Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Hallo,

ik heb een probleem met het booten van Windows 7 x64. Gister werkte het gewoon naar behoren en heb ook nog nooit een BSOD gehad. Het is Windows 7 64-bit (via Bootcamp) geïnstalleerd op een Macbook Pro Retina 15" medio 2012 met 2,3 GHz i7, 16GB RAM, 256GB SSD, dual boot naast OS X 10.8.3.

Vanochtend rustig op OS X gewerkt en wilde zojuist even Windows booten, dus ik alt (option) inhouden en ik selecteer mijn Bootcamp (Windows) drive om Windows op te starten, krijg ik binnen een seconde of twee de volgende melding:

EVKN I is compressed
Press Ctrl+Alt+Del to restart

Screenshot van foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2180/36.jpg

Vervolgens mijn USB-stickje met Windows installatie gepakt, selecteer ik System Recovery Options, staat er bovenaan: Operating system: Unknown on (Unknown) Local Disk...
  • 'System Image Recovery' komt er tot mijn verbazing te staan dat er geen systeemherstelpunten zijn... terwijl ik deze gisteravond nog aangemaakt heb! :?
  • Als ik voor 'System Restore' kies staat er 'To use System Restore, you must specify which Windows installation to restore. Restart this computer, select an operating system, and then select System Restore. Probeer is dat in het lijstje alleen maar Windows Vista staat (geen idee waarom, gezien het wel een Windows 7 installatie USB is...) en daarbij krijg ik logischerwijs de melding dat in geen Vista heb geïnstalleerd. Ja Microsoft, be captain Obvious |:(
  • Startup repair: "Startup Repair cannot repair this computer automatically, bij de ProblemDetails staan enkele Problem Signatures, waaronder: NoOsInstalled (foto volgt zometeen)

[ Voor 4% gewijzigd door Selmer op 03-05-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Heb besloten dat ik Windows maar opnieuw ga installeren, gezien ik verwacht dat dat de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:39
Je hebt niet ook dit gedaan. Kennelijk kan je via de Win7 (of Win8) recovery console de hele drive decompressen. Dit is trouwens het 3de resultaat me deze google query. Anders zou je mogelijk ook via knoppix of een andere Linux distributie (Parted Magic oid) de partitie kunnen decompressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je nog geen 2 uur kan wachten op een antwoord, open dan ook geen thread :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
LiquidT_NL schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:00:
Als je nog geen 2 uur kan wachten op een antwoord, open dan ook geen thread :S
Kwestie van hoge nood, zal toch aan het werk moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Starke schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:49:
Je hebt niet ook dit gedaan. Kennelijk kan je via de Win7 (of Win8) recovery console de hele drive decompressen. Dit is trouwens het 3de resultaat me deze google query. Anders zou je mogelijk ook via knoppix of een andere Linux distributie (Parted Magic oid) de partitie kunnen decompressen.
Ja, ook geprobeerd, ik meende dat ik dat er bij had gezet. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
En de dubbelpost hoog schijtgehalte aan de regels op het forum hier? Kom op zeg, zo werkt GoT niet, stel die vraag hier dan ook niet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Starke schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:49:
Achteraf toch nog gelukt na wat gepruts, hij bleef telkens maar vragen om Administrator rechten terwijl ik toch echt Administrator ben op mijn account. Eerste keer dat ik bovenstaande probeerde lukte het niet, zojuist opnieuw geprobeerd en dit keer kwam er geen foutmelding m.b.t. administrator rechten.

Zojuist Windows geboot en hij boot weer :9~ bedankt Starke voor je hulp.
LiquidT_NL schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:41:
En de dubbelpost hoog schijtgehalte aan de regels op het forum hier? Kom op zeg, zo werkt GoT niet, stel die vraag hier dan ook niet.
De dubbelpost was onbedoeld en ik had inderdaad 2x willen quoten in één bericht, sorry.
Echter hoef je naar mijn mening ook niet zo fel te reageren... :/
Bovendien had ik Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd, wilde ik later vandaag of in het weekend doen, niet helemaal duidelijk verwoord, maar er gaat wel vaker wat mis als ik vanaf mijn telefoon GoT gebruik, werkt niet helemaal lekker.

Anyway, probleem opgelost!
Pagina: 1