Welke muis voor games?

Pagina: 1
Acties:

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Zo, tis weer tijd voor een nieuwe muis. Ik heb online een beetje rondgezocht naar reviews (het liefst met vergelijkingen tussen andere muizen), maar ik ben niets behulpzaams tegen gekomen...

Ik ben op zoek naar een mooie muis die uitstekend werkt onder games (Quake3, en dat soort spellen... SNELLE actie). Ik heb nu een Logitech Cordless MouseMan Wheel, maar dat ding zuigt als de tering. Iedere keer dat ik een knop indruk verbreekt de verbinding tussen muis en pc voor een heel aantal miliseconden... Niet goed.

Aangezien hier best wel wat gamers zitten, wil ik van jullie weten wat nou een leuke muis is voor dit soort doeleinden. De prijs moet niet hoger dan +/- 130,- liggen. Verder ben ik rechtshandig. USB is een vereiste =)

Alvast bedankt!

- Remenic.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nou alvast een samenvatting van de komende posts:

Mening 1: Neem een Logitech of M$ Optisch muisje

Mening 2: Neem een Razor Boomslang

Grofweg zal je deze 2 meningen tegenkomen....

Mijn mening is mening 1. Argument hiervoor is simpel... Lees dit draadje maar eens door
Dat is dus EXACT de reden waarom ik van de balmuizen ben afgestapt... Ik kon dat kreng elke 2 weken helemaal afkrabben om weer 1 week goed te kunnen muizen. Na nog een week aanklooien had ik weer de neiging om dat ding door het raam te pleuren.
Ik heb sinds m'n M$ Intellieye Explorer GEEN problemen meer gehad... HEERLIJK zo'n optisch muisje

Verwijderd

"Ik heb nu een Logitech Cordless MouseMan Wheel, maar dat ding zuigt als de tering."
Ja, dat was ook wel bekend dat ie niet deugde voor snelle FPS.. persoonlijk ben ik wel tevreden met de normale Logitech optical. Prima muis IMO.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
De Boomslang is de snelste, maar kost wel 250 piek.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Je hoeft echt niet per se een dure muis te hebben om te kunnen gamen hoor.

Je kan beter ff naar de winkel gaan en ff proberen welke het beste in je hand ligt en die kopen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 04 juni 2001 11:08 schreef Tampie2000 het volgende:
Je hoeft echt niet per se een dure muis te hebben om te kunnen gamen hoor.

Je kan beter ff naar de winkel gaan en ff proberen welke het beste in je hand ligt en die kopen.
of problemen die je hebt met bepaalde muizen... zoals merige bal :(
Die muizen dus NIET nemen

• Ramon
  • Laatst online: 10:46
Op maandag 04 juni 2001 11:10 schreef wfvn het volgende:

[..]

of problemen die je hebt met bepaalde muizen... zoals merige bal :(
Die muizen dus NIET nemen
Haha ja dat lijkt me een specifiek alleen bij jou bestaand probleem... :) Ik heb er geen last van met mijn 'Logitech Wingman Gaming Mouse'. En ik speel ook gewoon UT en richt nog altijd goed. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Remenic
Idd, ik heb het liefst ook een optical muisje. Een maat van me die heeft er een, en ze voelen zeer "soepel".

Nu werd mij door iemand een "Microsoft Intellimouse Optical" aangeboden, maar ik heb ergens gelezen dat deze toch niet zo heel goed is...... Ervaringen?

Verwijderd

Ik ben gewoonweg verliefd op mijn HEEEEEERLIJKE Logitech Mouseman Wheel Optical. O+ :9~

Verwijderd

ik ben erg tevreden over mijn Cordless MouseMan Optical (124.08 ex btw), ik speel zeer veel Black & White en ik zeg je, werkt enorm lekker.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb een een m$ intelli explorer en ik moet zeggen dat het de beste muis is die ik ooit heb gehad. :Y)

