Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzfrizzle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Hallo,

ik ben al enige tijd plannen aan het maken om een gameshop te starten en nu ben ik benieuwd (eigenlijk is dit een verkapt marktonderzoek ;) ) naar de voorkeuren van jullie.
Wat mij erg leuk lijkt is om vanuit een gezellig pand (PC)games, consoles, accessoires en evt. PC onderdelen te gaan verkopen. Ik wil een leuke, open ruimte opzetten waar je met een bakkie koffie, thee of een frisje je games uit kan zoeken en deze ook uit kan proberen voor je tot aanschaf overgaat.
Denk aan een ouderwetse platenzaak, maar dan voor gamers!

De hamvraag is: als jullie kunnen kiezen tussen op je gemak een spel uitzoeken, proberen en dan aan te schaffen voor concurrerende prijzen in een leuke shop of dit via internet te doen, waar gaat je voorkeur dan naar uit?

Groeten,

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Internet, want dan hoef ik niet naar een winkel toe. Daarnaast moet je wel even opletten wat je hier allemaal wil, heb je al e.e.a. uitgerekend en op papier gezet? Want ik lees nogal tegenstrijdige dingen:

ruim pand, socializen, demo mogelijkheden etc, die de prijs opdrijven. Anderzijds wil je concurrerende prijzen leveren. De prijzen van webshops zijn dikwijls beter dan de winkels juist omdat zij op al die zaken besparen, hoe ga je hier me concurreren?

Ik heb destijds wel eens contact gehad met wat leveranciers, maar een concurrerende prijs is heel moeilijk met de prijzen hier. Als je dan ook nog de kosten verder opdrijft, vraag ik me af of je je hier wel in hebt verdiept.

Ga eerst eens na wat een break-even afzet zou kunnen zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tegen de marges van webshops is niet te concureren, en als je vervolgens ook nog koffie en fris uit gaat delen in een ruim pand welke je ook moet huren/kopen lijkt het mij compleet onmogelijk.

Als je dit wilt doen dan zul je goed moeten kijken waar je nog meer je inkomsten uit zou kunnen halen, want alleen met het verkopen van games en accessoires red je het dan niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzfrizzle
Geen ruim pand, maar een ruime opzet. Hier bedoel ik mee dat ik geen volle wanden en bakken wil maar alles overzichtelijk neer wil zetten. Wat ik aan verkoop nodig heb om er een salaris uit te halen weet ik al, ik ben alleen erg benieuwd of er nog mensen zijn die sowieso hun games nog in een winkel willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 19-09 07:54
ik zou heel erg oppassen met zo'n concept. Iedereen vind het geweldig en komt naar games kijken wil dingen proberen etc. helemaal geweldig.

Vervolgens gaan ze naar huis en bestellen ze het via internet voor 5 euro minder.
Er is zelf een naam voor dat fenomeen.

En geloof me daar ga je heel snel aan ten onder en je verdient er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:47

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kun je er beter een café/bar van maken waar je ook games kunt spelen á €x per half uur :) Haal je je winst uit drankjes en kunnen ze eventueel kiezen om de game te kopen, minus de €x per half uur die ze al betaald hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door Angeloonie op 03-05-2013 16:18 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 19-09 07:54
Angeloonie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:16:
Kun je er beter een café/bar van maken waar je ook games kunt spelen á €x per half uur :) Haal je je winst uit drankjes en kunnen ze eventueel kiezen om de game te kopen, minus de €x per half uur die ze al betaald hebben.
Leuk idee maar zorgt wel voor hele andere wet en regelgeving. Je bent dan horeca en dat heeft gevolgend voor het personeel wat geschoold moet zijn en het bestemmingsplan en wat er nog meer bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
wizzfrizzle schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:15:
Geen ruim pand, maar een ruime opzet. Hier bedoel ik mee dat ik geen volle wanden en bakken wil maar alles overzichtelijk neer wil zetten.
Hoe je het ook noemt, een ruime opzet zorgt voor minder opslag. Nee verkoop is al helemaal niets.
Wat ik aan verkoop nodig heb om er een salaris uit te halen weet ik al, ik ben alleen erg benieuwd of er nog mensen zijn die sowieso hun games nog in een winkel willen kopen.
Daar ben ik dan erg benieuwd naar, want concurreren doe je echt niet makkelijk met games verkopen, zeker niet als speciale winkel daar voor. Ik snap ook niet waarom je eerst het hele plan uit werkt, en nu dan gaat vragen of mensen nog wel games in de winkel kopen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop m'n games alleen online.

