Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Laptop +/- 500

Pagina: 1
Acties:

• Willa_Marisa
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02-2023
Goedenavond,

Ben toe aan een nieuwe laptop en mn zusje had hier super advies gekregen, dus dacht probeer t ook ff.

Ik zoek een laptop voornamelijk voor internet en films (ik maak vooral veel gebruik van Vuze). Word, wat lichte spelletjes. Accuduur maakt niet echt uit aangezien ik hem eigelijk als thuis computer gebruik, het gewicht is daardoor ook geen issue en ik wil graag weer een 17 incher.

Ik had al een paar opgezocht die ik zelf mooi vond maar ik weet niet welke de beste hiervan is, en wat het verschil dan maakt tussen de ene en de andere. bijvoorbeeld welke processor het beste is voor mijn eisen of wat uberhaupt het verschil is.

Sony VAIO SVE1513H1E
Acer Aspire V3-771-32324G50Makk
Acer TravelMate P 273-M-20204G32Mnks
Toshiba Satellite C870-182 (meedere varianten?)

Ik wil graag onder de €500 blijven, hoe meer eronder hoe beter natuurlijk ;) Ik weet dat de vaio meer is maar die vond ik ook wel heel erg mooi.

Ik vroeg me af wat jullie advies zou zijn of dat jullie misschien zelf nog wel andere iedeen zouden hebben voor me.

Alvast heel erg bedankt.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Voor 17,3": Dell 17R SE. Kun je hier kopen: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/fs
Prijs kun je lager maken door kortingen toe te passen. Er is nu een korting van €50 bij Dell zelf, je kunt via shopkorting.nl bestellen (7% korting op bedrag excl. BTW) en bij Dell de URL veranderen waardoor je 2% korting krijgt. Zie ook dit topic voor meer informatie: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
Voordelen van deze laptop zijn: goede hardware, redelijke bouwkwaliteit, maar vooral een goed scherm. Scherm is 1080p, dus er past veel meer op je scherm dan bij een normaal 768 of 900p scherm. Meestal is de beeldkwaliteit ook beter. Voor films en tekstverwerking is een 1080p scherm ideaal, dus het loont wel de moeite om daar wat meer in te steken.
Vind je deze laptop incl kortingen nog te duur, dan kun je ook kijken naar de 15R SE, die kun je denk ik nu met kortingen voor minder dan 600 wel krijgen. Heeft een kleinere HDD, een iets mindere videokaart, maar ook 1080p :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Willa_Marisa
dank je voor de reactie Martijn maar helaas is je suggestie te ver boven mijn budget. ik wil niet meer dan €500 betalen. het is echt voornamelijk voor vuze en internet.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
pricewatch: Toshiba Satellite Pro C870-1G2

Prima laptop 17" met een i3 320GB en 4GB en een PRO serie dus geen standaard Toshiba, en een mooi Mat scherm.

• Willa_Marisa
dank je mektheb. die ga ik zodra ik thuis ben zeker even bekijken! wat maakt hem beter dan bijvoorbeeld de sony die ik had genoemd? die had namelijk meer geheugen.

• Mektheb
Willa_Marisa schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:49:
dank je mektheb. die ga ik zodra ik thuis ben zeker even bekijken! wat maakt hem beter dan bijvoorbeeld de sony die ik had genoemd? die had namelijk meer geheugen.
de Sony is 15 inch de Toshiba is 17.
De Sony heeft 750GB inplaats van 320Gb bij de Toshiba, eigenlijk is het prijsverschil de size van het scherm en dan kiezen ze bij toshiba een kleinere hdd, en bij sony juist andersom.
Beide zijn 5400RPM, dus het is alleen meer opslag niet sneller, wel is de Sony i3 sneller dan de Toshiba.
Maar nogmaals dat is vanwege het een 15.6 is en de ander een 17"
Als je namelijk een 15.6 inch neemt van Toshiba dan heb je voor 500euro een stuk meer dan die Sony.

Of heb je liever een 15.6 inch ?.