Je went erg snel aan de nauwkeurigheid en je merkt eigelijk pas hoe goed hij is als je weer met een balmuis muist. Als ik bij iemand anders cs ofzo speel, raak ik echt geen drol. Die dingen zijn zo onnauwkeurig ;( . Als je met een optical 1 milimeter beweegt, dan beweegt ie ook echt 1 milimeter. :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 04 juni 2001 11:13 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Haha ja dat lijkt me een specifiek alleen bij jou bestaand probleem... :) Ik heb er geen last van met mijn 'Logitech Wingman Gaming Mouse'. En ik speel ook gewoon UT en richt nog altijd goed. :)
Ligt eraan dat ik een vrij vette huid heb.... dat komt ook op het oppervlak te zitten (zoals op de muismat), en vervolgens dus op de bal en dan op de wieltjes van die balmuis..... zwaar irri....
Ik ben niet de enige met dit probleem... maar personen met minder-vette of droge huid zullen inderdaad aanzienlijk minder last hebben van dit probleem

Verwijderd

uhm ik heb een logitech cordless mouweman wheel en heb er totaal geen problemen mee.....
ik dacht dat optical muizen enorm vertragen in 3d games, of nie?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 04 juni 2001 11:55 schreef Roefoes het volgende:
ik dacht dat optical muizen enorm vertragen in 3d games, of nie?
Neuh.... volgens mij een fabel.... of commentaar van dudes die niet weten hoe ze een muis moeten instellen, of hoe ze met een muis om moeten gaan......

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Ik moet maar 1 keer in de 3 maanden m'n muis schoonmaken (Logitech Cordless Mouseman Wheel :9~ )

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
het irritante van die opticals vind ik, dat als je ze optilt je nog steeds contact maakt met de ondergrond.

in CS til ik vaak me muisje op om nog een keer extra te draaien, dat vind ik fijn.
met een optical kan dit niet, want op het moment dat je em terughaalt om nog eens te bewegen gaat je muiswijzer ook terug.

ik heb een standaard logitech muisje, zo'n hele goedkope, gewoon met bal en draadje.
werkt gewoon perfect.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 04 juni 2001 13:01 schreef marble het volgende:
het irritante van die opticals vind ik, dat als je ze optilt je nog steeds contact maakt met de ondergrond.

in CS til ik vaak me muisje op om nog een keer extra te draaien, dat vind ik fijn.
met een optical kan dit niet, want op het moment dat je em terughaalt om nog eens te bewegen gaat je muiswijzer ook terug.

ik heb een standaard logitech muisje, zo'n hele goedkope, gewoon met bal en draadje.
werkt gewoon perfect.
moch.... een halve centimeter is meer dan genoeg (bij 3 mm kapt hij er al mee) voor mijn M$ intellieye epxlorer.... is voor mij geen probleem....
Tja... een normale muis hoef je geen 3 millimeter maar slechts 2 millimeter op te tillen (1 mm is te weinig omdat de bal dan nog de muismat raakt).... Echt een enorm probleem ja... die ene millimeter extra optillen... tja... het is natuurlijk wel 50% hoger tillen |:(

No offence... maar ik denk dat dit vrij duidelijk is. Het kan natuurlijk verschillen per optische muis :?

• Remenic
ik zit nou te twijfelen tussen de Intellimouse Explorer en de Intellimouse Optical...

Wat is 't verschil, welke is beter?

edit:

typo...

Verwijderd

IntelliMouse Optical heeft de extra knoppen links en rechts , de Explorer boven elkaar .

• HeatWave
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

ik heb een Logitech Cordless wheel en zelfs daarmee kan ik heel redelijk mee hoor. men loopt wel mekkeren dat een draadloze muis zuigt voor dat soort dingen maar ik merk er echt geen fuk van. ben niet de allerbeste fragger ter wereld maar ben nooit echt te laat voor een kill ofzo door mijn muis.
Denk dat het toch meer aan je skillz ligt. (helaas voor mij >:) )

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Heeft er iemand ervaring met de Logitech Optical MouseMan iFeel?
Ik ga ook een niwue muist kopen, en dat lijkt me wel een cool dingetje. Maar heeft dat iFeel toegevoegde waarde, of heb je er echt helemaal geen ruk aan?