Heb het liefst zo min mogelijk fysieke media, want dat neemt toch alleen maar ruimte in beslag, gaat kapot, raakt kwijt, etc.

En games uitproberen? dan zal je per game minstens 1 aan moeten schaffen, activeren, up-to-date hardware hebben, e.d.

Dat gaat in mijn ogen niet gepaard met concurende prijzen.

D'r is een game shop in Den Haag die al sinds 1972 bestaat; http://www.gameshop.nl maar volgens mij verkopen zij vooral via internet, zie daar haast nooit iemand.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Leuk, een tentje waar ik gratis games kan testen met een drankje, om vervolgens de naam op te schrijven en te downloaden (legaal of minder legaal)

Toegegeven, het is een heel leuk idee, maar in praktijk gaat er gewoon misbruik gemaakt van worden, zelfs als je het doet voor de prijzen die gelijk staan aan die van de aanbiedingen bak van bart smit of steam.

Bovendien mag je alle PC's (indien je PC games gaat verkopen) zwaar beveiligen en up2date houden, zowel qua hardware als software, waar je immens veel geld aan kwijt gaat zijn.

Leuk idee, maar je gaat denk ik meer nodig hebben om hier uberhaupt geen verlies op te draaien. Dan is een game-cafe opstarten, zoals hierboven al omschreven, denk een beter idee: Je geld halen uit de drankjes en gametijd ipv de verkoop van games.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 03-05-2013 16:23 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzfrizzle
LiquidT_NL schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:20:
[...]

Hoe je het ook noemt, een ruime opzet zorgt voor minder opslag. Nee verkoop is al helemaal niets.

[...]

Daar ben ik dan erg benieuwd naar, want concurreren doe je echt niet makkelijk met games verkopen, zeker niet als speciale winkel daar voor. Ik snap ook niet waarom je eerst het hele plan uit werkt, en nu dan gaat vragen of mensen nog wel games in de winkel kopen.
Helaas heb ik op dit moment niets beters te doen, zit helaas zonder werk. Dit idee speelt al een tijd en het zal je verbazen hoeveel tijd je kwijt bent aan het bereken van lasten/opbrengst, daar ben je in een ochtend mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzfrizzle
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:21:
Ik koop m'n games alleen online.

Heb het liefst zo min mogelijk fysieke media, want dat neemt toch alleen maar ruimte in beslag, gaat kapot, raakt kwijt, etc.

En games uitproberen? dan zal je per game minstens 1 aan moeten schaffen, activeren, up-to-date hardware hebben, e.d.

Dat gaat in mijn ogen niet gepaard met concurende prijzen.

D'r is een game shop in Den Haag die al sinds 1972 bestaat; http://www.gameshop.nl/we...shop&page=contact/winkels maar volgens mij verkopen zij vooral via internet, zie daar haast nooit iemand.
Dat klopt, zijn er zelfs drie (ik woon in Den Haag) en ik koop er nooit iets. Dit komt vooral door het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Uw concept bestaat al: het heet internet cafes waar voornamelijk op gaming gefocused wordt. In België haal ik zo Outpost ( http://www.outpost.be/website/ ) voor de geest en ik Tilburg ben ik zo'n etablissement geweest genaamt Cybergate.

De struikelblokken zijn al aangehaald en het is lovenswaardig dat iemand een gezellige ouwe platenzaak voor games wil maken, maar het feit is dat die gezellige ouwe platenzaken ook al bijna allemaal verdwenen zijn en dat heeft zijn redenen. En die redenen gelden nog eens zo hard voor games.

