Gezien mijn huidige pc uit 2008 steeds meer kuren begint te vertonen was een dikke rij rode verticale strepen door het scherm (drivers herinstall, ander OS, kaart opengemaakt, gestoft, etc, maar het probleem blijft) de laatste druppel: Het is weer tijd voor een nieuw systeem dat de komende 5 jaar mijn studeerkamer mag opleuken. Een nieuw videokaartje lost het probleem waarschijnlijk op, maar om de zoveel tijd moet je gewoon iets nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel internet ik veel, kijk films/series, maar elk moment kan de gamer in mij wakker worden en wil ik Civilization 5 + opvolgers, Skyrim + opvolgers of [insert willekeurig MMORPG van dit of komende jaren] op full detail kunnen spelen. Dit alles in 1920x1200, al zie ik mezelf nog wel een 2550x1440 27' aanschaffen als ze iets betaalbaarder worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er een 1000 euro voor over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 24'Syncmaster 245b (1920x1200) gaat mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het belangrijkste vind ik het geluidsniveau. Ik heb graag een stil systeem. Een paar keer een ratelbak gehad en ik wil niet meer terug naar die tijd. Ik begrijp dat videokaarten de meeste herrie maken, maar ik zal niet altijd aan het gamen zijn, dus als de pc in rustige stand betrekkelijk onhoorbaar is ben ik een tevreden man.
Op basis van de BBG heb ik een volgende opzet bedacht:
De vragen die ik mezelf stel zijn eigenlijk:
* Is mijn systeem eigenlijk niet te bruut voor wat ik er mee wil doen?
* Is zo'n synmaster nog te vergelijken met tegenwoordige TFTs? Meeste mensen bij wie ik op bezoek ben hebben vaak ook een wat oudere monitor zodat ik niet echt kan vergelijken.
* Kan ik het systeem stiller krijgen zonder veel extra uitgaven? Door iets te vervangen bijv. Ik zat de denken over de fractal design define r4 maar volgens mij is dat best een bakbeest dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel internet ik veel, kijk films/series, maar elk moment kan de gamer in mij wakker worden en wil ik Civilization 5 + opvolgers, Skyrim + opvolgers of [insert willekeurig MMORPG van dit of komende jaren] op full detail kunnen spelen. Dit alles in 1920x1200, al zie ik mezelf nog wel een 2550x1440 27' aanschaffen als ze iets betaalbaarder worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er een 1000 euro voor over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 24'Syncmaster 245b (1920x1200) gaat mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het belangrijkste vind ik het geluidsniveau. Ik heb graag een stil systeem. Een paar keer een ratelbak gehad en ik wil niet meer terug naar die tijd. Ik begrijp dat videokaarten de meeste herrie maken, maar ik zal niet altijd aan het gamen zijn, dus als de pc in rustige stand betrekkelijk onhoorbaar is ben ik een tevreden man.
Op basis van de BBG heb ik een volgende opzet bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 190,- | € 190,- |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Asus GTX660 TI-DC2-2GD5 | € 261,- | € 261,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 55,66 | € 55,66 |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,10 | € 25,10 |
| 1 | GeIL Dragon RAM GD38GB1333C9DC | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | XFX PRO650W | € 72,70 | € 72,70 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 84,- | € 84,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 990,25 | |
De vragen die ik mezelf stel zijn eigenlijk:
* Is mijn systeem eigenlijk niet te bruut voor wat ik er mee wil doen?
* Is zo'n synmaster nog te vergelijken met tegenwoordige TFTs? Meeste mensen bij wie ik op bezoek ben hebben vaak ook een wat oudere monitor zodat ik niet echt kan vergelijken.
* Kan ik het systeem stiller krijgen zonder veel extra uitgaven? Door iets te vervangen bijv. Ik zat de denken over de fractal design define r4 maar volgens mij is dat best een bakbeest dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 04-05-2013 00:12 ]
Dit dus.