• Apache
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op maandag 04 juni 2001 11:23 schreef Gizz het volgende:
Ik heb een een m$ intelli explorer en ik moet zeggen dat het de beste muis is die ik ooit heb gehad. :Y)

Je went erg snel aan de nauwkeurigheid en je merkt eigelijk pas hoe goed hij is als je weer met een balmuis muist. Als ik bij iemand anders cs ofzo speel, raak ik echt geen drol. Die dingen zijn zo onnauwkeurig ;( . Als je met een optical 1 milimeter beweegt, dan beweegt ie ook echt 1 milimeter. :)
volledig met eens, en voor te gotten is hij ook perfect met die forward en backward knoppen :)

en ik heb net nog Cs gespeeld en eindigde met een score van 33/4 :)

trouwens de resolutie van een boomslang 1000 is 1000 van en die van de 2000 natuurlijk 2000, de ms explorer zit er perfect tussenin met 1500 en de sensitivity is perfect af te stellen via intellipoint software en dan nog wat bij te tweaken in het spel zelf.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Muis van 20 piek. Met zware bal.

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb deze muizen:

M$ Intellieye Explorer
2x Logitech Cordless wheel
Razer BoomSlang 2000

En ik speel het liefst met de Razer *D omdat die heel erg plat is en precies is 2000 dpi.
Maar hij is vrij duur ik heb er 265 piek voor betaald.

Maar als je een goedkopere wilt zou ik een Logitech Cordless wheel kiezen, omdat die ook plat is en lekker in de hand ligt en wat geeft het nou 1x in de maand je muis schoon maken (kost maar 2 min)

Verwijderd

En een Trackball dan?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:24
Op maandag 04 juni 2001 11:05 schreef wfvn het volgende:
Nou alvast een samenvatting van de komende posts:

Mening 1: Neem een Logitech of M$ Optisch muisje

Mening 2: Neem een Razor Boomslang

Grofweg zal je deze 2 meningen tegenkomen....

Mijn mening is mening 1. Argument hiervoor is simpel... Lees dit draadje maar eens door
Dat is dus EXACT de reden waarom ik van de balmuizen ben afgestapt... Ik kon dat kreng elke 2 weken helemaal afkrabben om weer 1 week goed te kunnen muizen. Na nog een week aanklooien had ik weer de neiging om dat ding door het raam te pleuren.
Ik heb sinds m'n M$ Intellieye Explorer GEEN problemen meer gehad... HEERLIJK zo'n optisch muisje
ik had een standaard logitech muis, met bal, nu een mouseman optical.
eerst moest ik elke maand een keer de rolltjes schoonmaken. ik gebruikte een gelmousemat.
die mouseman wil op die muismat niet echt werken, hij is zeg maar zo laag opgehangen dat het plastic aan de zijkant in de stoffen bekleding van de muismat hapt. dus moet ik hem op tafel gebruiken (werkt ook ok). maar ik moet nu wel 2x per WEEK de glijpadjes schoonmaken.
met dat minder werk aan schoonmaken valt het dus wel mee..

Verwijderd

Ik had zelf een MS Intellimouse Explorer en ben pas geleden overgestapt op een Razor Boomslang 2000.En ik kan je vertellen dat is een wereld van verschil.....als je eenmaal aan die muis gewent bent wil je niets anders meer.Dat is absoluut de beste muis voor gamers,met afstand de beste zelfs.Hij kost een paar centen maar daar krijg je ook wat voor.Er is geen muis zo precies en accuraat als de Razor.
Als je hem niet koopt heb je zelf schuld.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

marble, ik heb de voetjes van me log. optic vervangen door stukjes plastic zodat ie 2 mm ofzo omhoog staat. (van een diskette)

hij is nu veel gladder (glad plastic muismat) en iets hoger zodat ie net even wat minder opgetild hoeft te worden

owja, gebruik goeje lijm :P

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Trackball sucks om spellen mee te spelen.... nou.. ja..... licht eraan.... het is kut om UT en quake en dat soort spellen mee te spelen

Verwijderd

Ik gebruik een normale bal muis met draad.

Voordelen:
-goede fragbaarheid in UT
-geen low-AAmmo probleem, please reload your mouse :( with AA

Nadelen:
-wekelijkse schoonmaakbeurt vereist

Bij een vriend frag ik met een Logitec Mouse Man Optical met draad,

Voordelen:
-geen low-AAmmo probleem, please reload your mouse :( with AA
-geen wekelijkse schoonmaakbeurt vereist

Nadelen:
-veel te veel muis-crash, in UT of Quake3a kan je veel rondjes draaien als je naar boven of beneden kijkt.
-goed oppervlak nodig, liefst met 1 kleur en zeer homogeen. Een vlakke witte tafel is goed. Houten antiek tafels met een dikke was laag laat die muis goed crashen, zie hierboven

Ik denk dat die Razor boomslang een goede fragmuis is.