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 04-05-2013 11:55 ]

• Willa_Marisa
nee je hebt helemaal gelijk had dus heel niet gezien dat die sony maar 15 was, duts die ik ben. en het geheugen is ook te overzien want ik wil toch een externe hd die ik ook op mn tv aan kan sluiten.

• Mektheb
Willa_Marisa schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:57:
nee je hebt helemaal gelijk had dus heel niet gezien dat die sony maar 15 was, duts die ik ben. en het geheugen is ook te overzien want ik wil toch een externe hd die ik ook op mn tv aan kan sluiten.
Juistem :), nou dan denk ik dat de Toshiba helemaal een stuk beter is in dit geval voor je.

Helemaal als je externe opslag gebruikt zou je in de toekomst nog een SSD kunnen plaatsen dan heb je helemaal een snelle machine.
Let alleen er wel op Games gaat dus echt niet lukken op een instap notebook ( dat kost een 17" rond de 500 )

• Willa_Marisa
ik speel echt helemaal geen games dus dat is geen probleem. wil gewoon vuze veel kunnen gebruiken en een beetje kunnen internetten dat is voldoende voor mij.

• Mektheb
Willa_Marisa schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:04:
ik speel echt helemaal geen games dus dat is geen probleem. wil gewoon vuze veel kunnen gebruiken en een beetje kunnen internetten dat is voldoende voor mij.
Dan is de Toshiba een prima notebook :)

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Mektheb schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Dan is de Toshiba een prima notebook :)
Behalve het toetsenbord is er ook niet veel op aan te merken volgens Notebookcheck:
http://www.notebookcheck....870-Notebook.86304.0.html

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Dell Inspiron 17 i5-3337U, voor € 500,-.(heb hem zelf ook gekocht)

http://www.dell.com/nl/p/...l&s=dhs&~ck=mn#overrides=

3e generatie Intel® Core™ i5-3337U processor (tot 2,70 GHz, 3 MB cache)

Intel® HD Grafische 4000

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Met de bekende kortingen zijn de Dells sowieso flink goedkoper te krijgen. Wel jammer dat ze in die laptops ULV processors gebruiken.

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
lucash schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:31:
Met de bekende kortingen zijn de Dells sowieso flink goedkoper te krijgen. Wel jammer dat ze in die laptops ULV processors gebruiken.
Ze gebruiken erg weinig stroom, Windows 7 max. ca 30 watt, Iddl 15 Watt, scherm uitgeschakeld 9 Watt.

Prestatie Index(8 gb): 6.9, 7.4, 6.5(Aero uitgeschakeld), 6.5, 5.9

Verwijderd

Een ULV processor gebruikt niet minder stroom dan een standaard voltage processor.

• Willa_Marisa
Hey,

Heel erg bedankt voor jullie reacties, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit helaas.

Op het moment ben ik heel erg geïnteresseerd in de optie om zelf een Sony Vaio samen te stellen, maar er zijn een aantal technische opties waar ik graag jullie advies over zou horen.

Gezien mijn budget zou het voordeliger zijn om een Sony samen te stellen met een i3 processor, maar ik wil wel graag een 17" scherm. Ik ben echter een beetje huiverig wat betreft de prestaties van een i3 processor, ik vroeg me af of een i3 wel genoeg is voor zo'n groot scherm. Ik heb er niet veel verstand van, dus vergeef me als het een domme vraag is, maar is een 17" laptop met i3 processor merkbaar langzamer dan een 17" met i5 processor tijdens dagelijks gebruik van surfen en films kijken? En als ik al helemaal geld wil besparen en tóch voor een 15" ga, is een i3 dan goed genoeg omdat het een kleiner scherm is?

Samenvattend:
Wat is het verschil qua snelheid en prestatie tussen een 17" met i3 en een 17" met i5?
Wat is het verschil qua snelheid en prestatie tussen een 17" met i3 en een 15" met i3?

