Toon posts:

4870X2 onderclockt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
3 dagen geleden heb ik de overstap gemaakt van mijn oude Geforce 9500GT naar een 4870X2 Sapphire.
Een groot en merkbaar verschil in voornamelijk FPS.
De temperaturen etc. heb ik nu op orde (85C max. tijdens gamen) maar nu valt mij op dat wanneer ik Everest open en onder het tab ''Overclock'' kijk mijn kaart maar op 70% draait.
(Dit heb ik ook met mijn CPU gehad, maar is net verholpen, die draaide op 1600mhz ipv 2800)
De GPU klok is standaard 750Mhz maar bij mij slechts 500Mhz.
De geheugenklok is orgineel 900Mhz en bij mij maar 500Mhz.
Ik zal meteen even mijn specs geven:
i7 920
P6T SE
6GB DDR3
Silverstone 600Watt
En de 4870X2
Als iemand mij zou willen helpen zou dat geweldig zijn! :)
Bedankt voor het lezen.

Marco

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 18:24 ]

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:31
Wat zegt de AMD Catalyst? daar zie je de temp, fan snelheid, kloksnelheid etc
Volgens mij was het het tabje performance>overdrive

[ Voor 25% gewijzigd door darkmushy1995 op 03-05-2013 18:29 . Reden: meer info ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07

InFamous

excommunicado

Heb je gekeken toen je een game aan het spelen was of toen je niks aan het doen was? Videokaarten klokken zichzelf terug als ze niks te doen hebben om stroom te besparen.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Je moet een game in full screen starten en op de achtergrond, een tooltje zoals rivatuner draaien.

Daarmee zou je de wijziging in clocksnelheden waarneembaar moeten zien. Everest is niet de juiste tool om dat uit te voeren.

Qua FPS valt een HD4870x2 overigens best mee. Een HD6870 is procentueel gelijk, met als enige voordeel de helft aan stroomverbruik.

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:28:
Heb je gekeken toen je een game aan het spelen was of toen je niks aan het doen was? Videokaarten klokken zichzelf terug als ze niks te doen hebben om stroom te besparen.
De kaart blijkt toch op de goeie frequenties te draaien! Ik heb het op rivatuner bekeken en de kaart versnelt als ik op groot scherm speel. Bedankt!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07

InFamous

excommunicado

Dat heet powerplay, helaas niet volledig uit te zetten.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1