Mac aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Ik wil voortaan mijn mac kunnen aansluiten op de televisie in de woonkamer om zo makkelijk series af te spelen of muziek over de tv aan te zetten tijdens feestjes. Heb ik het goed begrepen dat hiervoor een mini displayport - to - hdmi kabel voor moet komen + een hdmi kabel zelf uiteraard?

Als dit het geval is, volstaat de volgende uit de link dan of zit er ook essentieel verschil tussen het aanbod van merken bijvoorbeeld? http://www.bol.com/nl/p/mini-displayport-hdmi-adapter-0-20-m-wit/9200000010968584/

Ik hoor graag van jullie!

PS: ik heb overigens een Samsung LE32B650. Met mijn oude windows laptop verliep het altij vlekkeloos, mag ik dan ook aannemen dat dit met een mac ook zo gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 22:40

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Welk type mac heb je?
Ik heb hier een Imac uit 2006 en daarvoor gebruik ik een mini dvi naar HDMI (geeft geen geluid door) en voor mijn macbook Pro uit 2011 gebruik ik een een mini displayport naar HDMI. Die geeft wel geluid door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderkorf
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-03 01:13
Hoi,

Je hebt het goed begrepen dat je dat nodig hebt. Ik heb hetzelfde adaptertje en het werkt perfect en altijd! Ik weet niet wat voor Mac je hebt, maar van de MacBook Pro mid 2010 weet ik dat ze pas vanaf die versie ook de audio meesturen, versies daarvoor alleen beeld.

Tip: Stop de HDMI-kabel niet in een willekeurige HDMI-ingang in de televisie. Op mijn televisie (Samsung LE 32B550, bijna dezelfde dus) zit een speciale PC-ingang met HDMI-input, dan schaalt de resolutie meteen goed mee. Als je die ingang niet hebt, dan klooien met de schalingsopties in Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen.

[ Voor 15% gewijzigd door sanderkorf op 03-05-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Heb de 10.6.8 versie, zit dus wel goed. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb deze:
http://dx.com/p/mini-disp...-adapter-cable-1-8m-35196

De kabel is bijna 2 meter lang, vind ik handiger dan eerst een adapter en dan weer een HDMI-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:22

Ypho

Allround Nerd

cerberusss schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:48:
Ik heb deze:
http://dx.com/p/mini-disp...-adapter-cable-1-8m-35196

De kabel is bijna 2 meter lang, vind ik handiger dan eerst een adapter en dan weer een HDMI-kabel.
Geeft die kabel ook geluid door? Dit kan ik niet vinden op de productpagina...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Ik heb die andere al besteld. Ik had sowieso nog een hdmi kabel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Andere optie: die tv heeft DLNA. Installeer plex media server of een soortgelijk programma op je computer en stream de films over je netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 03-05-2013 15:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:49
Ypho schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:52:
[...]

Ja, ik heb m thuis liggen, veel praktischer dan die verloopjes en voor een derde van de prijs.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Ik heb die van dealextreme ook, idd hele fijne kabel voor 10 euro. Gewoon direct in MacBook en de tv. Houd ook niet zo van die andere verlopen.

[ Voor 36% gewijzigd door sweebee op 03-05-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Ypho schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:52:
[...]

Voor het googelende nageslacht: ja, geeft 'ie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
okee vandaag kabeltje binnengekregen, maar ik krijg enkel m'n bureaublad tevoorschijn op de tv. Dit is de standaard wallpaper van apple, terwijl ik zelf een andere wallpaper heb. Ik zie dus ook geen balk of shortcuts. Wel zie ik de schaduwen op het moment dat je met 4 vingers naar beneden scroolt en je dus alle openstaande programma's zou moeten zien.

Iemand een oplossing?