(Het betreft een scherm met een resolutie van 1600x900, ik hoef écht géén Full HD heb ik besloten en ik doe niet aan fotobewerking of gamen dus het gaat echt alleen om downloaden en een filmpje hier en daar.)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Ga hoe dan ook niet voor Acer. Toshiba is veel meer kwaliteit voor je geld. Sony durf ik niet goed te zeggen op dit moment.

i3 van nu is meer dan snel genoeg (kan je beter kijken of je een SSD of beter scherm of betere videokaart kunt krijgen voor je geld!) ivm een i5. De verschillen zijn niet enorm.

• Willa_Marisa
ik ben niet geinteresseerd in een ssd of een betere video kaart, ik game niet dus volgens mijn zusje heb ik daar niks aan. Ik wil het echt exclusief voor downloaden, filmpjes (af en toe) en internet gebruiken.

Dus een i3 processor met een 17" scherm is voldoende, dat het een i3 processor is doet niet af aan de beeld kwaliteit ten opzichte van een i5 processor. En ik kan gewoon downloaden en tegelijk film kijken zonder moeilijkheden met een i3 processor?

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
Willa_Marisa schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:22:
ik ben niet geinteresseerd in een ssd of een betere video kaart, ik game niet dus volgens mijn zusje heb ik daar niks aan. Ik wil het echt exclusief voor downloaden, filmpjes (af en toe) en internet gebruiken.

Dus een i3 processor met een 17" scherm is voldoende, dat het een i3 processor is doet niet af aan de beeld kwaliteit ten opzichte van een i5 processor. En ik kan gewoon downloaden en tegelijk film kijken zonder moeilijkheden met een i3 processor?
no problem, i3 trekt dat makkelijk, ik zou wel voor een beter scherm gaan dan 768p, 900p is al beter (zeker niet ideaal maar als het kan doen.
bijv: http://azerty.nl/producte...dd-dvd-brander-17-3-.html

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Wat je daar noemt kan met een raspberri pi al. Dat ding kost $25.

Ik zou gewoon pricewatch: Lenovo B590 nemen + een SSD. Het verschil tussen de pentium en een i3 ga je niet merken, en je geld kan je 100x beter steken in een SSD of beter scherm dan in een i5. Een beter scherm gaat in dit segment niet lukken, maar een SSD wel.

• Willa_Marisa
wat zou die SSD dan voor me doen? Ik bedoel, wat specifiek maakt die SSD aan de laptop beter?

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:29:
Wat je daar noemt kan met een raspberri pi al. Dat ding kost $25.

Ik zou gewoon pricewatch: Lenovo B590 nemen + een SSD. Het verschil tussen de pentium en een i3 ga je niet merken, en je geld kan je 100x beter steken in een SSD of beter scherm dan in een i5. Een beter scherm gaat in dit segment niet lukken, maar een SSD wel.
900p werkt toch al een stuk fijner dan 768p, die dell is via dell zelf trouwens voor 429 te krijgen. koop zelf een ssd voor 120 eu, en je hebt een prima laptop.

ssd zorgt ervoor dat bijna alles sneller laad omdat het sneller gelezen en geschreven kan worden vanaf de schijf(ssd). windows start sneller op en programmas starten sneller op. algehele feel is gewoon dat ie sneller is.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

kaasplank1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:35:
[...]

900p werkt toch al een stuk fijner dan 768p, die dell is via dell zelf trouwens voor 429 te krijgen. koop zelf een ssd voor 120 eu, en je hebt een prima laptop.

ssd zorgt ervoor dat bijna alles sneller laad omdat het sneller gelezen en geschreven kan worden vanaf de schijf(ssd). windows start sneller op en programmas starten sneller op. algehele feel is gewoon dat ie sneller is.
Want voor downloaden en een filmpje af en toe heb je een SSD nodig? 8)7

120 euro is best veel op een budget van 500 euro.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Willa_Marisa
Jeroenneman, Dus jij vind dat voor mij die hele ssd niet uit maakt? Zoals ik in dat stuk al zij, het gaat me echt alleen om downloaden, filmpjes en internetten. Dalijk zie ik door de bomen het bos niet meer met al die extra informatie over ssd's en video kaarten.

Dus even 1 hele specifieke kaart. een i3 processor neemt niks af van de beeldkwaliteit op een 17" scherm

• Willa_Marisa
sorry, kaart = vraag, haha. met al dat gepraat over kaarten raak ik gewoon helemaal van mn padje af.