Verwijderd

Ik heb atm zelf een Boomslang 2k, maar ik had daarvoor een Logitech Mouseman wheel.

beide muizen liggen IMO erg lekker in de hand.. de Boomslang is wel ff wennen (de eerste 2 weken niet met een rocketlauncher rondlopen.. je blaast jezelf op :)). Als ik terug zou moeten vallen op een andere muis dan de boomslang, dan wordt dat weer een mouseman wheel, (optical of niet, boeit me weinig). maar het wieltje van de logitechs vind ik zo soft (weinig gevoel in wanneer je een klikje verder bent) Bij de boomslang is dit veel beter. verder... als je een beetje fatsoenlijke muismat hebt, hoef je niet eens zovaak je muis schoon te maken.

Mijn boomslang leeft atm al ruim een jaar bij mij, en vertoont nog geen tekenen van dat er vervanging nodig is..
de Logitech Mouseman wheel die ik dus eerst had, was na een goeie 10 maand al redelijk afgeragd (werkte nog wel prima... maar dat wieltje werd steeds softer.. en dat vond ik irri)

maar de boomslang is wel wat duurder..
(maar bij mij leeft ie ook wat langer)

lastige keuze.. dat wel..
de optical heeft wel als voordeel dat je niet hoeft schoon te maken..

en anders.. kop of munt .. (zijkant = beide :)

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Op maandag 04 juni 2001 11:20 schreef Bill_Gatjes het volgende:
ik ben erg tevreden over mijn Cordless MouseMan Optical (124.08 ex btw), ik speel zeer veel Black & White en ik zeg je, werkt enorm lekker.
Uhm Black&White is geen spel waarbij je moet kunnen springen en in de lucht 3x rond moet draaien.. m.a.w. geen snelle rukbewegingen aan je muis.
Ik heb een cordless gehad en ik zweer je bij snelle spelen zuigt ie als de nete. hij stoort gewoon en hakkelt door je scherm :(

Microsoft IntelliMouse Explorer RULEZ!! B-)

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 14:41 schreef Maulicious het volgende:
En een Trackball dan?
die vervuilen ook als de nete, ik heb er een gehad, zwaar kl()te :r !!! de beste muis aller tijden(die ik heb/gehad) is de Cordless MouseMan Optical :9~ maarja t kost wat en het is waar je van houd.

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Sjees elke week is er wel iemand die een game muis gaat kopen... UTFS!

Voor de hard lerenden onder ons:

Muizen die ik heb(gehad): Razer 2000, Razer 1000, Logitech Optical Mouseman, Mouseman USB, Pilot 3 Button...

Mijn conclusie: het maakt geen reet, of nauwelijks iets uit... je zal echt niet opeens 10+ meer frags halen met een Razer 2k, het is gewoon een gevoel wat JIJ lekker vind spelen, ik switch af en toe weleens van Mouseman Optical naar Razer1k+Icemat maar ik speel gewoon hetzelfde.

Een aanrader is de Logitech Optical, zo'n ding is altijd goed + je hoeft er niet aan te wennen itt. de Razer :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Dat is jouw conclusie, mijn conclusie je speelt beter met een Razer, maar het maakt niet van een (1)Player met een score van -5 een superfragger.

Flickr | Lego collectie

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Op maandag 04 juni 2001 17:51 schreef Redje het volgende:
ik switch af en toe weleens van Mouseman Optical naar Razer1k+Icemat.
Ga ik nog verschil merken als ik een icemat aanschaf en die ga combineren met mijn intelliExplorer? Ik rag nu dat ding gewoon over mijn bureau nl. :?

enuhm zoja.. waarkankdiehale?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Microsoft IntelliMouse Explorer is een hgele goeie!!! alleen jammer voor die draad maar ja, voor wat hoort wat.

Verwijderd

Mm kheb doos vol met muizen liggen..
M$ Optical 2types..
Logitech Optical mouseman..
Logitech cordless
Razer Boomslang..
En nog wat los spul...

