Een paar maanden geleden heb ik een uHost U1A Android HDMI Dongle gekocht om zo via de Ziggo TV App tv te kunnen kijken op mijn slaapkamer. Omdat de wifi van de uHost beroerd is heb ik een goekope router van ICIDU, de NI-707538 pricewatch unsorted: ICIDU :: Wireless Eco Router 150N Green WLAN, 802.11N, 150Mbps | NI-707538 gekocht om deze als accespoint te laten werken i.c.m. mijn huidige router. Helaas is dit geen succes, ik heb het eerst op deze manier geprobeerd, zoals ik wel eens eerder gedaan heb met een andere router: 
Maar in deze setup start de ICIDU router zich om de circa zes minuten opnieuw op waardoor ik steeds mijn internetverbinding op mijn desktop verlies
. Een firmware update kan ik niet vinden, ik heb de router al opengeschroefd om te kijken welke chipset erin zit en of ik er eventueel een andere firmware op kan zetten, hij blijkt overeen te komen met de Edimax BR-6228GN, maar de router accepteert deze firmware niet
Nu heb ik een andere setup geprobeerd:

De DHCP server staat nu aan waardoor het geen accespoint meer is. Gelukkig reboot de ICIDU router nu niet meer om de haverklap. Nu wil ik nog proberen om de uHost benaderbaar te maken voor apparatuur in het primaire Wifi netwerk omdat deze o.a. als SMB file server dient. Ik kan met setup 2 wel de Zyxel router bereiken vanaf mijn desktop, maar vanaf apparaten in het primaire wifi netwerk kan ik de ICIDU router en achterliggende apparaten niet bereiken. Weten jullie misschien nog een manier hoe ik dit kan bereiken? Alvast bedankt!
EDIT: Nadat ik NAT op de ICIDU router uitgezet heb, reboot de router niet meer in setup 1
Wat mij betreft kan dit topic dicht.

Maar in deze setup start de ICIDU router zich om de circa zes minuten opnieuw op waardoor ik steeds mijn internetverbinding op mijn desktop verlies
Nu heb ik een andere setup geprobeerd:

De DHCP server staat nu aan waardoor het geen accespoint meer is. Gelukkig reboot de ICIDU router nu niet meer om de haverklap. Nu wil ik nog proberen om de uHost benaderbaar te maken voor apparatuur in het primaire Wifi netwerk omdat deze o.a. als SMB file server dient. Ik kan met setup 2 wel de Zyxel router bereiken vanaf mijn desktop, maar vanaf apparaten in het primaire wifi netwerk kan ik de ICIDU router en achterliggende apparaten niet bereiken. Weten jullie misschien nog een manier hoe ik dit kan bereiken? Alvast bedankt!
EDIT: Nadat ik NAT op de ICIDU router uitgezet heb, reboot de router niet meer in setup 1
[ Voor 3% gewijzigd door Sirhc_95 op 04-05-2013 09:55 ]