Verwijderd

Willa_Marisa schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:33:
wat zou die SSD dan voor me doen? Ik bedoel, wat specifiek maakt die SSD aan de laptop beter?
Een SSD zorgt ervoor dat alles 'laden' sneller gaat.

skip naar 0:50.

De processor maakt verder niets uit voor de beeldkwaliteit. Alleen het paneel wat er in zit.

• Willa_Marisa
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:47:
[...]

De processor maakt verder niets uit voor de beeldkwaliteit. Alleen het paneel wat er in zit.
KIJK! Geweldig, dat is precies wat ik dus wou weten, sorry als dat uit mijn lange verhaal niet helemaal duidelijk is, ik was niet zeker hoe ik de vraag moest formuleren :D. Heel erg bedankt

• Willa_Marisa
Samengesteld
Intel® CoreTM i3-3120M, 2,5GHz
Windows 8
Wit
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
8 GB 1600 MHz DDR3L-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player
43,8cm LED 1600x900 + camera
AMD Radeon(TM) HD 7650M 1GB

Dus bovengenoemde specificaties zijn voldoende voor mijn eisen van een laptop?

Verwijderd

Dat is lastig te zeggen als we maar moeten gokken welke laptop het is. Een laptop is veel meer dan specs alleen.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Jeroenneman schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:40:
[...]

Want voor downloaden en een filmpje af en toe heb je een SSD nodig? 8)7

120 euro is best veel op een budget van 500 euro.
Je merkt de performance van een SSD overal en juist niet bij een film.
Sneller booten, sneller opstarten, gewoon allegehele fijnere experience.
Een ssd maakt een pc van 6/7 jaar voor het gevoel sneller dan een pc van nu met een 5400rpm schijf.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Willa_Marisa
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:09:
Dat is lastig te zeggen als we maar moeten gokken welke laptop het is. Een laptop is veel meer dan specs alleen.
Oh, sorry Darkstone, Een sony Vaio E series (ik weet niet of dat dan voldoende informatie is). Die kun je op hun site zelf helemaal samen stellen namelijk. (en tjah, ben gewoon helemaal verliefd geworden op het uiterlijk van het ding)

Verwijderd

Dat is €200 over je budget. Of ben ik nu gek? Concreet is het enige voordeel boven de pricewatch: Lenovo B590 voor de helft van de prijs, de marginaal snellere processor en blu-ray. De echt verbeterende onderdelen als een SSD of beter scherm blijven haast hetzelfde.

Voor de € 698,01 die ik krijg als ik de sony samenstel kun je nog net geen laptop krijgen met een i5, snellere grafische kaart, 1080p scherm en SSD...

• Willa_Marisa
Heb mijn prijs aangepast naar €600 als ik voor de sony E 17" dan met de i3 processor en bluray (dan kies ik voor 'zonder adobe creation' dat gebruik ik toch niet) met 10% studentenkorting kom ik op €590

Vind de Lenovo echt niet mooi, en het oog wilt ook wat. Als ik die i5 processor niet nodig heb dan hoef ik hem ook niet, vandaar die eerdere vragen. Als jullie hadden gezegd dat ik echt perse een i5 nodig had gehad dan had ik gewoon de Vaio moeten laten voor wat ie is, want dan werd ie te duur.

De Blu Ray speler is een pre. Ik koop tegenwoordig alles op Blu en als ik dan een filmpje op de Laptop wil kijken dan moet ik of toch voor een DVD perse gaan of eerst de film die ik al op Blu heb downloaden voorals ik hem op mijn laptop kan kijken.

Verwijderd

Neem dan wel het 1080p scherm, dan krijg je meteen iets met 3x zo goede zwartwaarden, een hogere max. helderheid en significant betere kijkhoeken.

