Ziggo hotspot ZONDER wifi modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:41
Ik heb reeds lange tijd alles in 1 van Ziggo naar volle tevredenheid. Ik heb er destijds een Ubee kabelmodem (zonder WIFI) bijgekregen welke ook prima werkt.

Ik wil in de toekomst echter wel gebruik maken van de hotspots waar Ziggo mee bezig is.

Vraag:

Moet ik dan een Wifi modem aanvragen ?

Ik neem aan dat het werkt op basis van eerlijk delen ? Jij stelt je netwerk open en dan krijg je ook toegang tot de hotspot buiten je huis of zie ik het verkeerd ?

Ik zou eigenlijk liever GEEN wifi modem willen van Ziggo omdat ik erg tevreden ben met mijn Netgear router (ik weet dat ik dit in Bridge kan gebruiken)

Op de site van ziggo kan ik zo niets terug vinden over het vervangen van het kabelmodem icm hotspot.

Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
1200 met je vaste telefoon.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:25
Van wat ik zo hier en daar gelezen heb ben je alleen uitgesloten van de hotspots als je een Wifi-modem bezit maar hier hotspots op uit hebt gezet (ofwel in Mijn Ziggo, ofwel door deze te laten bridgen). Voor wie nog een oud modem heeft zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op de site van ziggo:

"Beschikt u nog niet over een Wi-Fi modem, maar wel over een internetabonnement van Ziggo en is WifiSpots geactiveerd? Dan kunt u gewoon gebruik maken van draadloos internet via WifiSpots. Uw eigen modem is dan geen WifiSpot".

WifiSpots worden bij iedereen de komende maanden "geactiveerd". Dit wordt persoonlijk via E-mail bevestigd.

[ Voor 18% gewijzigd door Sumuhtsop op 03-05-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ah, mooi, ik zit ook in die situatie.

Staat inderdaad allemaal duidelijk uitgelegd op https://www.ziggo.nl/#kla...ifispots/tabs/1/algemeen/

Wel krom eigenlijk. Iemand die dus zijn wifimodem laat bridgen wordt uitgesloten, maar iemand die nog een oud modem heeft dat default in bridge mode staat kan het wel gebruiken 8)7

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:41
Mooi, Dat is eigenlijk precies wat ik wil. Alles houden zoals het nu (goed) werkt en toch gebruik kunnen maken van de hotspots.

Het is niet dat ik geen eigen hotspot wil, maar ik wil liever geen gebruik maken van het WIFI modem van Ziggo.

Bedankt allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514882

Ook klanten met een gebridgde modem kunnen gebruik maken van de hotspots, omdat deze een apart kanaal gebruiken op het wifi modem heeft het bridgen hier geen invloed op en mag er gewoon gebruik gemaakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 514882 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:09:
Ook klanten met een gebridgde modem kunnen gebruik maken van de hotspots, omdat deze een apart kanaal gebruiken op het wifi modem heeft het bridgen hier geen invloed op en mag er gewoon gebruik gemaakt worden
En die wijsheid baseer je op wat?

Ziggo zegt namelijk heel duidelijk het volgende:

Kan ik nog gebruik maken van WifiSpots wanneer de routerfunctie van mijn Wi-Fi modem is uitgeschakeld?
Nee. Wanneer de routerfunctie van het Wi-Fi modem is uitgeschakeld en het modem dus in bridgemodus staat, dan is uw WifiSpots account inactief. Niemand kan dan namelijk meer gebruik maken van uw WifiSpot. U kunt andersom ook geen gebruik meer maken van andere WifiSpots. Indien u een eigen router heeft, kunt u deze ook in combinatie met ons Wi-Fi modem gebruiken. We hebben uitleg hoe u uw eigen router achter het Wi-Fi modem plaatst voor een Ubee modem en een Cisco modem.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1