Beste mede-Tweakers,
Momenteel is de enige computer in mijn bezit een iMac. Leuke computer voor dagelijks gebruik, muziek luisteren, fotoshoppen, video's bewerken, et cetera. Maar niet bepaalt de beste keuze als het aankomt op gamen. Ik speel Diablo 3 en COD modern warfare op dit systeem, maar alles hoger dan de laagste settings en het stottert enorm.
Nu heb ik nooit Bootcamp gebruikt, maar wat ik er over lees geeft aan dat dit nooit de spellen gaat ondersteunen die ik graag zou willen spelen:
Het concept:
Na een zoektocht over forums en dergelijke zag ik dat het mogelijk is om van een Mac het beeldscherm en DVD drive te verlenen aan een ander systeem.
Het idee is om een nieuwe computer te bouwen, het beeldscherm van mijn iMac te gebruiken en één muis te gebruiken. Echter voordat ik dit ga doen, wil ik zeker zijn deze functies ook echt werken.
De eerste vragen:
Volgens de setup bij de game-PC ongeveer 1200 euro. Maar dit mag naar boven en naar beneden. Deze post is voornamelijk om inzicht te krijgen in de functionaliteiten en prijsindicatie.
Voorkeur:
iMac mid 2010 27 inch (2560*1440)
Intel Core i7 quadcore 2.93 GHz
ATI Radeon HD 5750 1024mb
2TB SATA disk
4x2GB 1333 MHz DDR3
Bluetooth Mac-style-no-num-pad keyboard
Razer Mamba (USB muis)
De game-PC:
*Deze setup komt bijna geheel van Desktop Best Buy Guide: maart 2013 van Tweakers.net.
voor Tweakers.net.
Processor: Overclocken heb ik nog nooit gedaan! Echter vrienden van mij doen het eigenlijk altijd voordat ze een heftige game opstarten via een programma wat één druk op de knop is. Vandaar de –K proccesor.
Videokaart: Volgens de reviews een goede kaart met uiteraard de mogelijkheid om later een tweede toe te voegen.
Voeding: Geen idee hoe ik dit bereken. Heb meerdere specificaties bekenen et cetera maar het is hocus spocus voor mij. Het moet dit systeem goed ondersteunen, mogelijkheid geven tot een tweede videokaart en de functionaliteit om niet gebruikte draden los te kunnen koppelen bevatten. Suggesties zijn welkom.
In afwachting van de reacties!
Met vriendelijke groet,
MitchelDZ
Update-log:
03 mei 2013 * Post
Momenteel is de enige computer in mijn bezit een iMac. Leuke computer voor dagelijks gebruik, muziek luisteren, fotoshoppen, video's bewerken, et cetera. Maar niet bepaalt de beste keuze als het aankomt op gamen. Ik speel Diablo 3 en COD modern warfare op dit systeem, maar alles hoger dan de laagste settings en het stottert enorm.
Nu heb ik nooit Bootcamp gebruikt, maar wat ik er over lees geeft aan dat dit nooit de spellen gaat ondersteunen die ik graag zou willen spelen:
- Crysis 3
- Battelfield 3 (uiteraard ook deel 4 zodra deze uitkomt)
- Arma II DayZ mod
Het concept:
Na een zoektocht over forums en dergelijke zag ik dat het mogelijk is om van een Mac het beeldscherm en DVD drive te verlenen aan een ander systeem.
Het idee is om een nieuwe computer te bouwen, het beeldscherm van mijn iMac te gebruiken en één muis te gebruiken. Echter voordat ik dit ga doen, wil ik zeker zijn deze functies ook echt werken.
De eerste vragen:
- Kan ik de DVD drive van mijn iMac gebruiken voor een boot of moet ik de setup eerst op een USB zetten? Wat zijn mijn opties hier?
- Kan ik het beeldscherm van mijn iMac gebruiken voor de game-PC zonder de iMac aan te zetten? (Dit in verband met stroomverbruik)
- Kan ik mijn muis op 1 computer aansluiten en dan over beide systemen gebruiken?
- Als ik een 2TB harde schijf koop voor de game-PC en deze partision. Kan ik de iMac dan zo aansluiten dat hij de backup die Time-Machine maakt op die partision kan zetten?
- In mijn iMac zitten interne speakers, nu was ik van plan een headset te gebruiken voor de game-PC echter is er een mogelijkheid om het geluid van de game-pc over de iMac interne speakers te laten komen?
Volgens de setup bij de game-PC ongeveer 1200 euro. Maar dit mag naar boven en naar beneden. Deze post is voornamelijk om inzicht te krijgen in de functionaliteiten en prijsindicatie.
Voorkeur:
- Het feit dat ik een Mac heb, geeft al aan dat ik redelijk ‘merk-g**l’ ben. Dus ook in mijn game-PC zou ik geen underground merken willen plaatsen.
- Ik wil mijn beeldscherm volledig benutten en niet schalen.
- Geluid is niet een groot probleem. De computer zal in een bureau komen te staan waardoor de fans wat harde zullen moeten werken maar ik zal voornamelijk een headset dragen. Desondanks is het toch fijn, voor als ik mijn Mac gebruik, dat de game-PC zo stil mogelijk is.
iMac mid 2010 27 inch (2560*1440)
Intel Core i7 quadcore 2.93 GHz
ATI Radeon HD 5750 1024mb
2TB SATA disk
4x2GB 1333 MHz DDR3
Bluetooth Mac-style-no-num-pad keyboard
Razer Mamba (USB muis)
De game-PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master Storm Scout | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 190,- | € 190,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,60 | € 37,60 |
| 1 | Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5 | € 281,99 | € 281,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Razer Lycosa | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Roccat Kave | € 78,81 | € 78,81 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.192,14 | |
*Deze setup komt bijna geheel van Desktop Best Buy Guide: maart 2013 van Tweakers.net.
Processor: Overclocken heb ik nog nooit gedaan! Echter vrienden van mij doen het eigenlijk altijd voordat ze een heftige game opstarten via een programma wat één druk op de knop is. Vandaar de –K proccesor.
Videokaart: Volgens de reviews een goede kaart met uiteraard de mogelijkheid om later een tweede toe te voegen.
Voeding: Geen idee hoe ik dit bereken. Heb meerdere specificaties bekenen et cetera maar het is hocus spocus voor mij. Het moet dit systeem goed ondersteunen, mogelijkheid geven tot een tweede videokaart en de functionaliteit om niet gebruikte draden los te kunnen koppelen bevatten. Suggesties zijn welkom.
In afwachting van de reacties!
Met vriendelijke groet,
MitchelDZ
Update-log:
03 mei 2013 * Post
Tweakers is a temp thing