De E maakt wel een totale takkenherrie onder load (http://www.notebookcheck....1EW-Notebook.84100.0.html, 5 a 6db meer dan de gemiddelde notebook). Houd daar wel rekening mee... Tevens zijn de speakers en accuduur erg slecht.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 14:05 ]

• Willa_Marisa
Darkstone, Dank je voor de tip! Als dat inderdaad significant beter is dan is dat de xtra €50 wel waard.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Standaard vraag?
Wat is er mis met de Dell Inspiron 15R SE. Is toch op vele fronten een betere laptop dan de Vaio E series.

Daarnaast zou je hier kunnen kijken als je echt een E serie van Sony wilt hebben:
https://outlet.sony.nl/shop/VAIO-notebooks/E-Serie-14-15-17

Refurbished modellen zijn toch een flink goedkoper dan de zelf samengestelde modellen van Sony.
https://outlet.sony.nl/sh...-15-17/SVE1712C330B.NL3.A <--- Dit model heeft bijvoorbeeld dus het Full HD display, radeon 7650M 2GB, Blu ray Speler en een Core i5 CPU voor 650 euro.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Willa_Marisa
Dell, afgezien dat ik het absoluut geen mooie laptop vind (het oog wil ook wat) heeft het een kleiner scherm dan ik eigenlijk wil. Geen blu ray speler en duurder dan de vaio. Het enige (voor zover ik dan kan zien) wat beter is dat is de i5 processor (dat, en een vriend heeft een dell gehad, niet anders dan problemen, al na een paar maanden)

(de grotere harde schijf en de AMD is mij om het even, die gebruik ik toch niet. Heb een externe hdd van 2t dus hdd van laptop maakt me niets uit, geen beslissende factor. De video kaard, daar ik geen gamer of foto bewerker ben, voor mij denk ik ook niet van toepassing.)

Wat de refurbished modellen betreft heb je gelijk, daar had ik ook al naar gekeken. degene van 650 heeft een betere processor maar minder werkgeheugen dan degene die ik had gespecificeerd. is de xtra €30 waard voor een grotere processor maar het mindere uiterlijk (ik wou de witte) Dus daar moet ik beslissen hoe erg het uiterlijk mij uitmaakt.

Vandaar dat de vraag was of ik met de i3 processor genoeg had voor mijn gebruik.

Verwijderd

Willa_Marisa schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:54:
Het enige (voor zover ik dan kan zien) wat beter is dat is de i5 processor (dat, en een vriend heeft een dell gehad, niet anders dan problemen, al na een paar maanden)
Veel beter speakers. Veel beter fan management, veeeel betere gaantie.

• Willa_Marisa
Sorry, ik ben echt een leek. Wat is Fan management? En in wat opzicht heeft Dell betere garantie? Langer?

Verwijderd

Zoals vermeld maakt de fan van de sony E een behoorlijke herrie idle.. Bovendien is de service van sony dramatisch, terwijl de service van dell een van de betere zo niet de beste is.

• LisaJoanna
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-12-2020
Hi, Devil's Advocate here :P

Ik weet dat op tweakers.net de reactie al snel is om voor betere specs te gaan. Zeg jij 1600x900, dan zeggen zij Full HD... Ik snap ook dat het heel verleidelijk is om daar aan toe te geven en elke keer is het "maar ietsje duurder", maar als je het allemaal op gaat tellen ga je meer geld uitgeven voor iets waar je in eerste instantie helemaal geen behoefte aan had en wat het geld eigenlijk ook niet waard is gezien jouw eisen en gebruik.

Wat vindt de topicstarter van deze (hij staat in het lijstje aan het begin van dit topic, but was disregarded without reason):

http://www.bol.com/nl/p/t...-laptop/9200000013409519/
(iets goedkoper nog bij Wehkamp)

Ik zal niet doen alsof ik een ingewijde ben in de eindeloze hoeveelheid kennis met betrekking tot laptops, maar gezien het uitermate lichte gebruik wat Willa_Marisa met de laptop van plan is, denk ik dat deze laptop voldoende is en onder het mom van 'het oog wil ook wat', hij is super mooi en spierwit, waar de voorkeur naar uit lijkt te gaan. En ik weet dat de vader van de topicstarter nog een hoop bol.com bonnen heeft liggen, die hij zelfs weggeeft als tip aan tuinmannen omdat hij niet weet wat hij er mee aan moet -.-… (ik weet dat omdat het ook mijn vader is, ik ben geen stalker). Deze laptop heeft helaas geen bluray speler. Is dat echt een dealbreaker?

