Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 13:24
Hallo tweakers,

Ik heb het vorige week voor elkaar gekregen om Backburner via Dropbox en hamachi aan de praat te krijgen. Op deze manier heb ik toen 8 computers (5 van vrienden en dus gewoon bij hun thuis) aan het renderen gehad voor een opdracht van mij.

Voor zover ik weet heb ik hier niet echt informatie over kunnen vinden op internet en heb dit dus zelf uitgevogeld. Als er belang voor is wil ik hier wel een tutorial over schrijven, aangezien jullie mede tweakers mij ook al meerdere keren uit de brand hebben geholpen, en ik jullie op die manier dus wat informatie terug kan geven.

Ik hoor het wel :)

Groeten,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 09:32
Dat is inderdaad wel heel gaaf. Ik denk dat dit ook in de toekomst voor wanneer ik op de grafische opleiding zit, ik dit misschien maar eens moet proberen met klasgenoten te doen. Als jij de tutorial gaat maken, dan ga ik hem zeker gebruiken :)

Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 10:32
Wouw, klinkt goed. Hoe was de performance-winst uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
whersmy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:51:
Wouw, klinkt goed. Hoe was de performance-winst uiteindelijk?
Nou ik had uiteindelijk 8 computers met in totaal 36 physical cores en het renderen van 6000 frames ging dus veel sneller ;-) Omdat het backburner is kun je alleen de apparte frames laten renderen en is dit dus alleen met filmpjes handig, maar volgens mij werkt het ook wel met Vray Distributed Rendering (Dan render je dus met meerdere computers 1 frame). Ik zal dat ook even testen en die tutorial voor jullie maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Als dat met distrubuted ook werkt, zou dat wel heel vet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Oh dat werkt wel hoor, je hebt er waarschijnlijk alleen niets aan, tegen de tijd dat iedere pc de files heeft, is je pc al wel klaar met de frame, tenzij je echt iets belachelijks aan het uitrekenen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
ZaPPZion schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:50:
Oh dat werkt wel hoor, je hebt er waarschijnlijk alleen niets aan, tegen de tijd dat iedere pc de files heeft, is je pc al wel klaar met de frame, tenzij je echt iets belachelijks aan het uitrekenen bent :)
Maar ik gebruik dropbox om een netwerk schijf me te faken, dus de bestanden heeft ie al als het goed is. (of gaat distributed rendering de files zelf nog weer versturen?) Ik heb zelf al frames gehad die er 8 tot 12 min over deden (600*400) dan denk ik dat het alsnog wel zin heeft.

En anders is een beetje redelijke internet verbinding toch gewoon een vereiste voor distributed rendering ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
bij distributed rendering wordt alleen de scene opnieuw verstuurd, dus als je daar geen grote modellen in hebt, gaat het prima, dan heeft iedereen inderdaad de files al, maar als je een 200mb scene hebt, dan gaat dat niet al te best. Wat je dan natuurlijk zou kunnen doen, is een xref scene aanmaken, maar als je iets in je 200mb scene verandert, moet er natuurlijk weer 200mb geupload worden, dat gaat natuurlijk wel vrij snel (lets say, 10Mbit upload, duurt het 160s = net geen 3 minuten), maar het kost dus wel tijd :)
EDIT: natuurlijk betekend dat dus ook dat je pas kunt beginnen met renderen nadat je geupload en gedownload hebt, bij gebruik van een xref scene, anders wordt er met verschillende xrefs gerenderd, krijg je rare resultaten van

[ Voor 17% gewijzigd door ZaPPZion op 09-05-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
ZaPPZion schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:10:
bij distributed rendering wordt alleen de scene opnieuw verstuurd, dus als je daar geen grote modellen in hebt, gaat het prima, dan heeft iedereen inderdaad de files al, maar als je een 200mb scene hebt, dan gaat dat niet al te best. Wat je dan natuurlijk zou kunnen doen, is een xref scene aanmaken, maar als je iets in je 200mb scene verandert, moet er natuurlijk weer 200mb geupload worden, dat gaat natuurlijk wel vrij snel (lets say, 10Mbit upload, duurt het 160s = net geen 3 minuten), maar het kost dus wel tijd :)
EDIT: natuurlijk betekend dat dus ook dat je pas kunt beginnen met renderen nadat je geupload en gedownload hebt, bij gebruik van een xref scene, anders wordt er met verschillende xrefs gerenderd, krijg je rare resultaten van
Gebeurd dit ook als de bestanden op een netwerk schijf staan? Daarnaast heb ik in iedergeval voor dat project xref gebruikt, is wel zo makkelijk als je maar kleine dingen aanpast steeds, anders is een 150mb scene wel wat lastig ja :P

Tutorial is in de maak btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Bij VRay distributed rendering wordt altijd de scene van waaruit gerenderd wordt, opgeslagen als temporary file, die vervolgens naar alle slaves gestuurd wordt. Het maakt niet uit of je het bestand net hebt opgeslagen op een netwerk schijf, het bestand wordt altijd opnieuw opgeslagen en verstuurd helaas.
Pagina: 1