Lovenswaardig idee, maar een faalidee. Webshops en grote ketens zullen je kapot concurreren met prijzen waar jij niet kan aan tippen als je er zelf nog moet van leven.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
wizzfrizzle schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:23:

Helaas heb ik op dit moment niets beters te doen, zit helaas zonder werk. Dit idee speelt al een tijd en het zal je verbazen hoeveel tijd je kwijt bent aan het bereken van lasten/opbrengst, daar ben je in een ochtend mee klaar.
Ik vraag me toch sterk af of je weet waar je het over hebt. Heb je al leveranciers? Want de meeste overleggen niet zo snel prijzen. En als je die prijzen ziet, moet je flink en groot inkopen wil je een kans maken te concurreren met de grote ketens, webshops zijn simpelweg uit je league. Daarnaast zit je met een investering waar je waarschijnlijk voor moet lenen en flinke tijd er in moet stoppen waar je niet veel mee verdient (en dus van je lening af moet).

Ik vraag me echt af hoe accuraat je berekening is. Care to share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Waarom geeft iedereen hier (ongevraagd) advies op een simpele vraag? Je zou de topicstarter beter kunnen helpen door zijn vraag te beantwoorden.

Ik ben voornamelijk PC gamer en zowat alle spellen koop ik nog online. Het aanbod is onbeperkt, het gemak van downloaden en Steam sales. Heel soms wil ik nog wel iets kopen in de winkel als de prijs niet veel hoger ligt dan de onlineprijs (rond de €5 duurder) of ik zie een oud spel voor een paar euro's liggen in de budgetbak. Spellen uitproberen (in een winkel) doe ik tegenwoordig ook niet meer. Er zijn genoeg filmpjes op Youtube om een impressie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzfrizzle
LiquidT_NL schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Ik vraag me toch sterk af of je weet waar je het over hebt. Heb je al leveranciers? Want de meeste overleggen niet zo snel prijzen. En als je die prijzen ziet, moet je flink en groot inkopen wil je een kans maken te concurreren met de grote ketens, webshops zijn simpelweg uit je league. Daarnaast zit je met een investering waar je waarschijnlijk voor moet lenen en flinke tijd er in moet stoppen waar je niet veel mee verdient (en dus van je lening af moet).

Ik vraag me echt af hoe accuraat je berekening is. Care to share?
Er is contact met een leverancier en omdat die inderdaad niet zo snel prijzen overleggen ga ik die ook niet delen, de reden snap je vast wel.
Voor de duidelijkheid: ik waardeer het feit dat je zeer serieus reageert, maar ik ben alleen benieuwd of mensen nog interesse hebben om games fysiek aan te schaffen of dat online (waar ik niet aan begin omdat je dan naar mijn idee in een kleine vijver zit te vissen met heel erg veel concurrentie) de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
AquaSheep schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:42:
Waarom geeft iedereen hier (ongevraagd) advies op een simpele vraag? Je zou de topicstarter beter kunnen helpen door zijn vraag te beantwoorden.
Omdat het tweakers is, en wij geen test dieren zijn. Wij zijn hier niet een collectief om mensen hun vragen te beantwoorden. Helemaal als ik vragen moet beantwoorden voor iemand waarvan ik mij afvraag of zijn idee ooit levensvatbaar zijn.

Misschien nog anders: wat geeft iemand het recht om mij enkel een "de een of de ander" vraag te stellen en te "eisen" dat ik niet verder op het verhaal in ga? Ik denk dat de topicstarter het meest geholpen is met beide?
wizzfrizzle schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:42:
[...]
Er is contact met een leverancier en omdat die inderdaad niet zo snel prijzen overleggen ga ik die ook niet delen, de reden snap je vast wel.
Maar dan heb je toch ook gezien dat je per game een paar euro winst maakt MAX, en dat je prijzen dan absoluut niet concurrerend zijn te noemen EN je kosten (zowel vast als variabel) er nog af moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:01

Seraphin

Meep?

Vanuit je vraagstelling neem ik aan dat je met "fysiek kopen" bedoelt dat je als koper / gamer naar een fysieke winkel toegaat om iets te kopen? (online kopen kun je namelijk nog onderverdelen in Downloaden via Steam, of online de fysieke game kopen via b.v. Bol.com).

