werkt de WiFi wel perfect, en hoef ik ook geeneens drivers te installeren. Ik ben echt ten einde raad, heb alles al geprobeerd! Ook handmatig de driver installeren via device manager etc...

Alle hulp is welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je weet dat elke laptop een wifi schakelaar heeft? Omdat je alle Acer software in feite hebt verwijdert, zal die toetscombinatie (als 't een soft-switch is) niet werken. Afhankelijk van je patch niveau van je W7 waar je mee begon (wel of geen SP1), is de support voor de switch aanwezig, maar heb je wel de software nodig om deze daadwerkelijk in te schakelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

en met win 7, acer gebruikt als ik het goed heb onthouden (ik heb precies hetzelfde gedaan met de studie laptop van mijn vriendin) drie (!) verschillende WIFI kaarten in die modellen. uiteindelijk heb ik gewoon alle drie de drivers geïnstalleerd want natuurlijk pas de derde werkte.
Had gemist dat ie eerst wel werkte maar na de update niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 04-05-2013 11:01 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Is er geen manier om te voorkomen dat Windows er een update overheen gooit zodat hij niet meer werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
flashingst schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:02:
Is er geen manier om te voorkomen dat Windows er een update overheen gooit zodat hij niet meer werkt??
Ja, de betreffende update op verbergen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Ik weet dus totaal niet welke update dit is. Volgens mij staan er geen specifieke WLAN updates tussen...

En misschien kan het inderdaad wel die softwarematige knoppencombo zijn, aangezien ik werkelijk bijna alles heb geprobeerd qua drivers/updates etc...

[ Voor 42% gewijzigd door flashingst op 04-05-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het lijkt mij geen probleem dat is gekomen door een update. Je moet echt kijken naar de Acer software dat je wifi beheert, naast de driver. Ik heb genoeg laptops gezien waar de driver niet voldoende was om wifi aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Heb W7 Starter er opnieuw opgezet, Wifi werkt nu. Er staan nu alleen wel 104 updates klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:12:
Het lijkt mij geen probleem dat is gekomen door een update. Je moet echt kijken naar de Acer software dat je wifi beheert, naast de driver. Ik heb genoeg laptops gezien waar de driver niet voldoende was om wifi aan de praat te krijgen.
Ik heb dit probleem ook eens gehad. Via Windows update kwam er een nieuwere driver uit en daarmee werkte WIFI niet meer. Had die laptop opnieuw geinstalleerd. Eerst alle drivers gedaan waarmee alles prima werkte. Na updaten werkte WIFI toen niet meer. De boel weer opnieuw geinstalleerd en die update verborgen, toen geen problemen meer gehad.
flashingst schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:58:
Heb W7 Starter er opnieuw opgezet, Wifi werkt nu. Er staan nu alleen wel 104 updates klaar...
Er staat duidelijk bij welke update de driver is. Gewoon even de lijst doorlopen en die update verbergen.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 04-05-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Er staat zeker weten geen update bij die relevant is mbt de WLAN van de laptop. Lijst nu een paar keer doorgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
flashingst schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:06:
Er staat zeker weten geen update bij die relevant is mbt de WLAN van de laptop. Lijst nu een paar keer doorgekeken.
Bij mij was het toen zo dat er een nieuwere driver voor de kaart binnenkwam waardoor het niet meer werkte. Blijkbaar komt het hier ergens anders door. Je zou nog een keer kunnen kijken wat er gebeurt als je weer gaat updaten. Anders moet je denk ik update voor update gaan installeren om te zien bij welke het verkeerd gaat.

Staan er verder ook geen andere updates bij voor de chipset oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Ga de updates nu maar weer installeren... Post t resultaat zo wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als ik het me goed herinner, krijg je eerst een 'initiële batch' Win 7 updates, en na 1ste of 2e reboot na de updates, zit die WLAN driver er dan tussen (in het lijstje updates) ... en die dan dus skippen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb je al wel de drivers voor de FN knoppen geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

PilatuS schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:22:
Heb je al wel de drivers voor de FN knoppen geinstalleerd ?
Dat is dan ook zijn probleem. Hij moet Acer software installeren ervoor, maar weigert dat blijkbaar te doen. Door SP1, wat mogelijk in z'n 104 updates zit of erna komt, zal deze functie nodig zijn. Tot die tijd kan hij geen wifi schakelen om stroom te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Waar kan ik die Acer drivers vandaan halen dan? Heb alles van Acer al geïnstalleerd naar mijn weten!

UPDATE: Ik zie nu dat de FN-Keys gewoon werken. Ik wacht even de updates van Windows af en kijk dan of ik de WiFi via die fn key kan inschakelen...

[ Voor 43% gewijzigd door flashingst op 04-05-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op de site van Acer heb je drivers en applications. Bij applications staat LaunchManager, dit is de driver voor de FN knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Heb inderdaad gevonden dat er 2 programma's van Acer zijn vereist:

Acer ePower Management
Launch Manager

Ik ga nu Windows de updates laten afmaken en deze dan installeren. *Fingers crossed!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Ik heb de Launch Manager geïnstalleerd maar krijg het programma niet aan de praat. Het start niet op oid... Als ik er dubbel op klik gebeurd er niks. Vreemd genoeg heb ik na alle Windows Updates nog steeds GEEN problemen met de interne Wirless!

UPDATE: Launch Manager opnieuw geinstalleerd (uitvoeren als admin) en hij werkt nu perfect. Kan de WIFI in en uitschakelen met de FN + F2 combinatie. Werkt weer helemaal top.

Heel erg bedankt voor alle hulp!

[ Voor 45% gewijzigd door flashingst op 04-05-2013 20:15 ]

Pagina: 1