Airprint op Canon MG3250 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384991

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een nieuwe printer canon MG 3250.

Draadloos printen met mijn 2 laptops werken prima. OS Vista en 7

Airprint werkt alleen niet op mijn beide ipads

Wanneer ik kies voor printen geeft de ipad aan dat hij geen printer kan vinden
Firmware updates voor de printer zijn er niet
Beide ipads zitten in hetzelfde wlan netwerk als de printer.

Wie heeft een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 13:02
Je kan de printer ook gewoon via de pc installeren, dus klik bij netwerk, en dan apparaat aan draadloos netwerk toevoegen. -->hij zit dan op het wifi netwerk. Je kunt dan met een app van canon, je dingen uitprinten.

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook geprobeerd. Met de app van canon werkt het ook niet. de printer kan niet worden gevonden staat er .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als niets werkt kun je ook Google Cloud Print gebruiken. Hiervoor moet Chrome draaien op je pc, in Chrome geef je dan aan dat je printer aan jouw account hangt. Vanaf dan kun je vanaf elk apparaat dat aan internet hangt printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Het kan ook zijn dat je modem/router het Bonjour protocol wat Apple o.a. gebruikt om draadloos te printen vanaf je ios apparaten niet (goed) ondersteunt / blokkeert. Welk model en type modem/router heb je?

De volgende suggesties komen uit forums:
Heb je al je router 30 seconden van het stopcontact gehad en je printer ook herstart?
Heb je al eens je ios device naar op 'Herstel alle instellingen' gedaan (zonder de inhoud te wissen!). Dit hielp bij mij met een VoiceOver probleem na een ios update.

Er bestaat een (wat oude) AirPrint software van Apple voor windows en er is bijvoorbeeld een trial te downloaden van het programma fingerprint 2 van collobos waarmee je printers via Airprint op je windows-laptop kunt delen.
Hiermee zou je kunnen uitsluiten of het aan je ios device ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:51
Anoniem: 307266 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 05:34:
Het kan ook zijn dat je modem/router het Bonjour protocol wat Apple o.a. gebruikt om draadloos te printen vanaf je ios apparaten niet (goed) ondersteunt / blokkeert.
Zo iets heb ik inderdaad al eens meegemaakt: bij m'n ouders werkte airprint ook niet. Lag niet aan de router, maar aan de powerline adapters die tussen wireless access point en router zaten. Firmware update van de powerline modules en alles werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal eens even gaan kijken. jullie horen zsm van me
Pagina: 1