Ik moet toegeven dat ik overwegend online (fysieke) games bestel. Ik kwam wel regelmatig bij de Gamemania en de Free Record Shop om de hoek, maar beiden zijn inmiddels gesloten (teken aan de wand). Ter info: ik game op PC (old school strategy, RTS, RPG) en PS3 (RPG, platform, af en toe een shooter)

Naar de winkel gaan heeft voor mij een aantal nadelen:
- Beperkt assortiment (zelfs de grootste gamewinkel die ik ken haalt het niet bij b.v. play.com)
- Zeer stevige prijsconcurrentie van webshops (prijsverschil van meer dan 5 euro is voor mij over het algemeen de drempel)
- Kost teveel tijd (ik ben maar weinig in de stad voor boodschappen, vanaf je bureaustoel ff snel shoppen werkt prima)

Voordelen van de winkel:
- Soms nog onverwachte tips / verborgen pareltjes; op een webshop zie je doorgaans alleen de titels waar je zelf naar zoekt (plus de "geïnteresseerden in dit product zochten ook op XYZ, maar dat negeer ik vaak), in een winkel heb je nog wel eens impulsaankopen omdat je b.v. een titel ziet liggen waarvan je al (bijna) was vergeten dat je hem wilde hebben. --> als ik het zo lees is dit ook een beetje de "Unique Selling Proposition" waar jij op mikt
- Game direct in je handen (grote gevaar hierbij zijn de games die alsnog met Steam activation werken; ik háát het als ik alsnog een uur moet wachten op de verificatie + patching).

Het kunnen uitproberen van een game en/of een coulant retourbeleid heeft op mij eerlijk gezegd weinig tot geen toegevoegde waarde. Dat komt wellicht omdat ik wat ouder ben (34); ik heb wel cash maar geen tijd dus als ik aan gamen toekom wil ik vooral snel en makkelijk thuis aan de slag kunnen. Als een game dan tegen blijkt te vallen is dat geen enkel probleem aangezien de stapel "dit moet ik ook nog eens spelen" nooit opraakt.

Wat voor mij wél een enorme waarde heeft, is de mogelijkheid om voor sommige games een goede vergelijking te kunnen maken tussen de console en PS3 variant. Voorbeeld; ik heb lááng getwijfeld of ik Skyrim voor de PC of PS3 zou kopen. Uiteindelijk voor PS3 gegaan omdat ik er niet zeker van was of mijn PC het allemaal met goede graphics instellingen zou trekken. Achteraf flink spijt van gehad aangezijn mijn PC (quad core AMD, HD6950) het toch wel aan had gekund en de PC versie véél mooier is door o.a. de modding community.

Zoiets zou je misschien uit kunnen buiten door ervoor te zorgen altijd een selectie van games op meerdere platforms te demonsteren. (echter is al genoemd dat het aanbieden van demo's op PC's flink gedoe kan opleveren).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik koop vrijwel alleen nog maar online vanwege de digital download opties die tegenwoordig worden aangeboden. Handiger kan vrijwel niet :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:03

Wish

ingwell

Alleen online. Goedkoper dan "fysiek", meestal op de dag van release binnen (en daar slaap ik dan geen nacht minder om als het wel later is). Je komt met de huidige digitale distributieplatformen zoals Steam en Ubisoft altijd bij je spullen.
Het lijkt me echt leuk om een spel met een kop koffie te proberen, maar ik koop het daar dan niet als het 5€ duurder is. Zo opportunistisch ben ik dan ook wel weer en ik vermoed velen met mij...

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Ik ben een budgetgamer / casual gamer. Over het algemeen geef ik vrij weinig om de allernieuwste spellen, en mijn lijst met nog te spelen titels is dusdanig lang dat tot het moment dat GTA5 in de bonusbak ligt ik nog genoeg te spelen heb. Meestal koop ik een spel, speel het verhaaltje door en stop het spelletje weer in de kast. Daarna heb ik een spel daarna ook wel gezien. Af en toe wordt de collectie dan weer te groot en gaan er weer een aantal titels op marktplaats.

