Hallo,
ik heb een probleem met het booten van Windows 7 x64. Gister werkte het gewoon naar behoren en heb ook nog nooit een BSOD gehad. Het is Windows 7 64-bit (via Bootcamp) geïnstalleerd op een Macbook Pro Retina 15" medio 2012 met 2,3 GHz i7, 16GB RAM, 256GB SSD, dual boot naast OS X 10.8.3.
Vanochtend rustig op OS X gewerkt en wilde zojuist even Windows booten, dus ik alt (option) inhouden en ik selecteer mijn Bootcamp (Windows) drive om Windows op te starten, krijg ik binnen een seconde of twee de volgende melding:
EVKN I is compressed
Press Ctrl+Alt+Del to restart
Screenshot van foutmelding:

Vervolgens mijn USB-stickje met Windows installatie gepakt, selecteer ik System Recovery Options, staat er bovenaan: Operating system: Unknown on (Unknown) Local Disk...
ik heb een probleem met het booten van Windows 7 x64. Gister werkte het gewoon naar behoren en heb ook nog nooit een BSOD gehad. Het is Windows 7 64-bit (via Bootcamp) geïnstalleerd op een Macbook Pro Retina 15" medio 2012 met 2,3 GHz i7, 16GB RAM, 256GB SSD, dual boot naast OS X 10.8.3.
Vanochtend rustig op OS X gewerkt en wilde zojuist even Windows booten, dus ik alt (option) inhouden en ik selecteer mijn Bootcamp (Windows) drive om Windows op te starten, krijg ik binnen een seconde of twee de volgende melding:
EVKN I is compressed
Press Ctrl+Alt+Del to restart
Screenshot van foutmelding:

Vervolgens mijn USB-stickje met Windows installatie gepakt, selecteer ik System Recovery Options, staat er bovenaan: Operating system: Unknown on (Unknown) Local Disk...
- 'System Image Recovery' komt er tot mijn verbazing te staan dat er geen systeemherstelpunten zijn... terwijl ik deze gisteravond nog aangemaakt heb!
- Als ik voor 'System Restore' kies staat er 'To use System Restore, you must specify which Windows installation to restore. Restart this computer, select an operating system, and then select System Restore. Probeer is dat in het lijstje alleen maar Windows Vista staat (geen idee waarom, gezien het wel een Windows 7 installatie USB is...) en daarbij krijg ik logischerwijs de melding dat in geen Vista heb geïnstalleerd. Ja Microsoft, be captain Obvious
- Startup repair: "Startup Repair cannot repair this computer automatically, bij de ProblemDetails staan enkele Problem Signatures, waaronder: NoOsInstalled (foto volgt zometeen)
[ Voor 4% gewijzigd door Selmer op 03-05-2013 12:56 ]