Nieuw DDR3 Geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:22

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel zit ik er aan te denken om mijn huidige geheugen te vervangen voor nieuw sneller geheugen alleen vraag ik me dan af, merk ik dat ook echt of zie je dat alleen in benchmarks.

Momenteel heb ik dit geheugen; pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9

Als ik kijk bij mijn specs van mijn Asus Sabertooth Z77 dan staat er dit; "4 x DIMM, Max. 32GB, DDR3 1866/1600/1333 MHz Non-ECC, Un-buffered Memory
Dual Channel Memory Architecture "

Als ik kijk in QVL lijst gaat de lijst tot max DDR3 2400. Dan vraag ik me af, waarom staat dat niet bij de specs.

Mijn vraag is dus eigenlijks; Is het het waard om mijn huidige DDR3 vervangen voor nieuwe snellere? Of is het verschil totaal niet merkbaar en zie je dat alleen maar in bechmarks.

Als ik het verschil wel merk, welke zijn dan aan te raden?

Heb natuurlijk ook al even rondgekeken in de pricewatch, als ik dan kijk naar de 2400/2200.. etc dan liggen die prijzen ervan wel heel erg hoog. Ik ga natuurlijk geen paar 100 euro uitgeven voor geheugen :P

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Verwijderd

Is in een review over geschreven.
http://tweakers.net/produ...t2c4g3d1608et3lx0ceu.html

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 19:09
@pinobot: Allemaal leuk en aardig die review, maar dat vroeg'ie niet. :)

@Grudgie: Mijn onderstaande uitleg in het kort: Nee.

Het verschil tussen bijvoorbeeld 1333 en 1600 MHz geheugen merk je nauwelijks, en hetzelfde geldt voor 1600MHz en 1866MHz. Misschien dat je op 2400MHz inderdaad wat verschil merkt, maar dit is met normaal gebruik te verwaarlozen. Zie DEZE pagina voor wat benchmarks met 1600MHz en 1866MHz.

Je kan beter het geld in je zak houden of besteden aan iets anders voor je computer, bijvoorbeeld je videokaart als je gamed of bijvoorbeeld een snellere processor als je veel aan beeldbewerking doet. De overstap van DDR3 naar DDR4 zal een veel groter verschil zijn. ;)

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen. ;)

EDIT: Zie net je specs staan, laat maar zitten. :P Misschien voor 16GB gaan, dit kan je nog wat snelheidswinst opleveren als je moederboard 4-channel ondersteund.

[ Voor 13% gewijzigd door KoploperMau op 03-05-2013 16:40 ]

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
KoploperMau schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:37:
@pinobot: Allemaal leuk en aardig die review, maar dat vroeg'ie niet. :)

@Grudgie: Mijn onderstaande uitleg in het kort: Nee.

Het verschil tussen bijvoorbeeld 1333 en 1600 MHz geheugen merk je nauwelijks, en hetzelfde geldt voor 1600MHz en 1866MHz. Misschien dat je op 2400MHz inderdaad wat verschil merkt, maar dit is met normaal gebruik te verwaarlozen. Zie DEZE pagina voor wat benchmarks met 1600MHz en 1866MHz.

Je kan beter het geld in je zak houden of besteden aan iets anders voor je computer, bijvoorbeeld je videokaart als je gamed of bijvoorbeeld een snellere processor als je veel aan beeldbewerking doet. De overstap van DDR3 naar DDR4 zal een veel groter verschil zijn. ;)

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen. ;)
Dankjewel! :)

Hier heb ik meer aan ja.
Heb zeker wel even snel de review gelezen en bekeken.
In de benchmarks zie je wel verschil dat het dan sneller is.

Maar zelf in normaal gebruik merk je dat dus niet.
Zelf dacht ik dacht ook al.

Qua upgraden voor mijn pc hoef ik eigenlijks niet.
Vroeg het me meer af of het wel of niet groot merkbaar was sneller geheugen.
Maar mijn antwoord heb ik! :)

Dank jullie wel! :)

Edit: Zal 8GB bij prikken wel prestatie winst opleveren? Want eigenlijks is 16GB overkill :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Grudgie op 03-05-2013 16:42 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Grudgie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:40:
[...]

Dankjewel! :)

Hier heb ik meer aan ja.
Heb zeker wel even snel de review gelezen en bekeken.
In de benchmarks zie je wel verschil dat het dan sneller is.

Maar zelf in normaal gebruik merk je dat dus niet.
Zelf dacht ik dacht ook al.

Qua upgraden voor mijn pc hoef ik eigenlijks niet.
Vroeg het me meer af of het wel of niet groot merkbaar was sneller geheugen.
Maar mijn antwoord heb ik! :)

Dank jullie wel! :)

Edit: Zal 8GB bij prikken wel prestatie winst opleveren? Want eigenlijks is 16GB overkill :P.
Zelf heb ik momenteel 2400 MHz ram in mijn systeem zitten, het verschil merk je echt totaal niet bij normaal gebruik 8)7. 4Gb zal voldoende zijn als je je systeem gebruikten voor office, mail en dat soort dergelijke. Voor gamen zal 8Gb voldoende zijn en je zou pas aan 16Gb ram moeten denken wanneer je veel aan foto/videobewerking doet ;).

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Als mijn pc alleen voor office, mail en internet was, had ik geen dik high end pc samengesteld en gekocht! :P

Het is gewoon wel de normale dingen maar ook wel gamen en alles op de hoogste settings! :)

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 19:09
Als je ook opnames maakt van je games met bijvoorbeeld Fraps ofzo en als je dat dan ook nog bewerkt dan zou 16GB nog wat kunnen betekenen voor je. Maar verder heb je eigenlijk een perfecte PC. Als je geld teveel hebt kan je er nog een i7 in zetten. :9~

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Grudgie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:51:
Als mijn pc alleen voor office, mail en internet was, had ik geen dik high end pc samengesteld en gekocht! :P

Het is gewoon wel de normale dingen maar ook wel gamen en alles op de hoogste settings! :)
Los van dat alles op de hoogste settings staat zul je aan 8Gb genoeg hebben ;)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
als je perse geld wil uitgeven, dan kan je beter je 3570K vervangen door een 3770K
daar ga je bij sommige programma's meer van merken
of je kan overschakelen naar socket 2011
(wat misschien wat kan helpen bij SLI 7950, maar ik denk dat het eerder rommelen in de marge zal zijn)

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Heb het nergens over gehad dat ik perse geld uit wil geven.

Ging alleen puur over het geheugen, thats it! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1