Het halen van Trophies/Achievements is wat minder aan mij besteed, mede veroorzaakt doordat ik niet echt zeeën van tijd heb, maar ook doordat ik vaak weer erg snel weer toe ben aan 'iets nieuws'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

(bijna)Alleen online, heel sporadisch neem ik nog wel eens een budget spel mee uit een normale brick & mortar winkels maar normaal gesproken bij nieuwe(re) spellen is dat gewoon zonde van het geld.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Al vind ik fysieke media (Doosjes, extratjes, posters) leuker, de prijs van een download-only is een stuk lager.

Zelfs als ik online een fysieke hoes koop ben ik alsnog 5 - 10 euro goedkoper uit als bij de lokale gameboer..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop mijn games het liefst fysiek, maar door het aanbod van de gamewinkels (bijna geen pc games meer, 2e hands games voor absurde prijzen, kennis van zaken van medewerkers is bizar slecht, bijna alleen maar nieuwe titels in de winkels die je nieuw kunt kopen) koop ik eigenlijk steeds vaker online een game. Dat is vaak stukken goedkoper, ik heb het snel in huis en is er iets mis dan kun je het zo terugsturen.

Ik vind je idee enorm leuk, maar ik denk niet dat zoiets financieel nog haalbaar is. Je krijgt dan enorm veel mensen in je zaak die even komen gamen en uiteindelijk niks kopen. Nou ja, misschien een frisje of een bakkie koffie. In het noorden had je in Hoogezand bijvoorbeeld de Play It, die verhuurden bijvoorbeeld ook films, verkochten drankjes en chips en zaten op een goede locatie bij een winkelcentrum. Hebben het helaas niet gered.

Wat je misschien wel kunt doen is een enorm goede webshop combineren met een winkel. Je zult volgens mij flinke aantallen moeten verkopen wil je je kosten er op die manier uithalen.

Ik zou in ieder geval best iets meer willen betalen bij een shop die medewerkers heeft met kennis van zaken, die bereid zijn een bepaalde game voor je te zoeken en die een goed aanbod hebben van games. De gunfactor is voor mij erg belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Ik koop games toch graag in de winkel.
Noem me ouderwets. Maar vind het wel wat hebben.

Daarbij vind ik het lastig. Als ik een game leuk vind en je zou hem online willen kopen dan moet je eerst opzoek naar wie de uitgever is. Om de game vervolgens van die site te downloaden.

Dat maakt het voor mij soms wat minder leuk.
Gewoon in de winkel. Dan maar een tientje meer.

Jammer dat de gamestore er niet meer is.. Vond dat toch altijd leuk om even doorheen te snuffelen en wat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Wceend schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:15:
ik zou heel erg oppassen met zo'n concept. Iedereen vind het geweldig en komt naar games kijken wil dingen proberen etc. helemaal geweldig.

Vervolgens gaan ze naar huis en bestellen ze het via internet voor 5 euro minder.
Er is zelf een naam voor dat fenomeen.

En geloof me daar ga je heel snel aan ten onder en je verdient er niks aan.
Yup. Van die goedkope gamekey websites enz. Dat is wel wat meer dan 5 euro goedkoper.

Je kunt wel games verkopen, maar je bron van inkomsten zou toch iets anders moeten zijn. Misschien het gamecafe dat geopperd wordt, maar dan moet je wel zorgen voor goede hardware... en toernooien organiseren etc. En dan verdienen aan de consumpties en inschrijfgeld. Zoiets. Om te voorkomen dat mensen dagen zitten te gamen voor niets kan je nog een kleine bijdrage vragen voor gebruik van de hardware... zoiets?

De enige kans die ik je zou geven is als je echt een lifestyle store bent; waar mensen dus echt komen hangen na school/werk/studie. Ik denk ook dat je in een studentenstad bij een campus zoiets wel eerder kan doen dan ergens in een grote stad in een winkelcentrum. Je zult echt een goed businessplan moeten maken hiervoor, met een hele duidelijke doelgroep, locatie die erbij past, kosten, assortiment, promotie, en heel belangrijk waarmee ga je je geld verdienen? Wat is er speciaal aan jouw winkel waardoor mensen daar komen. De concurrentie is talrijk en moordend. De fysieke winkels hebben het bijna overal zwaar!