Kbeh uiteindelijk een logitech mousamen wheel gekocht met balletje omdat je..
1-Met optisch niet kan gamen omdat ze flippen(kom nou niet met verhalen dat het niet waar is wat het is een feit)
2-Die razer veeel te groot is en met q3 q2 ut cs vaak in kleine ruimtes snel moet reageren en dat lukt niet met zon muis..tenzij je handen als een bouwvakker hebt..
3-...uhh jah bal is gewoon het beste.

Ps was muis van 39 piek

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

uhm icemat :? :? :?

vertel! :P

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
* delyver heeft een cordless optical en hij ruled flink vind ik...

* delyver heeft een hekel aan trackballs, maar* delyver denkt dat dat ook komt omdat hij het niet gewent is :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 14:41 schreef Maulicious het volgende:
En een Trackball dan?
Ik heb sinds 1994 geen muis meer aangeraakt. Heb nog steeds de Vista met een "patent pending" liggen. Ik weet waarschijnlijk niet wat ik mis als ik deze zooi hier lees. Zo een Razor zal best fijn werken, maar de luiheid in mij zegt dat ik niet teveel arbeid moet verrichten. Liever die twee vingers af en toe bewegen ipv een arm. Heb nu trouwens een Trackman Marble FX. IGI gaat wel goed hoor, Giants speelt ook wel lekker. Tis maar wat je gewend bent.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Logitech WingMan Gaming Mouse.
Dat vaak schoonmaken is BS, hangt af hoe je met je appartuur omgaat. Je gaat toch niet helemaal je muismat vervuilen en dan klagen dat je muis smerig wordt??

Ik heb em na een half jaar schoongemaakt, man dat is 5 min werk....

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Toevallig heb ik sinds gisteren een razzer boomslang 2000. Ik was deze van plan vandaag intensief te testen en jullie de resultaten evan te laten zien. Dus hou the gathering in de gaten. Zal hopelijk het een mooie revieuw zijn. Al zijn er al veel revieuws, mij review gaat veel getalletjes bevatten.

* DeX houdt wel van stats

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
ik heb een trust ami mouse optical
5 knoppen en 1 wheel dat ding rules big time!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik heb van het weekend met een draadloze logitech optical muis gespeelt en die is echt heeeel rilaxet. Hij ligt super in de hand, en hij is draadloos 8-) iets van 140 piek kan je hem wel krijgen

• Redje
Op maandag 04 juni 2001 18:47 schreef CRu5H0n3 het volgende:

[..]

Ga ik nog verschil merken als ik een icemat aanschaf en die ga combineren met mijn intelliExplorer? Ik rag nu dat ding gewoon over mijn bureau nl. :?

enuhm zoja.. waarkankdiehale?
Helaas gaat dit niet samen.... de Icemat (http://www.icemat.com) is een muismat van glas met een structuur, deze is dus transparant, dat vinden optical muisjes niet zo prettig, hij wordt helemaal gek :)

edit:

Eingenlijk vind ik het zo dat de Razer een beetje een overhypte muis is, en ja ook ik heb hem geprobeerd en heb dus aan de hype meegedaan, speel je er de eerste keer mee dan denk je van wauw dit is echt nauwkeurig, ga je terug naar je "oude" muis speel je heel verassend gewoon hetzelfde :)

• Redje
Op dinsdag 05 juni 2001 13:37 schreef DeX het volgende:
Toevallig heb ik sinds gisteren een razzer boomslang 2000. Ik was deze van plan vandaag intensief te testen en jullie de resultaten evan te laten zien. Dus hou the gathering in de gaten. Zal hopelijk het een mooie revieuw zijn. Al zijn er al veel revieuws, mij review gaat veel getalletjes bevatten.

* DeX houdt wel van stats
Wehehe dit wordt lache :)

Hoe wil je dit gaan meten??

Krijgen we een grafiek met frags zonder Razer en dan frags MET Razer hehehe

Maar nu ff serieus hoe kan je dat nu testen?
Misschien speel je die dag met je Razer net wat beter/slechter, zijn de mensen op de server slechter/beter dan anders, heb je meer geluk etc.

Ik was laatst op een LAN party en het gros heeft zo'n Razer... volgens mij alleen maar om erbij te horen, toevallig ging ik ff spelen op iemands machine met Razer(had geen PC mee) en dat ding was zo gaar dat je de wieltje voelde draaien en verder was zijn muismat zo dirty dat die bal gewoon skidde... |:(
Pagina: 1