Probeer doormiddel van een query gevens op te halen voor een draaitabel. De query genergeert ongeveer 1000 tot 3 miljoen regels aan gegevens. Alleen zodra hij de 1,4 miljoen passeert krijg ik een exeption 'system.outofmemory'. Het geheugen heeft nog 4GB vrij en heb al rond gezocht op internet maar kan niet de juiste oplossing vinden.
Ik heb een klein stukje code toevoegd en het gaat fout bij table.Load(cmd.ExecuteReader()); en om precies te zijn bij de table.Load();
Zou iemand mij een zetje in de goede richting kunnen geven? Het moet toch wel mogelijk zijn om meer dan 1,4 miljoen rijen in te lezen?
Ik heb een klein stukje code toevoegd en het gaat fout bij table.Load(cmd.ExecuteReader()); en om precies te zijn bij de table.Load();
Zou iemand mij een zetje in de goede richting kunnen geven? Het moet toch wel mogelijk zijn om meer dan 1,4 miljoen rijen in te lezen?
- Microsoft Visual Studio 2012
- Microsoft SQL Server 2012 Standaard
- Microsoft .NET Framework 3.5
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| DataSet ds = new DataSet(); using (SqlCommand cmd = new SqlCommand(as_Query, isql_Connection)) { DataTable table = new DataTable(); table.Load(cmd.ExecuteReader()); ds.Tables.Add(table); if (table.Rows.Count > 0) { pivotGridControl1.DataSource = table; Cursor.Current = oldCursor; return true; } else { Cursor.Current = oldCursor; return false; } } |