Volgens mij gaan gameswinkels allemaal over de kop op dit moment.

Ikzelf koop alles online, steam is makkelijk. En goedkoper kan het met een winkel niet, alhoewel geld voor mij geen issue is, tijd des te meer. DUs ik ga niet even naar de winkel. Ik heb ook geen tijd en zin in een kop koffie en uitproberen... Dus

[ Voor 29% gewijzigd door Spanky79 op 03-05-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-10 23:20
Ik sluit me aan bij vele die hierboven al geantwoord hebben. Als je hieraan begint is de kans enorm groot dat je over een half jaar met een fikse schuld faillissement aan moet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 22:18
Ik koop alles online, en dan zo liefst mogelijk via steamkeys.

-Vaak stuk goedkoper (vooral via sites zoals onlinekeystore enzo
- Geen dingen die ruimte innemen of kwijt kunnen raken
- Alles handig in 1 library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:44
Spellen worden bij ons meestal in een opwelling gekocht en dat kan zowel offline als online zijn. Als we aan het winkelen zijn is het onderdeel van het standaard rondje om bij diverse winkels die games verkopen binnen te lopen en rond te snuffelen. Trouw aan een bepaalde winkel zijn we echter niet, als een van ons iets ziet wordt het direct gekocht zonder te kijken of het elders offline of online goedkoper is. Uitproberen en eventueel wat drinken heeft voor ons geen toegevoegde waarde (deed ik vroeger ook al niet of nauwelijks in een platenzaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

TL:DR (heb alleen de topic start gelezen).
Waar ik nogsteeds naar opzoek ben is dat ik na een impulsaankoop (zoals steam) ook nog het CD'tje een aantal dagen later krijg opgestuurd om het fysiek thuis in handen te hebben.
Dus de voordelen van het online winkelen en het fysieke thuis in handen hebben in een mooi doosje.
Daar heb ik wel een aantal euro's voor over.
Een bakje koffie in de winkel zie ik niet zitten. kopen en wegwezen.. ik heb meer te doen op een dag.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08
Die paar keer dat ik een game koop, ga ik naar de winkel toe. Dan heb ik last van het "als ik nu naar de winkel toe ga, dan heb ik een uur later mijn game en bij online bestellen moet ik wachten"-virus. Maar goed, ik koop maar een enkele titel per jaar (5 per jaar red ik al niet eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als linux gebruiker die af en toe wat gamed; ik download alleen maar. om de simpele rede dat 99% van de games die er voor linux zijn gewoon niet op dvd te krijgen zijn. en toen ik nog windows gebruikte downloadde ik ook al, gewoon het is makkelijker en sneller en (bijna altijd) goedkoper is (door acties op steam bijvoorbeeld)

misschien een leuk idee van die winkel, maar ik denk (helaas) dat er tegenwoordig weinig vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:16:
Dit dus.

Als je het concept sociaal wil maken, laat ze dan ook in de winkel spelen tegen een betaalbare vergoeding. Hou toernooien, plaats een bord aan de muur met de hall of fame etc.

Wat jouw vraag betreft, de spellen die ik de afgelopen jaren heb gekocht, waren bijna allemaal online. Maar ik hoor ik niet tot jouw doelgroep denk ik. Ben zelf een casual gamer die al 32 jaar oud is en zelfs zijn console verkocht heeft, omdat hij die paar spellen die hij af en toe speelt ook gewoon op de pc kan doen :)

Maar ik ben wel iemand met interesse in bedrijfskunde en het opbouwen van concepten. Het belangrijkste is dus dat je een concept hebt dat werkt en dat je daarvoor de juiste omstandigheden creeert.

Hou er trouwens ook rekening mee dat de game industrie zich weg beweegt van fysieke media. De distributiekanalen zijn steeds vaker primair online, hetgeen een ouderwetse "winkel" nogal tegenwerkt. Logisch ook, want hoe korter het distributiekanaal is, hoe groter de winstmarge.