Edit: ik kreeg zojuist ook mn pijltje te zien op de tv, maar toen was ik em op mn mac wel kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door jvdw89 op 07-05-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

CyBeR schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:01:
Andere optie: die tv heeft DLNA. Installeer plex media server of een soortgelijk programma op je computer en stream de films over je netwerk.
Dit :)

Waarom moeilijk doen met kabels als het allemaal standaard draadloos kan met een beetje moderne smartTV :)

Draai zelf ook via de Plex app films en series af op m'n Samsung TV vanaf de Mac's. Geen enkel probleem zelfs met 1080p content.
jvdw89 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:38:
okee vandaag kabeltje binnengekregen, maar ik krijg enkel m'n bureaublad tevoorschijn op de tv. Dit is de standaard wallpaper van apple, terwijl ik zelf een andere wallpaper heb. Ik zie dus ook geen balk of shortcuts. Wel zie ik de schaduwen op het moment dat je met 4 vingers naar beneden scroolt en je dus alle openstaande programma's zou moeten zien.

Iemand een oplossing?

Edit: ik kreeg zojuist ook mn pijltje te zien op de tv, maar toen was ik em op mn mac wel kwijt.
De TV fungeert gewoon als tweede monitor he. Dus ja, hij zit gewoon als desktop naast je andere. Je kunt je video-window gewoon naar je tv slepen en hem daar maximaliseren, in de meeste gevallen.

[ Voor 57% gewijzigd door Bosmonster op 07-05-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Nee ik wil bijv ook spotify over mijn tv kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

jvdw89 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:47:
Nee ik wil bijv ook spotify over mijn tv kunnen afspelen.
Dan had je beter een AppleTV kunnen kopen en Airplay kunnen gebruiken. Wederom draadloos. Al is dat wel ietsje duurder natuurlijk (99 euro als ik me niet vergis).

Magoed, het hangt een beetje van je setup af. Heb je een kleine kamer waar je laptop toch al naast je tv staat, dan maakt het niet zoveel uit. Maar in een grotere kamer heb ik liever niet allemaal gedoe met kabels en/of je laptop bij je tv neer moeten zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 07-05-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Het moet op deze manier ook mogelijk zijn heb ik begrepen, dus graag heb ik daar een oplossing voor. Geen alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

jvdw89 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:50:
Het moet op deze manier ook mogelijk zijn heb ik begrepen, dus graag heb ik daar een oplossing voor. Geen alternatieven.
Wat is je probleem nu nog dan? Wat doet ie niet?

Je hebt je TV als tweede monitor aan de praat, dus video afspelen moet lukken. Werkt het geluid niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 07-05-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Ik krijg slechts alleen een achtergrond te zien. Ik kan dus geen enkel programma openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik quote mezelf even van een paar posts terug:
De TV fungeert gewoon als tweede monitor he. Dus ja, hij zit gewoon als desktop naast je andere. Je kunt je video-window gewoon naar je tv slepen en hem daar maximaliseren, in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Ah ik zie het ja. Het maakt je scherm alleen groter en niet zoals bij een windows computer dat het je beeld wordt waarop je werkt. Maar hoe krijg ik dan mn geluid via de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

jvdw89 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:57:
Ah ik zie het ja. Het maakt je scherm alleen groter en niet zoals bij een windows computer dat het je beeld wordt waarop je werkt. Maar hoe krijg ik dan mn geluid via de tv?
Je hebt (net als bij Windows) gewoon de keuze wat je met je tweede scherm wilt doen. Bij je voorkeuren/beeldschermen kun je er ook voor kiezen je TV als primaire scherm in te stellen.

Voor geluid zou je ook even kunnen kijken bij voorkeuren/geluid, of de juiste output (hdmi) is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Super, bedankt! ga ik daar even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nog een kleine tip waar ik gisteren tegenaanliep, Dolby Digital en DTS passtrough werkte niet. In mijn situatie loopt de mini DP > HDMI van de TV en vandaar uit loopt er een optische kabel naar mijn versterker.

Ik kreeg het maar niet voor elkaar om het geluid digitaal door te zetten naar mijn versterker, alleen 2ch PCM. Met name plex deed daar moeilijk over.

Het probleem zit hem in de geluids instellingen, ga naar Audio MIDI setup, vervolgens naar HDMI (merk TV) en stel deze in op 44.1Hz en 2CH 16Bits Integer. Ga vervolgens naar speakers en stel deze in op Stereo.

Et voila, nu heb je wel digitaal geluid!

I am the great Cornholio!

Pagina: 1