Ook al is het een Phenom 2 je weet het allemaal nooit zeker.
Een meter/logger om CPU in de gaten heeft geen enkelle zin omdat het nooit tot praktische waarde overeenkomt qua ''realtime'' weergave. die logger zegt 18% load.. praktisch is het al 89%
vaak genoeg meegemaakt namelijk...
Wat betreft Bottlenck en 7970 ... dat is in BF3 dus wel soms het geval 70 of 80% gpu load zijn zeker geen uitzonderingen. Dat zal veranderen per instelling en per game.
het is maar net of de game veel resource vraagt van de CPU... en verdeelt het anders dan een andere game.
Als ik iets programmeer om de cpu te voorzien van 70% vol.. dan kan die cpu nooit meer 70% overhouden voor het GPU verhaal. Onmogelijk... dus je kan ook nooit al uitsluiten of je CPU het probleem is of je GPU tot je het zelf ondervindt, etc.
Met pc's heb je eigenlijk per definitie nooit een antwoord op je vraagt tot je het zelf allemaal uittest.
met de 15 jaar die ik achter pcs zit kan ik je 'bijna'' met zekerheid zeggen dat die phenom 2 gewoon niet snel genoeg is. In 1996 wist ik al van bottlenecks af. vind het altijd vervelend als mensen zomaar met statements komen zonder feiten. Zat trouwens al met voodoo 1 te rommelen vroeger + overclock
JustwilliamNL schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:46:
[...]
Bottleneck zal deze AMD Phenom II X4 965 BE niet vormen voor een Hd7870. En een i7 3770 die een bottleneck vormt voor een Hd7970 lijkt mij al helemaal een sterk verhaal

.
Even wat gezocht via de zoekmachine maar er zijn meerdere die problemen ondervinden met een hd7870 waarbij frame drops ontstaan tijdens bepaalde games. Misschien dat je driversweeper eroverheen kunt gooien en daarna een minder recente driver kunt proberen?
Je onderbouwt het niet eens. Ik vertel een sterk verhaal?

. Enige wat ik vertel is mijn bevindingen.
Driversweeper kan je proberen maar lijkt me niet de juiste oplossing.
[
Voor 115% gewijzigd door
A87 op 04-05-2013 16:38
]