Voorkom dus dat je straks hetzelfde lot staat te wachten als de gemiddelde videotheek die failliet gaat ;)

Ook maatschappelijke veranderingen zorgen ervoor dat fysieke media zullen verdwijnen. Denk bijvoorbeeld aan de enorme bergen afval die het oplevert. We zullen als maatschappij steeds milieubewuster moeten zijn. Fysieke post zal grotendeels verdwijnen, dvd's zullen verdwijnen, etc, etc.

Je moet dus primair geld verdienen met een dienst.

[ Voor 35% gewijzigd door Lethalis op 04-05-2013 14:07 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik koop graag in de winkel, zo af en toe online als ik een betere deal kan krijgen. Ik kom zelf erg graag in de Nedgame in Arnhem, ik vind dit gewoon een prettig weinkeltje en het personeel is altijd gezellig en deelt ook een passie in gamen. Dit mis je toch snel als je online iets besteld en je moet dan ook nog eens een paar dagen wachten voor je bestelling er is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

Mijn voorkeur gaat uit naar een fysieke winkel. Echter de laatste keer dat ik een spel in een winkel kocht was zo lang geleden dat ik het me niet eens meer kan herinneren. De afgelopen 10 jaar heb ik nagenoeg alles online gekocht. De redenen hiervoor zijn: gemak en prijs. Online kan je bijvoorbeeld een PC spel kopen (en ook pre-orderen) voor 36 euro terwijl hetzelfde spel in de winkel 50 euro kost.

Ik denk dat de lagere prijs in web winkels er voor heeft gezorgt dat meer mensen online zijn gaan kopen. Het vertrouwen in internet winkelen neemt hierdoor alleen maar toe, waardoor mensen steeds makkelijker en minder afhankelijk van de prijs iets op het internet zullen kopen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Een vriend van mij had een jaar of 10 geleden hetzelfde plan als jij.
Een soort cafe-setting, paar gamePC's, boekjes over games, games-verkoop, wat PC-onderdelen.
Belangstelling, buiten een vast setje vrienden van hem, 0,0.

1,5 jaar heeft hij er gezeten en ik schat dat hij niet eens zijn kosten eruit had (laat staan loon uitbetaling).

Kortom, maak eerst een goede businesscase.
Ga los van het marktonderzoek eerst al eens je kosten/inkomsten etc. op een rijtje zetten en kijk wat je nodig hebt qua "mensen" om zelf uit de kosten te komen en het minimumloon te verdienen (+ uiteraard pensioen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzfrizzle
Dank voor de reacties tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Online, niet fysiek ook ( maar ik koop bijna geen spellen game ook niet zoveel dus ) vanwege het 'nu hebben direct spelen'-gevoel als ik eens een spel haal.

Is trouwens de markt van offline games niet wat? Niet alleen de nerd-spelletjes als War Hammer maar bv de kleinere gezelsschapspelletjes (categorie Fluks ). Is altijd grappig voor cadeau . En ik kan me voorstellen dat in een cafe-setting dat nog veel leuker is. Alhoewel ik sceptisch ben over de haalbaarheid.

Heb je de kosten per m2 huur winkel wel eens afgezet tegen de hoeveelheid dat je moet verkopen om dat nog een beetje rendabel te houden?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 09:29
Ik heb het laatste jaar enkel steam keys gekocht (een 20 tal, een stuk of 3 ondertussen al van uitgespeeld :P ). Ik koop meestal ook geen nieuwe spellen omdat het prijsverschil na een half jaar enorm groot is, en het grote voordeel is dat de bugs er in het algemeen ook uitgehaald zijn. De afgelopen jaren kom ik eigenlijk niet meer in gamestores. In het algemeen zijn ze veel te duur en keuze is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Lasteraar schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 21:23:
Ik koop games toch graag in de winkel.
Noem me ouderwets. Maar vind het wel wat hebben.

Daarbij vind ik het lastig. Als ik een game leuk vind en je zou hem online willen kopen dan moet je eerst opzoek naar wie de uitgever is. Om de game vervolgens van die site te downloaden.

Dat maakt het voor mij soms wat minder leuk.
Gewoon in de winkel. Dan maar een tientje meer.