Sorry Willa_Marisa, ik weet dat een laptop uitzoeken al moeilijk genoeg is en je zoekt waarschijnlijk alleen maar bevestiging dat je al de juiste laptop gevonden hebt, but I had to suggest it to clear my conscience :P

• Willa_Marisa
LisaJoanna, what's up, little sister ;p

Je hebt gelijk, het is godvergeten (pardon my french) frustrerend zoeken naar een nieuwe laptop. Ik heb dus ook besloten het zoeken even te laten voor wat het is en eerst een media markt te gaan bezoeken om te kijken of ik de vaio wit in het echt net zo mooi vind als op het plaatje.

De toshiba, klinkt raar, maar vind ik niet mooi. En dan gooi ik er liever 70 bij voor een blu ray speler.

mocht ik de sony in t echt ook zo mooi vinden, tjah, dan zie ik wel verder. thanks for the tip though.

• Vinand
Willa_Marisa schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:54:
Dell, afgezien dat ik het absoluut geen mooie laptop vind (het oog wil ook wat) heeft het een kleiner scherm dan ik eigenlijk wil. Geen blu ray speler en duurder dan de vaio. Het enige (voor zover ik dan kan zien) wat beter is dat is de i5 processor (dat, en een vriend heeft een dell gehad, niet anders dan problemen, al na een paar maanden)

(de grotere harde schijf en de AMD is mij om het even, die gebruik ik toch niet. Heb een externe hdd van 2t dus hdd van laptop maakt me niets uit, geen beslissende factor. De video kaard, daar ik geen gamer of foto bewerker ben, voor mij denk ik ook niet van toepassing.)

Wat de refurbished modellen betreft heb je gelijk, daar had ik ook al naar gekeken. degene van 650 heeft een betere processor maar minder werkgeheugen dan degene die ik had gespecificeerd. is de xtra €30 waard voor een grotere processor maar het mindere uiterlijk (ik wou de witte) Dus daar moet ik beslissen hoe erg het uiterlijk mij uitmaakt.

Vandaar dat de vraag was of ik met de i3 processor genoeg had voor mijn gebruik.
Okay fair enough. Dan is de Vaio E17 inderdaad de keuze voor je :)

De specs oftewel de i3 voldoet gewoon uitstekend aan je eisen, dus daar ga je het wel mee redden. Het Full HD display is te adviseren omdat je veel blu ray wilt gaan kijken en omdat het scherm ook nog eens mat is (minder reflecties) en daarnaast meer werkruimte creeert. Ik hoop dat je hiermee genoeg info hebt. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Willa_Marisa
Vinand. Heerlijk. Duidelijke taal, daar houd ik van. Dankjewel. Ik ga er eens hard over nadenken nadat ik de sony heb bezichtigd, maar deze informatie, heb ik veel aan :D

• Vinand
Trouwens nog een laatste advies: Als je het verschil van het Full HD display in het echt wilt bekijken en vergelijken. Dan moet je naar een Saturn of Mediamarkt gaan (of elke andere winkel met soortgelijke Sony vaio aanbod) en dan vragen naar deze twee Vaio retailmodellen:
- Sony Vaio SVE1713X1EB (waarschijnlijk rond de 1099 euro)
- Sony Vaio SVE1713L1E (waarschijnlijk rond de 699 euro)

De eerst genoemde heeft namelijk het Full HD matte scherm en het tweede laptop heeft het normale 1600x900 display. Dan kun je ze eventjes bezichtigen en voor jezelf concluderen of je het scherm wel echt mooier vind of niet. :) Good luck with your choice!

• Willa_Marisa
Vinanad, SUPER! geweldige informatie, nou ga ik zeker een keer bij de MM langs om te kijken. Heerlijk dat ik het dan in het echt kan vergelijken. Dankjewel voor deze info.
Pagina: 1