Toon posts:

Externe brander via parallelle port een succes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het branden via je parallelle port met een externe brander gaat? wat is de snelheid?

Ben van plan een externe drive-in kit van Freecom te kopen... Ze geven 1200 kb/s als max aan. Haal je dit? (=8x)

Verwijderd

Hoi Righty
Ik zou toch voor een interne gaan.ik heb als eerste brander ook een externe gehad,en in het begin deed die het goed,maar naderhand allerlei problemen ermee,later ingebouwd als interne brander,daarna geen problemen meer.
groeten
hjf

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
externe usb's zijn erg goed en betrouwbaar, maar parallel is gewoon not done.. ik zou t zelf niet doen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
paralelle poort haalt dat toch helemaal absoluut niet d8 ik....of zit ik fout?

Verwijderd

Topicstarter
Not-done of niet, maar ik heb een laptop.
Hoe bedoel je trouwens not-done?

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Op zich moet de poort dat best kunnen halen. Zeker als hij op ECP staat. Zie ook:
ECP (extended capabilities port): This was developed by Hewlett-Packard and Microsoft. It features 2 MB per second data transfer and bidirectional 8-bit operation. ECP will specify whether transmitted information consists of data or commands for the peripheral. ECP supports CD-ROM and scanner connections, RLE (Run Length Encoded) data compression, and DMA support to increase transfer speed and reduce processor overhead.

Verwijderd

Hij zal het vast wel kunnen, maar het is een verschrikking via de lpt. USB heb ik geen ervaring mee, zal best wel beter gaan lijkt me.
Ik heb zon hp 7200 extern, ding uit zijn kastje gesloopt en ingebouwd. klaar. firmware erover heen en werken dat ding. ik kreeg em niet eens aan de gang als externe. Keb het ding ook gekregen, vandaar

Verwijderd

8x kan dus verre weg nooit. er zijn branders die 4x beweren over de parallelle poort en die hebben toch heeeeeel vaak buffen underrun ed. 2x is volgens mij het maximale. Gewoon usb kopen (max 4x) of firewire/scsi ( scsi = :P heb ik ook)

Verwijderd

Topicstarter
Prima, maar ik heb hier een brandertje liggen, en die drive-in kits zijn niet voor SCSI te vinden. Hoe zit dat eigenlijk met USB? Als ik nou die parallelle kit koop (voor 110 piek), kan ik die dan niet omknutselen naar USB? 4x is acceptabel.

Verwijderd

1200 kB/sec is 2x hoor :?

tenminste mijn fikker is 4x600 een 4 speed

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op dinsdag 05 juni 2001 12:36 schreef HateBreeder het volgende:
1200 kB/sec is 2x hoor :?

tenminste mijn fikker is 4x600 een 4 speed
1x = 300kb/s
dus 1200kb/s is 4x
:)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Vroeger had ik een 2 speed extern, werkte perfect

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
1 speed is 150 k/s, dus 1,2 MB is 8x !!!

Verder heb ik een hele tijd een 2x bransder aan de lpt gehad en dat was ideaal; waar het aan lag weet ik niet maar dat ding eiste gewoon CPU tijd op en kreeg dus noooooit een buffer underrun; de rest ging gewoon een stuk trager ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Righty then! Tja, weet je wat het is, een USB kit is 80 gulden duurder en ik heb nu toch echt een cashflow problem. Dus ik denk dat ik die parallelle kit maar ga bestellen. 2x is voor mij op dit moment acceptabel. Ik ga er geen gekke dingen mee doen. En ik moet echt NU gaan backuppen, omdat de harde schijf in mijn fujitsu-zeikens zo hard aan het aanlopen is dat je zou denken dat er muizen in zitten :( Dus hij gaat terug. Gelukkig nog garantie. Kutzooi. Nooit meer een bastaardje van een duitse moeder en een japanse vader :r

Verwijderd

Philips heeft een paralelle brander, 't is echter een k*t ding.. de max speed is 4x, dat ding verkloot de ene naar de andere cd (soms kost 't je gewoon 3 cd's voordat je er eentje goed hebt) en er zijn geen Windows 2000 drivers voor....

parallel is gewoon helemaal niks... En Philips is ook waardeloos, combineer dat en wat krijg je? De Philips 404 brander..

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb hier een parallel HP brandertje.. Gaat idd maar op 2 speed maximaal, maar nooit 1 foutje mee..
Doet alles op alle OS-en en werkt (met de juiste drivers) zelfs in DOS.
Snelheid is dus niet top, maar ach...die paar extra minuutjes kom ik wel door...

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1