Jammer dat de gamestore er niet meer is.. Vond dat toch altijd leuk om even doorheen te snuffelen en wat te kopen.
Je kan overal en nergens de keys kopen. In de winkel is vaak ook nog eens het doosje beschadigt. Doe je de game in de PC via de DVD (lekker irritant), dan krijg je een Uplay/Steam/Origin popup en ga je digitaal verder. Tot zover je fysieke media. :P

En het erge is, vaak scheelt het veel meer dan een tientje. Ook zijn de Steamsales, Gog aanbieidingen en weet ik veel wat meer gewoon veel beter en ook nog eens algemeen verkrijgbaar. In de winkel is het vaak zoeken en niets vinden.
crazyx schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:47:
Ik heb het laatste jaar enkel steam keys gekocht (een 20 tal, een stuk of 3 ondertussen al van uitgespeeld :P ). Ik koop meestal ook geen nieuwe spellen omdat het prijsverschil na een half jaar enorm groot is, en het grote voordeel is dat de bugs er in het algemeen ook uitgehaald zijn. De afgelopen jaren kom ik eigenlijk niet meer in gamestores. In het algemeen zijn ze veel te duur en keuze is beperkt.
Dit dus.
Skyrim is de volgende op de wishlist. Spel heeft inmiddels Gold edition status bereikt, oftewel alle DLC en patches zijn gedaan. Dan pas koop ik het spel. Ik heb ook pas in december Oblivion gekocht, één deel eerder, maar wel helemaal compleet voor een tientje ofzo. Ik heb zo'n enorme backlog aan spellen, dat ik ze alleen voor schijtprijzen koop.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Overigens over die aanbiedingen gesproken. Ik wacht ook meestal een tijdje totdat de gold pakketten uitkomen. Dan weet je iig zeker dat je geen bugs hebt, wel mods (indien mogeljk) en je ook niet elke halve week met DLC om te kop wordt geslagen ( die zitten er meestal bij ). Kortom complete game met extra's zonder bugs, zoals het moet :P

[/rant]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Enig gekochte game van de afgelopen tijd was Diablo 3. Verder hebben de games voor mij weinig waarde, mits er een nostalgisch sausje overheen zit. De 10 tot 20 euro games zoals de monkey island, ff7 reboot of wat xbox classics en indie games wil ik nog wel kopen, maar that's it.

Ze zijn gewoon niet meer wat ze waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik koop mijn games het liefst fysiek. Of eigenlijk, ik koop mijn games het liefst fysiek, in UK (of US) versie tegen de allerlaagste prijs mogelijk :P En dan liefst nog een CE/LE variant.
En dan lijkt een winkel me ontzettend leuk om eens in rond te bladeren maar je gaat never nooit niet rondkomen van dat soort inkomsten omdat je simpelweg geen concurrende prijs kunt gaan bieden. Ik wil zelfs nog wel iets extra's betalen voor een winkel met goede service die exact kan leveren wat ik wil maar ik zie niet in hoe dat op kan wegen tegen je kosten.

Om je een idee te geven, ik heb ca. 800 PC-games liggen (fysiek). De laatste game die ik als niet budgettitel bij een fysieke winkel heb gekocht is (uit mijn hoofd) Heroes of Might and Magic Complete. Dat is ca. 5 jaar geleden als het niet meer is. Alles wat ik daarna gekocht heb komt bij Amazon en consorten vandaan (of uit een budgetbak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:39:
als linux gebruiker die af en toe wat gamed; ik download alleen maar. om de simpele rede dat 99% van de games die er voor linux zijn gewoon niet op dvd te krijgen zijn. en toen ik nog windows gebruikte downloadde ik ook al, gewoon het is makkelijker en sneller en (bijna altijd) goedkoper is (door acties op steam bijvoorbeeld)

misschien een leuk idee van die winkel, maar ik denk (helaas) dat er tegenwoordig weinig vraag naar is.
Ik deel het zelfde.
Alleen WoW heb ik gekocht (de expansions online)
Daarom ben ik super blij dat steam op linux een beetje op begint te komen.
Pagina: 1