Back-up ellende!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ik krijg bij mijn vaders computer iedere keer de error 0x81000015 (iets met dat het geen .zip files kan maken) halverwege de backup met de ingebouwde backup functie. Ik heb alles dat ik via Google kon vinden al geprobeerd:

-Windows backup, VSS en SSP (Bestaat niet! Wat zou SSP dan wel moeten zijn?) services op automatisch starten gezet.
-Alle programma's die ook maar iets met .zip te maken hebben van de computer afgegooid.
-Proberen te backuppen op verschillende harde schijven.
-etc.

Zijn er nog andere oplossingen? Of moet ik toch maar een ander programma voor de backup downloaden? In dat geval: welke is er veilig en waarmee je 100% zeker alles weer kunt terugzetten.

Maar waarom zou ik dan Windows 7 niet herinstalleren, omdat dit het probleem oplost en waarom moet ik zonodig een backup hebben?
-Het moederbord staat te braden: 95 graden op zijn hoogs!
-Bij opstarten of soms bij dingen doen een BSOD (blue screen of death.)
-Windows geheugencontrole zegt dat er een hardware probleem is.
-De computer al 9 jaar oud is!

Kan iemand mij goed advies geven om het probleem op te lossen? Of moet ik toch maar een backup-programma gaan gebruiken?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Je kan toch gewoon even een externe schijf eraan hangen, de belangrijke bestanden daarnaartoe kopieren, en dan de computer uit het raam gooien?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Misschien heb je gelijk, ik zal het overleggen!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Windows geheugencontrole zegt dat er een hardware probleem is.
ja iets met geheugen maybe ? ->memtest ? -> nieuw geheugen ?

wat gaat een backup programma voor je doen ?

als je 100% alles terug zet en je os is fuckud up dan blijft het fucked up, met andere hardware word het ook lekker fucked up als je pech hebt

gewoon hd als 2e hd in een kastje/nieuwe pc zetten. en een verse installatie van al je software doet wonderen

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 03-05-2013 23:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het werkgeheugen naar z'n grootje is, bestaat er de kans dat alle bestanden op de USB HDD corrupt worden.

Kan je niet ergens een trial van downloaden? bijvoorbeeld Retrospect, waarvan ik weet dat je kan kiezen voor controle op verschillen tussen source en destination.

http://www.retrospect.com/en/store/try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:46:
Als het werkgeheugen naar z'n grootje is, bestaat er de kans dat alle bestanden op de USB HDD corrupt worden.

Kan je niet ergens een trial van downloaden? bijvoorbeeld Retrospect, waarvan ik weet dat je kan kiezen voor controle op verschillen tussen source en destination.

Dat is waar, dus eerst de bestanden controleren. Wat ook kan is de schijf loshalen en in een andere PC zetten. Heb je ook meteen toegang tot al je data.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Met een hele grote kans dat de schijf ook niet helemaal in orde is en teven heb ik de kennis niet. Ik volg toch dan maar Ramon's advies op en ben nu de bestanden van ongeveer alles bijmekaar maar 30 gb aan het overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een zip maakt eerst een tijdelijk bestand aan voor het de boel naar een zipfile kopieert. Maak meer ruimte vrij op schijf. Temp bestanden wegmikken, temp internet files van IE en andere browsers naar 20Mb zetten (da's meer dan genoeg), prullenbak legen, hibernation uitschakelen en system restore points opschonen. En dan nog eens proberen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Op de externe harde schijven waar de bestand op moeten is vaak nog meer als 400 gb over, maar op de C-schijf is inderdaad nog maar 15 GB over. Worden dan hier die tijdelijke bestanden aangemaakt en moet ik deze schijf dus maar wat leger maken? Hoeveel mb moet er dan overblijven als ik toch een backup wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:46:

ik zei ook niet dat hij het naar een usb disk moest kopieren maar de disk zelf over kon zetten in een nieuwe machine al dan niet in een usb kastje

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Dat is zeer risicovol en zoveel verstand heb ik er niet van. Een backup of handmatig overzetten en aan andere dingen begin ik niet. Teveel risico voor veel moeite.

[ Voor 1% gewijzigd door mrtnptrs op 04-05-2013 00:07 . Reden: Sorry, laat op de avond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Of soms ontstaan issues omdat er een bestand wat groter dan 4GB is geschreven wil worden naar bijv. een fat32 partitie. Check voor de zekerheid of je doelschijf niet fat32 is en dat die zip file groter dan 4gb wordt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Zip files worden ongeveer 200 mb groot en de doelschijf is ntfs. Maar moet ik dan kijken of er een zip bestand op mijn computer aanwezig is die groter is als 4 gb, want dit is volgens mij ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nee ging meer om of het backup progje misschien wel grote files wilde maken wat de schijf niet toe liet. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit voor mij wel eens een hoofdbreker gaf.. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Bestanden zijn inmiddels gekopieerd en we gaan dus binnenkort de computer vervangen door de mijne en kopen een nieuwe computer voor mij! Mijn vader heeft namelijk die extra capaciteit niet nodig en ik ben er wel blij mee! ;) Case closed so far! Wanneer ik toch een backup wil (zeer onwaarschijnlijk) zal ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:03:
[...]
ik zei ook niet dat hij het naar een usb disk moest kopieren maar de disk zelf over kon zetten in een nieuwe machine al dan niet in een usb kastje
Je hebt idd duidelijk gemaakt dat er een kans bestaat dat alles fucked up raakt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:08:
[...]

Je hebt idd duidelijk gemaakt dat er een kans bestaat dat alles fucked up raakt. :D
" als 2e hd"

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Gewoon de schijf er uit halen en in een fatsoenlijk werkende pc hangen. Bij voorkeur een linux machine. Vervolgens alle belangrijke dingen backuppen en alles wat als executable aangemerkt wordt dus niet.

- nieuwe pc aanschaffen

- belangrijke dingen terugzetten, dit keer met een gelimiteerd rechten account voor de hoofdgebruiker + fatsoenlijke antivir beveiliging.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Heren het probleem is al opgelost, de belangrijkste bestanden zijn handmatig overgezet en zullen handmatig worden teruggeplaatst (backups van een aantal programma bestanden, documenten etc.)

Pagina: 1