Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 12:22
Ik ben een erg leuk project tegengekomen op https://github.com/Manawyrm/FMBerry

Doormiddel van dit project kun je met een Raspberry en een extra FM module van enkele euro's een FM zender maken met aansturing via de PC (voor de RDS aansturing & Frequentieinstelling). Helaas werkt dit op basis van een I2C connectie welke op de Raspberry aanwezig is.

Ik wil de FM zender module graag gebruiken op een ander mini linux pc device zonder dat hier I2C op beschikbaar is. Daardoor zou ik deze graag willen gebruiken icm UART RX/TX. Uit de schema's heb ik begrepen dat er op de FM zender een ATmega32 module op geplaatst is, waardoor dit mogelijk zou moeten kunnen zijn.

Ook heb ik het project http://www.g.laroche.free...are/RDS_USB_ATmega32.html gevonden, waar een vergelijkbare oplossing dmv RX/TX verbinding signalen worden verzonden naar de module.

Heeft er iemand ervaring mee om de code zoals beschikbaar op github op een gemakkelijke manier om te zetten , waardoor ik de FM module dmv UART tx/rx kan verbinden met de pc en commandos kan sturen? Of eventueel de Atmega kan flashen , zodat ik de commando's kan versutren?

Ik wil graag enkele internet radiostations gaan uitzenden via deze FM transmitter gekoppeld aan de thuis UPC coax kabel met RDS (op een vrije freq), zodat dit in het gehele huis te ontvangen is.

[ Voor 8% gewijzigd door jongerenchaos op 03-05-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien denk ik te makkelijk, maar waarom zo moeilijk doen :? Voor een paar rotcenten heb je een mediaplayer met wifi die prima webradio kan ontvangen, kun je streamen wat je wilt :) Bovendien zijn die FM zenders vaak niet sterk genoeg voor een bereik in en om het huis (denk aan betonnen vloeren etc), en als je ze al sterk genoeg vind zijn ze vermoedelijk illegaal ivm een te groot zendbereik.
Komt nog bij: hoeveel ontvangers van die radio heb je nou helemaal, en hoe had je gedacht het signaal wat je uitzend in de UPC kabel te injecteren :? Voor dat laatste zijn op zich wel apparaten te vinden - maar die zijn reteduur. Dat is het spul wat ze op bungalowparken en in hotels gebruiken om de kabelkrant mee uit te zenden, da's niet echt spul voor thuisgebruik zeg maar ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 12:22
Dank voor je reactie. Ik begrijp je reactie , maar het is ook meer dat het mogelijk is.

Ook in de auto zie ik mogelijkheden. Ik gebruik daar inmiddels een minipc (met 3g dongle) welke een stream van het internet oppakt (zonder gebruik van display). Doormiddel van deze oplossing kan ik de tekst en songs welke worden gespeeld doorsturen naar mijn autoradio en bijv ook telefooncalls beantwoorden bij gebruik van een bluetooth dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dan heb je aan een 12v transmitter voldoende, maar dan nog kun je natuurlijk maar naar 1 stream tegelijk luisteren. Of heb je meerdere radio's in je auto? :P

Then again: het enige voordeel van ziets zouden de letters in beeld zijn. Audio zou je ook aan een aux aansluiting van de autoradio (indien aanwezig) kunnen koppelen. Zie je alleen de letters niet. Maar je moet in principe toch op de weg letten ;)

Heel eerlijk: ik draai zekf dik 30k per jaar en heb meestal of de radio, of mijn iPod aan (zit aan de aux-ingang). RDS-TA staat aan, dus ik pik de verkeersinfo automatisch mee als ik iPod luister. Da's weliswaar geen internetstream, maar die zou je volgens het zelfde principe kunnen aansluiten. Hou je je BT voor je telefoon. Ik betwijfel overigens zeer of het gaat werken; je hebt lang niet overal 3G dekking in NL die snel genoeg is voor een radiostream.

Het is niet dat ik het je niet gun om zoiets te fixen ofzo...alleen denk ik dat je als je het al kunt vinden vrij veel geld zult moeten betalen om het werkend te krijgen, terwijl een investering in een ander apparaat (betere autoradio met meer aansluitingen, mediaplayer voor in huis) het zelfde gewenste resultaat met een betere kwaliteit zou leveren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)